هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نگاهی به آینده MyBB
#1
چند روز پیش خبر رسمی در سایت رسمی MyBB.com منتشر شد که از نظر من خبر مهمی برای مای بی بی در این برهه از زمان هست. برای همین بصورت مفید این تاپیک رو براتون میذارم. پیشاپیش اگر ترجمه ای به خوبی انجام نشده، عذرخواهی میکنم Heart

همانطور که ما نزدیک انتشار MyBB 1.8.27 هستیم، درحال نگاه به آینده پروژه و اینکه به کجا خواهد رفت می باشیم. در این پست برنامه خود را برای ادامه شرح خواهیم داد.

1.8.27 یک نسخه بزرگ است...

نسخه بعدی تعمیر و نگهداری 1.8 در حال شکل گیری است که با بیش از 100 مشکل حل شده به عنوان دومین بزرگترین آن در مجموعه به شمار می رود.
در میان آن ها می توان به تغییر در نحوه پردازش صف ارسال ایمیل، اضافه کردن درایور های دیتابیسی MySql و PostgreSql به PDO و... اشاره کرد.
همچنین در پشت صحنه مای بی بی برای افزایش بهره وری و بهبود فرآیند های برخی امکاناتی را افزودیم که ابزار خودکار بررسی سینتکس کد های PHP برای تمام Pull Request ها و Commit ها به مخزن GitHub می باشد و برخی موارد از بهبود ها برای پشتیبانی ما از PHP 8.0 انجام شد.
مدت هاست که این نسخه منتشر میشود ولی فقط در گوشه و کنار آن است. من میخواهم از این فرصت استفاده کنم و  ضمن تشکر از همه مشارکت کنندگان و همکاران شگفت انگیزمان، یک خواهش داشته باشم: «لطفا اگر میتوانید، تا جایی که میشود کد ها را تست کنید. ما میخواهیم مطمئن شویم که نسخه 1.8.27 یک نسخه بسیار محکم(rock solid) است.»

آینده 1.8

با انتشار 1.8.27 به عنوان یک نسخه بزرگ، ما در حال فکر کردن به آینده MyBB  هستیم.
همچنین ما تصمیم گرفتیم که نسخه 1.8.27 آخرین نسخه Major(بزرگ) از نسخه های مای بی بی 1.8 باشد.

از این مرحله به بعد، مجموعه 1.8 می بایست فقط وصله های امنیتی و رفع باگ هایی را دریافت کند که برای باگ بحرانی می باشد و منجر به نقص عملکرد هسته سیستم میشوند.

استدلال این تغییر بسیار ساده است: ما باید تمام امکانات و منابع محدود خود را بر یک کار متمرکز کنیم. - یعنی انتشار MyBB 1.9

MyBB 1.9

مای بی بی 1.9 موضوعی است که مدت هاست درباره آن حرف میزنیم(خیلی زیاد، بسیاری از ما میگوییم)
ما در کنار پشتیبانی از مجموعه 1.8 بر روی آن کار کردیم، که متاسفانه به این معنی است که به نسخه جدید توجه محدودی داشتیم.
با وجود نسخه 1.8.27 به عنوان بزرگترین انتشار مجموعه 1.8، تمام توجهات به نسخه 1.9 معطوف خواهد شد. تمام Pull Request ها به مدت حدودا 2 هفته نگه داشته میشوند تا Rebase به نسخه 1.8.27 انجام شود.

وقتی این کار کامل شد ، توجه به کارهای زیر معطوف می شود:
  • برای اینکه مطمئن شویم آخرین تغییرات قالب های 1.8 در نسخه جدید منعکس شده اند، بررسی موشکافانه ای از تمام قالب های جدید انجام خواهد شد
  • پیگیری هرگونه باقیمانده استفاده از کد های مبتی بر $template قدیمی در تمام قالب ها
  • نوشتن ماژول مدیریت کنترل پنل مدیریت برای سیستم قالب جدید
پس از اتمام این وظایف، ما در مرحله شروع آزمایش کامل هستیم. در این نقطه از کار ما یک نسخه آزمایشی(دمو) نصب آنلاین را در اختیار همه قرار می دهیم تا با آن کار کنند، که هر نیمه شب ما آنرا بازنشانی می کنیم. این باید به همه فرصتی بدهد تا به ما در رفع اشکال(Debug) نسخه و صیغل دادن آن کمک کنند.

یک عذرخواهی و یک تشکر

در آخرین یادداشت شخصی، میخواهم از انجمن بابت عدم پیشرفت سریع در پروژه و ارتباطات از جانب ما معذرت خواهی کنم.
هنگامی که من عضو شدم، انجمن ها رونق داشتند و MyBB به ویژه از فعالیت های سرگرم کننده بود. ما یک تیم بزرگ و شلوغ از سراسر دنیا داشتیم در بسیاری از تغییرات و پیشرفت ها نقش داشتند. من دیدم که مای بی بی از نسخه 1.2 به نسخه 1.4 تغییر کرد، و از 1.4 به 1.6 و از 1.6 به 1.8... با گذشت زمان اوضاع بسیار تغییر کرده است! ظهور رسانه های اجتماعی و تلفن های هوشمند چشم انداز جوامع اینترنتی را به میزان قابل توجهی تغییر داده است.
متاسفانه با این تغییرات، پیشرفتی که در این پروژه داشتیم کاهش یافته است. کاش در این زمینه راه حل های ساده ای داشتیم و میتوانستیم به سطح فعالیت هایی که قبلا دیده ایم برگردیم. و اگر کسی ایده ای دارد خوشحال خواهیم شد که  آنها را به گونه سازنده بشنویم.
من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از همه کسانی که در طول این سالها با ما همراه بوده اند و به هر طریقی کمک کرده اند تشکر کنم --- چه از طریق پشتیبانی مالی از طریق OpenCollective؛ با گزارش باگ ها و خطاها؛ با Pull Request ها؛ از طریق پشتیبانی سایر اعضای انجمن؛ و یا هر راه دیگری... . بدون شما MyBB به سادگی وجود نخواهد داشت.


منبع: https://blog.mybb.com/2021/05/17/looking-to-the-future/
[تصویر:  user.png] نویسنده: Euan T  --- تاریخ انتشار: 2021/05/17
نصب و آپدیت انجمن مای بی بی | پلاگین و پوسته | تغییرات داخلی انجمن
نصب و بروزرسانی وردپرس طراحی پوسته های وردپرسی سبک با سئوی بالا
شخصی سازی پوسته های مای بی بی و وردپرس
طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و خاص با برترین زبان های برنامه نویسی دنیا
جهت سفارش در تلگرام: firstboy000@
پاسخ
 سپاس شده توسطMohammad-Za (۱۴۰۰/۳/۲، ۱۴:۳۳:۴۳ عصر) ، MISTER (۱۴۰۰/۳/۲، ۲۲:۱۰:۱۵ عصر) ، Ehssan_it (۱۴۰۰/۳/۴، ۲۱:۴۴:۰۳ عصر) ، motorola30 (۱۴۰۰/۳/۲۷، ۰۹:۵۶:۴۴ صبح) ، skyforce (۱۴۰۰/۹/۲، ۱۰:۴۳:۴۷ صبح) ، sarbaz2 (۱۴۰۰/۱۲/۱۶، ۱۵:۳۲:۱۰ عصر) ، jvd (۱۴۰۱/۳/۲۴، ۰۲:۲۰:۳۶ صبح) ، webkar (۱۴۰۱/۳/۲۴، ۱۱:۵۵:۲۴ صبح) ، Mehranzdii (۱۴۰۱/۵/۳۰، ۲۰:۱۱:۲۴ عصر) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۷:۴۹ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۹:۳۵ صبح) ، tntfaza (۱۴۰۲/۴/۲، ۲۰:۵۳:۳۷ عصر) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۳:۱۱ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان