پویاسازان
هاست لینوکس هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.12 MyBB منتشر شد



امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونگی کاهش وزن با روغن زیتون
#1
آیا تصور می کنید روغن زیتون باعث کاهش وزن می شود ؟
از آنجاییکه بسیاری از افراد بخصوص کسانیکه دارای اضافه وزن هستند روغن زیتون را یکی از منابع مهم کاهش وزن عالی و چربی سوزی سریع می دانند بهتر است ابتدا در مورد خاصیت این روغن مطالبی را بخوانید تا متوجه شوید که آیا روغن زیتون باعث چربی سوزی می شود یا خیر ؟
روغن زیتون دارای خاصیت فراوانی می باشد که ساکنان نواحی مدیترانه از قرن های پیش برای اولین بار از این روغن در برنامه غذایی خود استفاده کردند و از خاصیت های زیاد آن برخوردار می شدند و امروزه اکثر مردم جهان در سرتاسر کره خاکی از این روغن سالم و پر خاصیت در تهیه غذا و سالادهای خود استفاده می کنند و آن را به عنوان یک روغن ایده آل برای رژیم غذایی خود می دانند و یکی از برترین روغن های سالم در جهان بشمار می رود .
روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مونو می باشد که بدون کاهش یافتن کلسترول های خوب منجر به کاهش یافتن کلسترول های بد می شود که به این روش سلامت قلب را افزایش می دهد و این یکی دیگر از خاصیت های روغن زیتون بشمار می رود .
برای کاهش وزن سریع و ماندگار اگر چربی های مضر و اشباع را از برنامه غذایی حذف کرده یا تا حد امکان کاهش دهیم و چربی های غیر اشباع مونو را جایگزین آن ها نماییم بدون شک می توانیم در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موفق عمل کنیم ، روغن زیتون دارای چربی غیر اشباع مونو می تواند که بهترین جایگزین برای سایر چربی ها و روغن ها باشد .
یکی دیگر از خاصیت های روغن زیتون این است که باعث کنترل اشتها می شود و زمانیکه فرد از چربی های غیر اشباع در برنامه غذایی استفاده می کند راحت تر می تواند اشتهای خود را کنترل کرده و به اندازه کافی غذا مصرف کرده و در نتیجه مانع ورود کالری های اضافی به بدن شود ، بنابراین می تواند چربی سوزی را آسان تر از سایر افراد انجام دهد و همچنین برای کنترل وزن و تثبیت آن نیز اقدام کند .
از دیگر خاصیت های روغن زیتون می توان به چند مورد اشاره کرد که شامل مقدار زیادی ویتامین E  ، کاروتینوئید و ترکیبات پلی فنول است که هر کدام برای سلامتی جسم بسیار مفید هستند .
اسید های چرب غیر اشباع مونو باعث سرعت بخشیدن در سوختن چربی های ذخیره شدن در بدن می شوند که این خاصیت بسیار عالی در روغن زیتون نیز دیده می شود .
این روغن نیز مانند بسیاری از مواد غذایی و چربی سوزها به کاهش وزن کمک می کند ، اما باید این را بدانید که ماده نیز دارای کالری می باشد و از مواد بدون کالری یا کالری صفر به شمار نمی رود .
اکثرا افراد این اشتباه را مرتکب می شوند !!!!!!
یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در دوران رژیم غذایی و زمان اقدام کردن برای لاغر شدن مرتکب آن می شوند استفاده نادرست از روغن زیتون است ، این افراد برای خوشمزه کردن سالادها سس های پرچرب و پر کالری را حذف کرده و بیش از حد نیاز روغن زیتون به سالاد اضافه می کنند و تصور می کند که این روغن سالم بوده و باعث اضافه وزن نمی شود ، این عزیزان باید دقت داشته باشند که در مصرف تمام روغن ها و غذاهای سالم و حتی غذاهایی که رژیمی هستند جانب احتیاط را رعایت کنند و سالم بودن یک ماده غذایی را با چربی سوز بودن اشتباه نگیرند .
از آنجاییکه چربی برای بدن لازم و ضروری است توصیه شده است که میزانی از چربی های لازم بدن را از طریق روغن زیتون تهیه نمایید تا در این صورت مانع ورود چربی های مضر به بدن خود شوید و به سلامت ماندن جسم و کاهش وزن سالم خود کمک کنید .
بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان بر روی زنان انجام دادن به این نتیجه رسیده اند ، زنانی که در برنامه غذایی خود حداقل 3 قاشق سوپ خوی روغن زیتون را گنجانده نسبت به زنانی که از روغن های معمولی و یا سایر چربی ها استفاده کرده اند و از رژیم های کم چرب بهره برده اند به میزان 30 درصد چربی سوزی بیشتری را تجربه کرده اند و در کاهش وزن موفق تر عمل کرده اند .
روغن زیتون دارای مواد مغذی مناسبی است که می تواند مانع جذب گلوکز توسط بدن شود و یا جذب آن را کاهش دهد و همچنین باعث سیری بیشتری می شود و حتی هنگام غذا خوردن پیام سیر شدن را به موقع دریافت کنید و مدت زمان بیشتری از بروز گرسنگی در شما جلوگیری کند ، اگر هر روز از این روغن استفاده کنید می توانید در طول شبانه روز مدت زمان بیشتری سیر بمانید و در انجام فعالیت های روزانه دچار ضعف و گرسنگی چندانی نشوید و با کالری سوزی که از طریق این فعالیت ها در بدن شما ایجاد می شود به کاهش وزن ماندگار خود نیز کمک کنید .   
روغن زیتون معمولا به دو دسته تقسیم می شوند :
1 – روغن بودار : این نوع روغن ، کاملا خالص و معمولی بوده که البته دارای بو می باشد و دارای چربی های غیر اشباع مونو ، مواد مغذی و همچنین فیتوکمیکال های بسیار سودمند می باشد .
2 – روغن بدون بو : این نوع از روغن را پس از فرآیندی که در آن از ماده شیمیایی ویا حرارت استفاده نمی شود به روغن بی بو تبدیل می شود که طعم ، مزه و بوی آن از بین می رود و دیگر طعم زیتون خام در آن دیده نمی شود .
روغن بی بو با روغن بودار تفاوتی از نظر خاصیت ندارد و میزان کالری در هر دو نوع یکسان می باشد و هر قاشق سوپ خوری از روغن زیتون حدود 120 کالری و 13 گرم چربی دارد .
نکاتی دیگر درباره روغن زیتون و تأثیر آن در لاغری و کاهش وزن :
اگر هنوز هم فکر می کنید که روغن زیتون باعث چربی سوزی می شود و از لحاظ کالری با سایر روغن ها تفاوت دارد ، تفکر غلطی محسوب می شود و این روغن نیز مانند سایر روغن ها در هر قاشق غذاخوری 120 کالری را در خود نهفته است و مصرف بی رویه آن به راحتی باعث افزایش وزن و چاقی می شود ، خاصیتی که این روغن نسبت به سایر روغن های ناسالم و یا نیمه سالم دارد این است که در دارای چربی های غیر مضر است و یا اینکه می توانیم بگوییم که چربی مضر آن کمتر است و از طرفی در کنترل اشتها نقش مفیدی دارد و می تواند در کاهش وزن مفید و مؤثر باشد .
بنابر نظر پزشکان و متخصصان علاوه بر روغن زیتون ، روغن کنجد ، روغن حیوانی و دنبه از دیگر روغن های سالم و مفید بشمار می روند که می توانید در برنامه غذایی روزانه از آن ها استفاده کنید ، اما باید توجه داشته باشید که هیچ کدام از این روغن ها چربی سوز و بدون کالری نیستند .
چگونه از روغن زیتون نگهداری کنیم ؟
1 – هرگز اجازه ندهید روغن هنگام گرم شدن دود کند ، چون مضر بوده و می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد .
2 – بهتر است روغن در جای خنک ، تاریک و دور از نور آفتاب نگه داری شود .
3 - ظروف مناسب برای نگه داری روغن زیتون ، ظروف شیشه ای رنگی و ظروف استیل می باشد .
4 – برای سرخ کردن مواد با روغن زیتون خالص بهتر است از حرارت کم یا حرارت متوسط استفاده شود .
5 – برای سرخ کردن مواد با حرارت بالا استفاده از روغن های تصفیه شده و فراوری شده توصیه می شود .
6 – نگه داری روغن زیتون در یخچال ممکن است باعث تیره شدن رنگ آن شود و همچنین روغن شکل لایه ای به خود بگیرد که در این صورت استفاده از آن کمی با مشکل همراه خواهد بود ، چون برگرداندن آن به رنگ اولیه و سیال شدن کمی زمانبر است و البته این امر با دمای اتاق نیز میسر است .
7 – چون ممکن است در بعضی مواقع نیاز فوری به استفاده از روغن زیتون پیدا کنید ، بهتر است که مقداری از روغن را درون ظرفی در بسته مانند طروف چینی دربدار قرار دهید و همیشه در دمای اتاق نگه دای شود تا رنگ آن تغییر نکند و به راحتی مورد استفاده قرار گیرد .
8 – روغن زیتون را می توان به سالاد ، ماکارونی و همچنین سبزیجات پخته شده نیز اضافه نمایید .

منبع : http://www.andamsaz.com/olive-oil-1-weight-loss
پاسخ
آگهی
طراحی سایت آموزش طراح سایت


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان