هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روشی برای بازگرداندن ویندوز خراب شده به حالت اول
#1
میتوان گفت آخرین راه نجات ویندوز XP خراب شده استفاده از System Restore است! Microsoft ابزاری به نام System Restore را در ویندوز قرار داده است که از جمله کارکرد های آن بازیابی ویندوز خراب شده به ویندوز سالم در مواقع حساس و اضطراری است. System Restore در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می سپارد و آن را در محلی در هارددیسک برای مواقع اضطراری ذخیره می کند که با بازیابی کردن این اطلاعات می توان از بروز مشکل جلوگیری کرد. در این ترفند به بررسی نحوه کار با System Restore در ویندوز XP میپردازیم.
بدین منظور:
ابتدا برای دسترسی به System Restore در ویندوز XP از منوی Start به All Programs > Accessories > System Tools > System Restore بروید.
خواهید دید که پنجره System Restore باز خواهد شد.
در این پنجره، Restore my computer to an earlier time گزینه مخصوص بازگرداندن ویندوز به حالت قبل است. و دومین گزینه یعنی Create a restore point جهت ساخت یک Restore Point یا نقطه بازگردانی به کار میرود. به زبان ساده هر زمان که ویندوز XP سالم است میتوانید یک نقطه بازگردانی ایجاد کنید در زمان لزوم از آن برای بازیابی اطلاعات استفاده نمایید.
جالب است بدانید اگر اکنون ویندوز شما خراب شده و تاکنون خودتان به طور دستی Restore Pointی ایجاد نکردید جای نگرانی نیست. چرا که معمولأ ویندوز به طور اتوماتیک و پیش از نصب برنامه ها اینکار را صورت میدهد.
برای ساختن یک Restore Point یا نقطه بازگردانی، به مسیر قبل رفته و این بار گزینه Create a restore point را انتخاب کنید و با کلیک بر روی Next به قسمت بعد بروید.
اکنون توضیحی در خصوص Restore Points که قصد ساخت آن را دارید وارد نمایید و در نهایت بر روی دکمه Create کلیک کنید.
پس از چند لحظه کل تنظیمات ویندوز ذخیره می شود و شما یک Restore Point ایجاد نموده اید که در صورت لزوم میتوانید از آن استفاده کنید.
حال فرض کنید ویندوز شما خراب شده و قصد دارید آن را به تاریخی که سالم بوده است بازگردانید؛ دقت کنید با این کار طبعأ تمامی تغییراتی که در تنظیمات ویندوز در طول این بازه صورت داده اید از بین خواهد رفت.
در پنجره System Restore تیک Restore my computer to an earlier time را زده و بر روی Next کلیک کنید.
در صفحه بعد تاریخی که ویندوز در آن به صورت صحیح کار میکرده است را به حالت انتخاب درآورده و دکمه Next را بزنید.
در نهایت اطمینان پیدا کنید کلیه فایل های جاری موجود در ویندوز در این لحظه را ذخیره نموده اید، سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید تا عملیات بازیابی و بازگشت به قبل آغاز گردد.
پس از پایان عملیات سیستم یکبار Restart خواهد شد و پس از بازگشت به ویندوز پنجره ای باز می شود که با زدن OK به محیط ویندوز وارد می شوید.
لازم به ذکر است در صورتی که شما یک نقطه Restore Point دارید اما آسیبی که به ویندوز وارد شده به قدری زیاد است که حتی ویندوز بالا نمی آید و دسترسی به آن امکان پذیر نیست باز هم میتوانید از Restore Point خود استفاده کنید. برای اینکار کافی است در صورت بروز مشکل، هنگام بوت ویندوز باید کلید F8 را به طور متمادی وارد کنید و با انتخاب گزینه Last Known Good Configuration ویندوز را به حالت قبل باز گردانید.
بهتر است قبل از انجام هر تغییری و نصب هر برنامه ای که نصب آن امکان دارد تغییراتی را در ویندوز اعمال نماید (مانند آنتی ویروسها، فایروالها و…)، برای جلوگیری از خراب شدن ویندوز یک Restore Point ایجاد نمائیم.

بنده این مطالب رو ازسایت خودم میذارم
امیدوارم لذت ببرید
پاسخ
 سپاس شده توسطfirstboy000 (۱۳۹۲/۲/۱۹، ۱۶:۵۴:۴۱ عصر) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۶:۰۷ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۷:۵۳ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۰:۴۴ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان