چهار مرحله تا شروع برندسازی و بازاریابی در اینستاگرام
1- اکانت خود را بسازید و مرتبش کنید
اگر میخواهید از اینستاگرام برای اهداف تجاری استفاده کنید، باید حتما اکانت مجزایی از پروفایل شخصی برای کسبوکارتان ایجاد کنید. در ادامه دو نکته در مورد بهبود پروفایل اینستاگرام مینویسم:
– به سایتتان لینک بدهید
در واقع تنها جایی که میشود از اینستاگرام لینک گرفت، پروفایل و قسمت Biography شماست. در این بخش حتما آدرس سایت خود را وارد کنید تا هم کاربران بتوانند راحتتر به سایت شما بیایند هم یک بکلینک برای سایت خود دریافت کنید.
– استفاده از تصاویر و متن خوانا و مشخص
همیشه سعی کنید در صفحاتی که برای برندتان میسازید، از تصاویر مشخص و نوشتههای خوانا و قابل فهم استفاده کنید تا کاربران به راحتی شما را بشناسند و بتوانند با شما آشنا شوند. شاید اگر این بخش را به درستی آماده نکنید، کاربران در نگاه اول با صفحه شما ارتباط برقرار نکنند و آن را دنبال نکنند. حتما در بیوگرافی صفحه اینستاگرامتان بنویسید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید. حتی بهتر است از #هشتگها برای جلب توجه کاربران (چون به رنگ دیگری هستند) استفاده کنید.
۲- پستها (تصاویر) جذابی آماده کنید که کاربران آنها را دوست داشته باشند
حتما شنیدهاید که هر تصویر، به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف برای گفتن دارد؛ پس بیایید از این قدرت برای جذب خریدارها استفاده کنیم.
محققین گفتهاند که اینستاگرام به عنوان یک شبکه تصویرمحور، دوبرابر بیشتر از دیگر شبکههای متنمحور کامنت میگیرد و ۹۰٪ اطلاعاتی که به ذهن ما مخابره میشود از طریق دیدار اتفاق افتاده است. پس بیایید به تصاویری که منتشر میکنیم بیشتر از قبل اهمیت بدهیم و بیشتر برروی آنها کار کنیم.
خریداران گفتهاند که شبکههای اجتماعی تاثیر بهسزایی در تصمیم آنها برای خرید داشتهاند و در وهله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشتهاند آنها را جذب کرده است. محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم در مورد خوبی آن شعار ندهند. بگذارید کاربران خود تصمیم بگیرند که آیا این محصول، محصول خوبی است یا نه. در واقع میگویم که کاربران را از نظر احساسی تحت فشار قرار ندهید تا به آنها ثابت کنید که محصولتان محصول خوبی است. لذا سعی کنید در خط وسط حرکت کنید؛ یعنی نه آنقدری در مورد محصولتان Show off کنید و نه آنقدری بیسر و صدا باشید که کاربران در مورد محصولات شما بیخبر باشند.
– از تصاویر خلاقانه و حرفهای استفاده کنید
قدرت تصاویر محصولات همیشه در خریدهای اینترنتی تاثیر خود را نشان داده است و شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویرمحور، قدرت آن را چندبرابر میکند. ۶۷٪ کاربران در یک تحقیق گفتهاند که تصاویر بیشتر از خواندن نظر دیگر مشتریان برروی تصمیم آنها برای خرید تاثیر گذاشته است.
ارسال تصاویر محصولاتتان به همراه توضیحات آن محصول پشت سر هم دردی را دوا نمیکند! یادتان باشد که کاربران اینستاگرام به صورت مستقیم آماده برای خرید محصولات شما نیستند. بلکه قرار است در ابتدا برروی آنها تاثیر بگذاریم، توجه آنها را به برندمان جلب کنیم و سپس به آنها محصولاتمان را ارائه کنیم.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی یا یک بازار قدرتمند برای تبدیل بازدیدهای مستقیم به خریداران است. اما چگونه چنین بهرهای ببریم؟ بلکه میبایست محتواهای خاص، ایدههای خلاقانه و تبلیغات غیرمستقیم را به کار ببریم تا نظر کاربران را بیش از پیش به خود جلب کنیم.
3- استوری را فراموش نکنید
یکی از بخشهایی که در یک سال اخیر به اینستاگرام اضافه شده، استوری است. در استوری شما باید یک داستان را یا در قالب یک فیلم ۱۵ ثانیهای و یا در قالب یک عکس تعریف کنید. از نظر موضوعی میتوانید «یک روز از کسب و کار خود» یا حتی مواردی مثل مقالات خلاصه و جذاب را به اشتراک بگذارید.
در واقع تنوع برای به اشتراک گذاری محتوا در بخش استوری زیاد است. برای مثال در روز جهانی ایموجی، ما در حساب کاربری فرنیان در اینستاگرام، استوری به مناسب این روز داشتیم. فراموش نکنید لازم نیست حتما به صورت جدی درباره حوزه کسب و کار خود استوری بگذارید و میتوانید از مناسبتهای این چنینی برای ایجاد صمیمیت میان شما و دنبالکنندگانتان در شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
4- فالوئرهای خود را افزایش دهید
حتی اگر تصاویر خوبی در اینستاگرام خود پست میکنید بهتر است که برای بیشتر دیده شدن استراتژی خوبی داشته باشید. در ادامه چند نکته در مورد شیوههای جذب فالوئر بیشتر در اینستاگرام را مینویسم:
– از #هشتگها استفاده کنید
افراد زیادی (از جمله من) با استفاده از هشتگهای اینستاگرام به دنبال تصاویر مورد نظر خود میگردند. من خودم بخش زیادی از ایران را با اینستاگرام دور زدم و اعتراف میکنم اگر هشتگ ها نبودند به هیچعنوان نمیتوانستم با مکانهای زیبا اما دور افتاده ایران آشنا شوم. حال فرض کنید افراد زیادی با استفاده از این هشتگها به دنبال محصولات یا تصاویری که شما پست میکنید هستند. پس بهتر است برروی استفاده از هشتگهای مختلف فکر کنید و ببینید که چه هشتگهایی میتواند برای شما مفید باشد و کاربران ممکن است چه چیزهایی جستوجو کنند.
1- اکانت خود را بسازید و مرتبش کنید
اگر میخواهید از اینستاگرام برای اهداف تجاری استفاده کنید، باید حتما اکانت مجزایی از پروفایل شخصی برای کسبوکارتان ایجاد کنید. در ادامه دو نکته در مورد بهبود پروفایل اینستاگرام مینویسم:
– به سایتتان لینک بدهید
در واقع تنها جایی که میشود از اینستاگرام لینک گرفت، پروفایل و قسمت Biography شماست. در این بخش حتما آدرس سایت خود را وارد کنید تا هم کاربران بتوانند راحتتر به سایت شما بیایند هم یک بکلینک برای سایت خود دریافت کنید.
– استفاده از تصاویر و متن خوانا و مشخص
همیشه سعی کنید در صفحاتی که برای برندتان میسازید، از تصاویر مشخص و نوشتههای خوانا و قابل فهم استفاده کنید تا کاربران به راحتی شما را بشناسند و بتوانند با شما آشنا شوند. شاید اگر این بخش را به درستی آماده نکنید، کاربران در نگاه اول با صفحه شما ارتباط برقرار نکنند و آن را دنبال نکنند. حتما در بیوگرافی صفحه اینستاگرامتان بنویسید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید. حتی بهتر است از #هشتگها برای جلب توجه کاربران (چون به رنگ دیگری هستند) استفاده کنید.
۲- پستها (تصاویر) جذابی آماده کنید که کاربران آنها را دوست داشته باشند
حتما شنیدهاید که هر تصویر، به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف برای گفتن دارد؛ پس بیایید از این قدرت برای جذب خریدارها استفاده کنیم.
محققین گفتهاند که اینستاگرام به عنوان یک شبکه تصویرمحور، دوبرابر بیشتر از دیگر شبکههای متنمحور کامنت میگیرد و ۹۰٪ اطلاعاتی که به ذهن ما مخابره میشود از طریق دیدار اتفاق افتاده است. پس بیایید به تصاویری که منتشر میکنیم بیشتر از قبل اهمیت بدهیم و بیشتر برروی آنها کار کنیم.
خریداران گفتهاند که شبکههای اجتماعی تاثیر بهسزایی در تصمیم آنها برای خرید داشتهاند و در وهله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشتهاند آنها را جذب کرده است. محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم در مورد خوبی آن شعار ندهند. بگذارید کاربران خود تصمیم بگیرند که آیا این محصول، محصول خوبی است یا نه. در واقع میگویم که کاربران را از نظر احساسی تحت فشار قرار ندهید تا به آنها ثابت کنید که محصولتان محصول خوبی است. لذا سعی کنید در خط وسط حرکت کنید؛ یعنی نه آنقدری در مورد محصولتان Show off کنید و نه آنقدری بیسر و صدا باشید که کاربران در مورد محصولات شما بیخبر باشند.
– از تصاویر خلاقانه و حرفهای استفاده کنید
قدرت تصاویر محصولات همیشه در خریدهای اینترنتی تاثیر خود را نشان داده است و شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویرمحور، قدرت آن را چندبرابر میکند. ۶۷٪ کاربران در یک تحقیق گفتهاند که تصاویر بیشتر از خواندن نظر دیگر مشتریان برروی تصمیم آنها برای خرید تاثیر گذاشته است.
ارسال تصاویر محصولاتتان به همراه توضیحات آن محصول پشت سر هم دردی را دوا نمیکند! یادتان باشد که کاربران اینستاگرام به صورت مستقیم آماده برای خرید محصولات شما نیستند. بلکه قرار است در ابتدا برروی آنها تاثیر بگذاریم، توجه آنها را به برندمان جلب کنیم و سپس به آنها محصولاتمان را ارائه کنیم.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی یا یک بازار قدرتمند برای تبدیل بازدیدهای مستقیم به خریداران است. اما چگونه چنین بهرهای ببریم؟ بلکه میبایست محتواهای خاص، ایدههای خلاقانه و تبلیغات غیرمستقیم را به کار ببریم تا نظر کاربران را بیش از پیش به خود جلب کنیم.
3- استوری را فراموش نکنید
یکی از بخشهایی که در یک سال اخیر به اینستاگرام اضافه شده، استوری است. در استوری شما باید یک داستان را یا در قالب یک فیلم ۱۵ ثانیهای و یا در قالب یک عکس تعریف کنید. از نظر موضوعی میتوانید «یک روز از کسب و کار خود» یا حتی مواردی مثل مقالات خلاصه و جذاب را به اشتراک بگذارید.
در واقع تنوع برای به اشتراک گذاری محتوا در بخش استوری زیاد است. برای مثال در روز جهانی ایموجی، ما در حساب کاربری فرنیان در اینستاگرام، استوری به مناسب این روز داشتیم. فراموش نکنید لازم نیست حتما به صورت جدی درباره حوزه کسب و کار خود استوری بگذارید و میتوانید از مناسبتهای این چنینی برای ایجاد صمیمیت میان شما و دنبالکنندگانتان در شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
4- فالوئرهای خود را افزایش دهید
حتی اگر تصاویر خوبی در اینستاگرام خود پست میکنید بهتر است که برای بیشتر دیده شدن استراتژی خوبی داشته باشید. در ادامه چند نکته در مورد شیوههای جذب فالوئر بیشتر در اینستاگرام را مینویسم:
– از #هشتگها استفاده کنید
افراد زیادی (از جمله من) با استفاده از هشتگهای اینستاگرام به دنبال تصاویر مورد نظر خود میگردند. من خودم بخش زیادی از ایران را با اینستاگرام دور زدم و اعتراف میکنم اگر هشتگ ها نبودند به هیچعنوان نمیتوانستم با مکانهای زیبا اما دور افتاده ایران آشنا شوم. حال فرض کنید افراد زیادی با استفاده از این هشتگها به دنبال محصولات یا تصاویری که شما پست میکنید هستند. پس بهتر است برروی استفاده از هشتگهای مختلف فکر کنید و ببینید که چه هشتگهایی میتواند برای شما مفید باشد و کاربران ممکن است چه چیزهایی جستوجو کنند.