هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا این کارت گرافیک دو هسته‌ای Fury X2 است یا AMD همه را سر کار گذاشته است؟
#1
آنطور که به نظر می‌رسد، AMD پرچمدار آتی کارت‌های گرافیک خود را در قالب یک کامپیو‌تر مخصوص واقعیت مجازی به نام Tiki، بی‌سر و صدا به نمایش گذاشته است. آقای روی تیلور از AMD تصویر مرموزی را با عنوان «بهترین باکس توسعه واقعیت مجازی مبتنی بر DirectX 12» در صفحه تویتر شخصی‌اش منتشر کرده که گمانه زنی‌هایی را پدید آورده است. در این تصویر یک کارت گرافیک با خنک کننده مرجع به چشم می‌خورد.
[تصویر:  101a.jpg]
در پنجره شفاف این کیس، یک کارت گرافیک با خنک کننده مدل مرجع AMD به چشم می‌خورد که طبق بررسی‌های وب سایت VideoCardz، تقریباً طول آن کمتر از مدل مرجع کارت گرافیک Radeon R9 390X است. این کارت زمانی بحث برانگیز می‌شود که خنک کننده مرجع AMD در خنک نگه داشتن کارت‌های یک هسته‌ای این کمپانی ناتوان است، چه برسد به کارت دو هسته‌ای، بنابراین در مورد این کارت تردید‌هایی وجود دارد. شاید بگویید این کارت می‌تواند مدل رده پایین تری نظیر R9 380X باشد اما در این حالت چگونه بهترین کارت گرافیک واقعیت مجازی مبتنی بر DirectX 12 خوانده شده است؟
[تصویر:  101c.jpg]
 AMD با کارت گرافیک R9 Nano به همگان نشان داده است که می‌توان کارت‌های مبتنی بر پردازنده گرافیکی Fiji را تنها با یک خنک کننده ساده نیز مهار کرد اما با فدا کردن کارایی! با این حال خنگ نگه داشتن یک کارت گرافیک دو هسته ای تنها با یک فن دمنده، کمی بعید به نظر می رسد، به ویژه با در نظرگرفتن اینکه مدل تک هسته ای همین کارت (Fury X) به خنک کننده مایع وابسته است.
این اولین برای نیست که AMD کارت دو هسته‌ای خود را رخ می‌کشد و در گذشته نیز نمونه‌های اولیه‌ای از آن را در برخی رویداد‌ها به نمایش گذاشته بود. به لطف طراحی حافظه HBM که مستقیماً بر روی قطعه سیلیکونی پردازنده گرافیکی نصب می‌شود، این محصول بسیار کوچک خواهد بود. طبق شایعات، AMD اسم رمز Gemini را برای این کارت دو هسته‌ای بر گزیده است. کارت دو هسته‌ای Fury X2 در مجموع دارای 8 گیگابایت حافظه HBM است. این کارت توان خود را از 128 واحد محاسباتی GCN و 8192 پردازنده جریانی می‌گیرد. با توجه به میزان مصرف انرژی و توان حرارتی چنین کارتی، انتظار می رود به خنک کننده مایع مجهز باشد.
تراشه Fiji مبتنی بر نسل سوم از معماری پردازنده گرافیکی GCN 1.2 می باشد اما به طرز حیرت انگیزی تعداد خارق العاده 4096 واحد سایه زنی در دل آن جای گرفته است. فرکانس پایه پردازنده 1050 مگاهرتز می باشد و 4 گیگابایت حافظه HBM یا حافظه با پهنای باند بالا آن را همراهی می کند. در نگاه نخست و در مقایسه با کارت 12 گیگابایتی تایتان ایکس انویدیا شاید این 4 گیگابایت مقدار ناچیزی به  نظر برسد اما به لطف فناوری HBM؛ این 4 گیگابایت که رابط حافظه 4096 بیتی خود باز هم شگفت آور است می تواند پهنای باند حافظه عظیم 512 گیگابایت بر ثانیه را ارائه کند.
[تصویر:  101b.jpg]
این تراشه که بزرگترین تراشه ساخت AMD از نظر اندازه است، تعداد 64 واحد پردازشی دارد که هر واحد آن از 64 واحد سایه زنی تشکیل شده است. از دیگر مشخصه های هیجان انگیز این تراشه می توان به 64 واحد ROP و 256 واحد TMU یا آدرس دهی بافت اشاره کرد. برخورداری از چنین مشخصات وجد آورنده ای به قدرت محاسباتی 8.6 ترافالاپس انجامیده است. حافظه ویدئویی این پردازنده گرافیکی از 4 تراشه 1 گیگابایتی با فرکانس 1 گیگاهرتز که پشته سازی شده اند تشکیل شده است.
منبع: techpowerup
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۳:۱۹ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۵:۱۸ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۶:۵۲ عصر)


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  داغ داغ: مشخصات کارت گرافیک GeForce X80 TI و GeForce X80 TITAN انویدیا منتشر شد shayans2 0 969 ۱۳۹۵/۱/۳، ۱۸:۲۸:۲۴ عصر
آخرین ارسال: shayans2
  کارت‌های گرافیک جدید MSI GTX 950 به کانکتور تغذیه نیاز ندارند، چرا AMD نمی‌تواند چنی shayans2 0 1,014 ۱۳۹۵/۱/۳، ۱۸:۱۹:۲۴ عصر
آخرین ارسال: shayans2
  اجرای بازی‌ها بدون داشتن کارت گرافیک دیگر رویا نیست! shayans2 0 1,077 ۱۳۹۴/۱۲/۱۲، ۱۳:۲۳:۳۴ عصر
آخرین ارسال: shayans2
  مشکل در کندی پرینت رنگی بعد از تعویض کارت گرافیک irrayaneh 1 2,239 ۱۳۹۱/۳/۲۶، ۱۰:۲۹:۱۵ صبح
آخرین ارسال: mmnoody2006

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان