هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا به حافظه اکسترنال نیاز دارید
#1
اطلاعات مهم در کامپیوتر شما ممکن است از دست بروند. بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، به شما توصیه می کنیم یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات روی یک هارد اکسترنال تهیه کنید. علاوه بر این اگر سیستم شما پر از اطلاعات، عکس ها و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک هارد اکسترنال باشید تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید.

انواع حافظه خارجی

دو نوع درایو ذخیره سازی اطلاعات وجود دارد. Solid-State Drives یا اصطلاحا SSD Hard Disk Drive یا اصطلاحا HDD SSD ها بسیار سریع هستند ولی نسبت به HDD ها گرانتر می باشند. برای خرید SSD در حجم بالا باید حدودا 4 برابر HDD هزینه کنید. SDD ها همچنین امن تر هستند. اگر مقاومت هارد برای شما مهم است می توانید از مدل های قوی و ضد ضربه استفاده کنید. این درایو ها معمولا دارای پوشش بیرونی می باشند که مقاومت دستگاه را بیشتر می کنند. حافظه های SSD برخلاف HDD ها هیچ قسمت مکانیکی ندارند و کمتر از HDD ها آسیب پذیرند. اگر دیسک سخت اکسترنال HDD داشته باشید و هنگام خواندن و یا نوشتن اطلاعات به آن ضربه وارد کنید به احتمال بالای 90 درصد دیسک سخت اکسترنال شما آسیب خواهد دید. در عوض HDD ها ارزان می باشند و در ظرفیت های بالای 500GB و تا حجم 1TB و 2TB (هر ترابایت 1024GB است) و بالاتر موجود می باشند.

انواع مختلف هارددیسک های اکسترال

پیش از دسته بندی درایو های HDD اکسترنال لازم است بدانید که درون درایوهای اکسترنال یک HDD وجود دارد و در واقع هارد اکسترنال از یک HDD معمولی بعلاوه یک مدار ساده مبدل SATA به USB تشکیل شده است که در یک کیس جذاب قرار گرفته اند. درایو های سخت اکسترال (HDD External) دو دسته می باشند: دیسک سخت های اکسترنال بدون آداپتور که اصطلاحا به آنها هارد دیسک های اکسترنال پاسپورتی گفته می شود. دیسک سخت های اکسترنال با آداپتور درایو های اکسترال پاسپورتی، سبک تر، کوچک تر و کندتر از درایو های اکسترال با آداپتور می باشند. برق مورد نیاز این درایوها از طریق پورت USB تامین می گردد و سرعت HDD داخلی آنها نیز معمولا 5400 دور در ثانیه است. در داخل این درایو های اکسترنال یک HDD نوت بوک قرار دارد. این درایو وزن و ابعاد کوچکتری داشته و به راحتی قابل حمل می باشد. قیمت درایو های اکسترال پاسپورتی تقریبا دو برابر درایو های اکسترنال بزرگ یا آداپتوری است. اما درایو های اکسترال با آداپتور وزن سنگین تر و ابعاد بزرگتر و سرعت بیشتر دارند. درون درایو های اکسترنال با آداپتور معمولا یک HDD معمولی ( HDD کامپیوترهای رومیزی) با سرعت 7200 دور در ثانیه استفاده می شود.

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

هارد درایو های داخلی یا Internal همانطور که از نامشان هم پیداست در داخل جعبه یا Case کامپیوتر شما بصورت ثابت قرار می گیرند و استفاده می شوند ، این هارد درایوها با هدف جابجایی مکرر طراحی نشده اند اما شما می توانید این هارد درایوهای Internal را نیز بین کامپیوترهای مختلف جابجا کنید اما این فرآیند هم زمان بیشتر و هم دردسرهای خاص خود را دارد. از طرف دیگر هارد درایوهای خارجی یا External ذاتا با دید پرتابل یا قابل حمل بودن توسط افراد طراحی و ایجاد شده اند. اینگونه هارد درایو های External معمولا با استفاده از رابط هایی مثل USB یا Firewire به سیستم شما متصل می شوند و بلافاصله بعد از اتصال قابل استفاده می باشند.هارد درایو های Internal و External از نظر فیزیکی و ساختار داخلی هارد دیسک کاملا شبیه هم هستند و تفاوت ظاهری این دو فقط در این هست که هارد درایوهای External داخل یک جعبه محافظ قرار گرفته اند که در اصطلاح به آن Enclosure گفته می شود ، این جعبه ضمن حفاظت فیزیکی از این هارد درایو ، دارای رابط های سخت افزاری USB یا Firewire ای می باشد که بر روی انها تعبیه شده اند. هارد درایوهای External با توجه به اینکه دارای یک Enclosure می باشند و به نوعی فانتزی تر به نظر می رسند دارای قیمت نسبتا بیشتری در مقابل هارد درایو های Internal با همان ظرفیت و شاید برند باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۸:۴۱ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۲۰:۲۸ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۴:۰۷ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان