هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اموزش نصب جوملا,نصب جوملا با اموزش اسان,طریقه نصب joomla بر روی هاست
#1
Rainbow 
جوملا یک CMS رایگان است که به دلایلی از جمله سادگی در استفاده ، سادگی در نصب و همچنین وجود افزونه (extension) های بسیار برای آن که توسط برنامه نویسان ایجاد شده و قابلیت های بسیاری را به جوملا اضافه کرده است، در حال تبدیل شدن به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان است.

[تصویر:  2wriyde.jpg]

در این مقاله شما را با نصب جوملا بر روی هاست شخصی تان آشنا میکنیم. پیش فرض ما این است که شما از سرورهای لینوکس با کنترل پنل Cpanel استفاده میکنید. برای نصب سیستم مدیریت محتوای جوملا سرور شما باید امکان ایجاد 1 بانک MySql و پشتیبانی زبان PHP را داشته باشد.

1 - آخرین نسخه جوملا را از سایت joomla دانلود کنید. سعی کنید از آخرین نسخه پایدار (stable) استفاده کنید. استفاده از نسخه های بتا برای شما مناسب نیست.

2 - فایل زیپ را بر روی سرور منتقل کنید. برای بازکردن فایل زیپ روی سرور Cpanel وارد کنترل پنل خود شوید. وارد filemanager شوید، با کلیک بر روی فایل زیپ، گزینه های آن ظاهر میشود. گزینه extract را انتخاب کنید تا محتوات فایل zip در ریشه شما ریخته شوند.

3 - حالا در کنترل پنل سایتتان ، در بخش Databases ، وارد گزینه MySql Databases شوید و یک بانک MySQL مثلا بنام mybank و یک username و password برای بانک خود بسازید و یوزر ساخته شده را به بانک خود وصل کنید. (در صورتی که از ویزارد Cpanel استفاده کنید ، اتصال یوزر به دیتابیس را انجام میدهد). توجه : در کنترل پنل سرور هایی که از Cpanel استفاده میکنند وقتی شما نام کاربری تان برای ورود به پنل مثلا macromediaX باشد و نام بانک خود را mybank گذارید در نهایت نام بانک شما بصورت macromediax_mybank میشود . همچنین نام کاربری شما نیز macromediax_username میشود.

4 - هم اکنون که تمام فایل ها در ریشه قرار گرفته اند، وارد آدرس سایت خود شوید . صفحه آغازین نصب جوملا را مشاهده میکنید.روی دکمه next کلیک کنید تا وارد مرحله اول شوید. در این مرحله باید آدرس سرور mysql تان را و یوزر وپسورد و سپس نام بانکتان را وارد کنید. HostName شما معمولا بصورت localhost میباشد.به مرحله بعد بروید.

5 - در مرحله دوم شما باید قوانین استفاده از نرم افزار را بپذیرید. با زدن دکمه next وارد صفحه بعدی شوید.

6 - در مرحله سوم آدرس سایت، آدرس فایل هایتان روی سرور، ایمیل خودتان و پسوردی که مایلید برای ادمین سایت باشد را وارد کنید. تنظیمات CHMOD را تغییری ندهید. با زدن دکمه next وارد مرحله بعدی شوید.

7 – در این مرحله نصب جوملا تمام شده است و نام کاربری و پسورد شما بر روی صفحه نشان داده میشود. در زیر آن یک جعبه متن قرار دارد که تنظیمات جوملای شما را نشان میدهد .محتویات آن را با عمل کپی بردارید. وارد پوشه FTP سایتتان شوید و فایل configuration.php-dist را باز کنید . متن کپی شده در حافظه را جایگزین نوشته های موجود در فایل کنید و فایل را ذخیره کنید. حال پسوند –dist را از انتهای فایل حذف کنید تا نام فایل بصورت configuration.php درآید.

8 - حال وارد FTP سایت شوید و کل پوشه installation را پاک کنید. با زدن دکمه administration در بالای صفحه نصب جوملا ، وارد بخش مدیریتی جوملا میشود. جوملای شما آماده استفاده است ! همچنین به تمامی پوشه های موجود در ریشه FTP باید دسترسی 777 بدهید تا جوملا بتواند فایل های شما را درون آنها آپلود یا حذف کند.همچنین پوشه های administrator/templates/ و images/stories/ نیز نیازمند اعطای حق دسترسی هستند.

9 - از دفعات بعدی برای ورود به بخش مدیریتی سایتتان به آدرس mysite.com/administrator مراجعه نمایید.

10 – برای دانلود قالب های فارسی جوملا پس از جستجو در اینترنت و دانلود یک قالب بصورت zip روی کامپیوترتان، وارد پنل جوملا شوید.از منوی site وارد بخش template manager شده و روی site template کلیک کنید. با کمک دکمه NEW در بالای صفحه مدیریت قالب جوملا ، وارد صفحه ای برای آپلود قالب میشوید. فایل زیپ را انتخاب و آپلود را بزنید. قالب مذکور به لیست قالب های موجود اضافه میشود. قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید و دکمه Default را از بالای صفحه انتخاب قالب فشار دهید تا قالب منتخب بعنوان قالب پیشفرض سایت انتخاب شود.

دانلود جوملا نسخه انگلیسی با حجم 2.7 مگابایت
افزونه های جوملا (بیش از 2000 تا ماژول)
پاسخ
 سپاس شده توسطPars (۱۳۸۹/۴/۶، ۱۰:۱۳:۰۹ صبح) ، Low Battery (۱۳۸۹/۴/۲۱، ۱۹:۳۷:۲۶ عصر) ، mansour (۱۳۸۹/۱۱/۲۱، ۱۳:۳۵:۴۶ عصر)
#2
من مراحل نصب جوملا را تا قسمت پايگاه داده ها رفتم و در قسمت هاي مختلفش اينطور پر كردم نام ميزبان را زدم سپيدفا و در بعدي در قسمت شناسه نام يوزري كه در ديتابيس تعريف كرده بودم نوشتم و در قسمت رمز پسورد يوزر ديتابيسم رو زدم و در قسمت نام پايگاه داده اسم پايگاه دادهام رو نوشتم و لي وقتي مي زنم مرحله بعدي اين خطا رو ميده : به پایگاه داده نمی توان متصل شد. عدد برگشتی: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL
بايد چكاركنم.يكي كه مي دونه به من كمك كنهHuhIdeaHuh
« آدمی ساخته ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می اندیشیده است »


پاسخ
#3
يعني هيچكس نيست جواب من رو بده.آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآهااااااااااااااااااي كككككككككمممممممممكككككككك؟AngryAngryHuh
« آدمی ساخته ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می اندیشیده است »


پاسخ
#4
اینجا کجاست؟ پشتیبانی جوملا؟


مردان بزرگ اراده می‌کنند و مردان کوچک آرزو
[تصویر:  1348752239.gif]




اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان که در رسیدن به هدفت موفق بودی.
اگر روزی تهدیدت کردند، بدان در برابرت ناتوانند.
اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست.
اگر روزی ترکت کردند، بدان با تو بودن لیاقت می‌خواهد.

پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۴۸:۱۰ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۰:۳۵ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۰۹:۵۲ عصر)


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  فرق بین جوملا و وردپرس drabbasi 1 2,077 ۱۳۹۶/۸/۲۷، ۱۴:۴۳:۴۳ عصر
آخرین ارسال: farshid_n25
  اموزش تعمیرات تبلت abderm 0 1,088 ۱۳۹۶/۴/۱، ۱۵:۳۰:۳۵ عصر
آخرین ارسال: abderm
Thumbs Up اموزش تصویری شبکه‌های بی‌سیم اد هاک ad-hoc IeDb 0 1,107 ۱۳۹۵/۳/۲، ۱۱:۵۴:۲۴ صبح
آخرین ارسال: IeDb
  موارد امنیتی جوملا که در برنامه نویسی می بایست بدانید sitedarali 0 1,312 ۱۳۹۴/۳/۲۰، ۱۱:۵۸:۵۸ صبح
آخرین ارسال: sitedarali
Star آموزش کامل ادغام کاربران جوملا و مای بی بی golbazi 7 9,203 ۱۳۹۳/۲/۱۶، ۲۳:۲۸:۰۰ عصر
آخرین ارسال: elmi1413
  اموزش مدیریت سرور cybergurad 0 1,419 ۱۳۹۲/۱۰/۱۶، ۰۲:۴۶:۳۱ صبح
آخرین ارسال: cybergurad
  اموزش نصب مای بی بی روی سی پنل dayyertemp 10 8,180 ۱۳۹۲/۱۰/۱۰، ۲۰:۵۹:۱۱ عصر
آخرین ارسال: محمد تی ام
  اموزش را ه اندازی انجمن بر روی لوکال هاست mohamad m 5 4,134 ۱۳۹۲/۷/۲۸، ۱۳:۱۰:۱۹ عصر
آخرین ارسال: Rezakashefi
  [اموزش ]اموزش سی پنل -قسمت1 Mohammad-Mo 1 1,825 ۱۳۹۱/۱۲/۱۵، ۲۳:۵۱:۰۲ عصر
آخرین ارسال: Mohammad-Mo
  اموزش نصب و کار کردن با لوکال هاست(Easy PHP) ZEUS 1 13,886 ۱۳۹۱/۴/۹، ۰۸:۱۵:۳۱ صبح
آخرین ارسال: geo

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان