هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل وب مستر تولز و تاثیر آن در سئوی سایت
#1
گوگل وب مستر تولز و تاثیر آن در سئوی سایت :   افرادی که در زمینه ی سئوی سایت و بهسنه سازی سایت در حال فعالیت اند یا افرادی که اطلاعات کمی در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت دارند باید این نکته را متوجه شده باشند که ثبت وب سایت در وبمستر بسیار حائز اهمیت می باشد.در این مقاله قصد دارم به معرفی این ابزار قدرتمند در سئوی سایت که یکی از ابزارهای وب سایت گوگل می باشد بپردازم برای وارد شدن به این سرویس می توانید به آدرس زیر بروید:

http://google.com/webmasters/tools

گوگل وب مستر امکان جستجو در وب سایت خود و همچنین مدیریت خزنده ها،ایندکس صفحات سایت ، دنبال کردن کلمات ورودی و به طور کلی اطلاعات جامع در رابطه با صفحات وب سایت و حتی اطلاعاتی راجع به مشکلات احتمالی وب سایت را نیز ارائه می دهد . از طریق گوگل وب مستر می توانید بفهمید که به سایت شما از چه سایت هایی لینک می خورد و هم چنین می توانید بدانید از طریق لینکها چه تعداد کاربر به سایت شما وارد می شود.

در حالت کلی گوگل وب مستر می تواند:

۱-      نمای کلی از سایت را در موتورهای جستجو در اختیار صاحب وب سایت ارائه می دهد.

۲-      به برطرف کردن مشکلات احتمالی وب سایت به صاحب وب سایت کمک می کند.

۳-      به بهبود دیده شدن مطالب شما در موتورهای جستجو کمک می کند

۴-      گوگل وب مستر اطلاعاتی را از وب سایت شما همه روزه جمع آوری می کند مثل در خواست های اخیر ،خطاها و بسیاری اطلاعات دیگر شما می توانید از این طریق به بهبود و سئوی سایت خود بیشتر برسید.
نکاتی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت با استفاده از ابزار گوگل وب مستر
کلمات کلیدی

همان طور که در مباحث قبلی نیز اشاره کردیم می توان از طریق گوگل آنالیتیکز ترافیک دریافتی از کلمات کلیدی را مشاهده کرد. اما امکان دریافت اطلاعات کلمات کلیدی در گوگل وب مستر نیز وجود دارد هرچند این اطلاعات نسبت به گوگل آنالیتیکز کم است اما می تواند در سئوی سایت بسیار کمک کند .برای یافتن این اطلاعات می توانید به بخش Search Traffic و بعد از آن به Search Queries بروید در اینجا می توانید در رابطه با کلمات کلیدی اطلاعاتی نظیر تعداد نمایش آن کلمه در جستجو ، CTR ،تعداد کلیک شدن کلمه و همچنینرتبه آن کلمه در نتایج جستجوی گوگل را مشاهده فرمایید. شما با تجزیه و تحلیل این موردها می توانید متوجه شوید محتویات شما به چه اندازه برای کاربران مفید بوده است.
بررسی خطاهای دسترسی برای صفحات

اگر صفحات شما برای کاربران قابل دسترس نباشند بسیاری از ورودی های سایت خود را از دست خواهید داد .یکی از قدرت های گوگل وب مستر ارائه خطاهای وب سایت است .پس برای اینکه کاربران را از دست ندهید برای رفع این خطاها باید در اسرع وقت اقدام کنید برای این کار به قسمت Crawl بروید و بر روی Crawl Erros کلیک کنید در این قسمت می توانید آدرس صفحاتی که دارای خطای دسترسی می باشند را ببینید. در اینجا به راحتی می توانید خطاهای ۴۰۴ ، ۵۰۳ یا ۲۰۰ را رفع کنید کاهش بازدید کننده از وب سایت موجب کاهش رتبه و نتیجه ای ناسازگار با سئوی سایت می شود.
ابزار Disavow

در برخی موارد پیش آمده است که گوگل بدون اینکه دلیلی داشته باشد وب سایت را جریمه می کند . البته این هم از نظر صاحب وب سایت است در حالی که گوگل بی دلیل کاری را انجام نمی دهد ممکن است این به خاطر بک لینکهای بی کیفیت به وب سایت باشد .برای رفع این جریمه می توانید از ابزار Disavow استفاده کنید و تمام بک لینکهای بی کیفیت به وب سایت را حذف کنید .این کار برای سئوی سایت بسیار اهمیت دارد با دریافت پشت سر هم از این جریام گوگل بعدا سایت را به عنوان یک سایت بی کیفیت در نظر می گیرد و در نهایت از جستجوی خود حذف میکند.
بک لینک های سایت

گوگل وب مستر تولز اطلاعاتی راجع به بکلین های صورت گرفته به سایت را در اختیار قرار می دهد برای مشاهده ای این بک لینکها می توانید از بخش Search traffic گزینه یLinks to your Site کلیک کنید در اینجا می توانید تمام سایت هایی که به وب سایت شما بک لینک داده اند را ببینید.برای دیدن تمام لینک های وارده بر سایت بر روی گزینه Who links the Most کلیک کنید.با بررسی و تحلیل این لینکها می توانید بهترین سئو را روی وب سایت خود اعمال کنید.
سرعت وب سایت

یکی از فاکتورهایی مهم در سئو ی سایت که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بسیار به آن حساس است سرعت سایت است از طریق ابزار Page Speed Insights می توانید دلایل کاهش لود شدن وب سایت خود را بررسی کنید.با کم شدن سرعت لود وب سایت کاربران خود را می توانید راضی کنید در نتیجه ورودی به سایت افزایش می یابد و ترافیک سایت نیز بیشتر خواهد شد .برای دستیابی به این ابزار در گوگل وب مستر تولز بر روی گزینه other Resources کلیک کنید و بعد گزینه ی PagesSpeed Insights را کلیک کنید . در این حالت صفحه ای برایتان باز می شود در این صفحه آدرس وب سایت خود را وارد کنید و دکمه Analyze را بزنید در اینجا اطلاعاتی را در اختیار دارید که می توانید با استفاده از آنها سرعت لود وب سایت خود را کاهش دهید.
در یافت ایمیل از طریق گوگل

برای دریافت اطلاعیه های گوگل از طریق ایمیل می توانید با وارد شدن به گوگل وب مستر و زدن گزینه یWebmaster tools Preferences می توانید زبانی برای دریافت اطلاعات از گوگل را انتخاب کنید(زبان فارسی ندارد) هم چنین مشخص کنید چه اطلاعاتی برایتان ارسال شود.

با جریمه شدن وب سایت توسط گوگل ایمیلی برایتان ارسال می شود و یا در گوگل وب مستر هر اتفاقی که برای وب سایت بیفتد از طریق ایمیل برایتان ارسال می شود.
ابزار HTML Improvments

برای دسترسی به این ابزار در گوگل وب مستر تولز و در بخش Search Appearance گزینه HTML Improvments را یزنید.این ابزار اطلاعات راجع به مشکلات موجود در تگ عنوان ، تگ توضیحات و هر مشکل ی که گوگل هنگام ایندکس کردن مطلب با آن مواجه می شود را به شما نمایان می کند بطور مثال تگ های عنوان تکراری یا طولانی ،کوتاه متن را می توانید بر اساس اصول سئوی سایت بهینه کرد ه و بازنویسی کنید.

گوگل وب مستر و تاثیر آن در سئوی سایت
نتیجه

استفاده از گوگل وب مستر برای صاحب هر وب سایتی به نظر گروه طراحی وب سایت اینتن الزامی می باشد و بهتر است در این زمینه نیز اطلاعات خود را بیشتر کند چرا که با کاربرد صحیح گوگل وب مستر می توانید به راحتی وب سایت خود را بهینه سازی و سئو کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسطمحمد محمدی (۱۳۹۳/۱۲/۲۴، ۱۱:۴۵:۰۰ صبح) ، ghomeishi (۱۳۹۴/۱/۱۹، ۱۰:۳۳:۴۲ صبح)
#2
دوست عزیز قسمت fetch چه کاربردی داره؟
پاسخ
#3
در این قسمت شما می تونید آدرس مطالب جدیدتون رو وارد کنید تا ربات گوگل اون رو سریعتر بررسی کنه این عامل باعث میشه سرعت ایندکس سایتتون بره بالا
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۴۶:۳۵ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۰۹:۱۵ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۰۸:۱۲ عصر)


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مقاله آموزش قدم به قدم ابزار وب مستر گوگل نوشته شد us12 0 1,599 ۱۳۹۲/۱۲/۸، ۱۹:۱۴:۳۲ عصر
آخرین ارسال: us12

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان