هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جشن مردادگان مبارک
#1
درود:
امروز هفتم مرداد جشن مردادگان آریایی هایی است که مصادف است با عید فطر اعراب.
امردادگان روز هفتم مُرداد (امُردادروز در امُردادماه) در گاه‌شمار زرتشتی (و سومین روز مردادماه در گاهشماری رسمی ایران)، یکی از جشن‌های دوازدگانهٔ سالیانه ایرانی در روزهای ِ هم‌نام‌شدن ِ روز و ماه است. و برای گرامی‌داشت ِ منش و کُنش و خویش‌کاری امُرداد (/ در گاهان ِ زرتشت و اوستای ِ پسین: اَمِرِتات به مفهوم ِ بی‌مرگی/ جاودانگی) یکی از فروزه‌های ِ شش‌گانهٔ ِ خِرَد و دانش ِ فرمان‌روا بر فرارَوَند ِ هستی (نام‌بُردار و شناخته به اهوره‌مَزدا) است. امشاسپند ِ جاودانگی ِ امرداد همواره در کنار امشاسپند ِ رسایی ِ خرداد، نگهبان آب و گیاه هستند. ایرانیان در گذشته برای برگزاری این جشن به باغات و مزارع رفته و به شادی می‌پرداخته‌اند[نیازمند منبع].

در یادگارهای ِ کهن ایرانی، از این روز و جشن ِ ویژهٔ ِ آن، سخن ِ بسیار گفته‌شده‌است در متن ِ پهلوی‌ی ِ بُندَهِش، می‌خوانیم:

امُرداد ِ بی‌مرگ، سَروَر ِ گیاهان ِ بی‌شمارست؛ زیرا او را به گیتی، گیاه، خویش است. گیاهان را رویانَد و رَمهٔ ِ گوسفندان را افزاید؛ زیرا همهٔ ِ دام‌ها از او خورند و زیست‌کنند. به فِرَشکرد ِ [/ نوگردانی‌ی ِ جهان و زندگی در پایان ِ کار ِ جهان به سالاری‌ی ِ سوشیانت، رهاننده‌ای از تبار ِ زرتشت]، نیز "انوش" [/ خوراک ِ بی‌مرگی] را از امرداد آرایند. اگر کسی گیاه را رامش بخشد یا بیازارد، آن گاه امُرداد [از او] آسوده یا آزَرده بُوَد...

(گزارش ِ دکتر مهرداد بهار در پژوهشی در اساطیر ِ ایران، چاپ یکم، ص ۱۱۷)

با روی‌کرد به خویش‌کاری‌ی ِ امرداد در جهان ِ اَستومَند (/ جهان ِ مادّی) که نگاهبانی از گیاهان ِ روی ِ زمین و سرسبز و باروَرنگاه‌داشتن ِ آنهاست، و نماد ِ جاودانگی و بیمرگی و جوانی‌ی ی همیشگی به شمارمی‌آید، مسعود سعد ِ سلمان، چکامه‌پرداز ِ سدهٔ پنجم ِ هجری، می‌گوید:

روز ِ مُرداد [/ امُرداد] مُژده داد بدان
که جهان شد به طبع، باز جوان.


و همچنین می گوید :

مرداد مه است سخت خرم
مَی نوش پیاپی و دمادم

هریک از فروزه‌های دوازده‌گانه که جشن‌های هم‌نامی‌ی ِ روز و ماه برای ِ گرامی‌داشت ِ آنها برگزارمی‌شود، گل ِ ویژه‌ای دارد. گل ِ ویژهٔ ِ امُرداد، زنبق (/ چمبک) است.

در برگ ۲۵۰ برگردان فارسی آثارالباقیه ابوریحان بیرونی چنین آمده است که :

«… مرداد ماه که روز هفتم آن مرداد روز است و آن روز را به انگیزهٔ پیش آمدن دو نام با هم، جشن می گرفتند. معنای امرداد آن است که مرگ و نیستی نداشته باشد. امرداد فرشته ای است که به نگهداری جهان و آراستن غذاها و داروها که اصل آن از نباتات است و بر کنار کردن گرسنگی و زیان و بیماری‌ها می باشد، کارگزاری یافته است…»

خیام در نوروز نامه می نویسد:

“مرداد ماه یعنی خاک، داد ِ خویش بداد از بَرها ومیوهای پخته که در وی به کمال رسد و نیز هوا در وی مانند غبار ِ خاک باشد و این ماه میانه تابستان بود و قسمت او از آفتاب، مر برج اسد را باشد. “

خیام به جای نام اَمرداد از واژه مرداد استفاده کرده است.


http://fa.wikipedia.org/wiki/امردادگان
 سپاس شده توسطamir1 (۱۳۹۳/۵/۷، ۱۲:۱۹:۱۴ عصر) ، Pishro (۱۳۹۳/۵/۷، ۱۲:۳۹:۴۷ عصر) ، Mr.mohammad (۱۳۹۳/۵/۷، ۱۴:۱۶:۴۳ عصر) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۵/۷، ۱۵:۳۴:۳۸ عصر) ، Gh-Moradi (۱۳۹۳/۵/۸، ۰۰:۰۸:۴۶ صبح) ، میدوری (۱۳۹۳/۵/۸، ۱۷:۳۷:۲۰ عصر) ، محمد تی ام (۱۳۹۳/۵/۱۰، ۰۸:۲۶:۴۱ صبح)
#2
عید فطر اعراب ؟
تا جایی که ما میدونیم عید فطر متعلق به مسلمانان هست،ربطی به عرب و غیر عرب نداره!
انجمن روزهای شادی = http://www.happydays.ir

[تصویر:  1407544361.jpg]


[تصویر:  mohammad_za_sig.png]
 سپاس شده توسطR. Najafi (۱۳۹۳/۵/۷، ۲۲:۰۷:۴۶ عصر) ، Amin Yaghubi (۱۳۹۳/۵/۱۱، ۱۰:۵۵:۱۶ صبح)
#3
جالب اینجاست که غربی ها به قدری به اعیاد ما احترام قائلند که هر سال از تبریکهاشون به مسلمانها و کمکهای مالیشون به کشورهای مسلمانی مثل فلسطین و ... عقب نمیمونن

حتی تیمهای ورزشی مثل آرسنال و لیورپول و ورزشکارهای غیرمسلمان هم به مسلمانها تبریک گفتن و این روز براشون خیلی مقدسه! در حالی که هیچ فعالیت سیاسی ندارن و این تبریک گفتن ها نفعی براشون نداره


در آخر هم، عید سعید فطر مبارک!
 سپاس شده توسطnavidahanj (۱۳۹۳/۵/۷، ۲۲:۴۵:۰۲ عصر) ، Amin Yaghubi (۱۳۹۳/۵/۱۱، ۱۰:۵۵:۳۵ صبح)
#4
فقط میخوان ظاهر خودشون رو خوب و مهربون نشون بدن و چهره موجهی واسه خودشون بسازن
انجمن روزهای شادی = http://www.happydays.ir

[تصویر:  1407544361.jpg]


[تصویر:  mohammad_za_sig.png]
#5
فکر نکنم 30-40 میلیون مسلمونی که هیچ منفعتی برای اونها ندارن اون قدر مهم باشن که بخوان چهره موجهی از خودشون برای من به نمایش بذارن! من که تابحال هیچ وقت انگلستان نرفتم چه نفعی برای باشگاه X دارم! باید قبول کنیم که اونها به دین ما احترام میذارن!

من بیشتر از 10 ساله که از اینترنت استفاده میکنم. به جرات میتونم بگم که جشنهایی مثل سپندارمزگان و مردادگان و ... 6-7 ساله که مطرح میشن و اتفاقا این اعیاد از همین اینترنت شروع به شهرت گرفتن کردن!
اما از وقتی که خودمو میشناسم عید فطر و غدیرخم و قربان و نوروز و ... رو هم میشناسم! پس اونها عید من هستن نه اعیادی که چند سال اسمشون رو میشنوم
 سپاس شده توسطnavidahanj (۱۳۹۳/۵/۸، ۰۰:۵۲:۲۸ صبح)
#6
(۱۳۹۳/۵/۷، ۲۰:۵۷:۰۱ عصر)navidahanj نوشته است: عید فطر اعراب ؟
تا جایی که ما میدونیم عید فطر متعلق به مسلمانان هست،ربطی به عرب و غیر عرب نداره!

مثل اینکه شما یه چیزی رو نمیدونید و اینکه این دین کاملا عربی هست و از اعراب شروع شده پس وقتی گفته میشه "عید فطر اعراب" جای تعجب (بهتر بگم تعصب) نداره..!

به هرحال عید فطر مبارک
 سپاس شده توسطreza.t.gh (۱۳۹۳/۵/۸، ۱۱:۱۶:۴۲ صبح)
#7
(۱۳۹۳/۵/۸، ۰۰:۱۵:۰۶ صبح)Gh-Moradi نوشته است:
(۱۳۹۳/۵/۷، ۲۰:۵۷:۰۱ عصر)navidahanj نوشته است: عید فطر اعراب ؟
تا جایی که ما میدونیم عید فطر متعلق به مسلمانان هست،ربطی به عرب و غیر عرب نداره!

مثل اینکه شما یه چیزی رو نمیدونید و اینکه این دین کاملا عربی هست و از اعراب شروع شده پس وقتی گفته میشه "عید فطر اعراب" جای تعجب (بهتر بگم تعصب) نداره..!

به هرحال عید فطر مبارک

نه عزیزم شما نمیدونی،بهتره بری تحقیق کنی ببینی عید فطر به اسلام برمیگرده یا به اعراب!
اسلام کاملا عربی هست و از اعراب شروع شد ؟
حضرت ابراهیم (ع) به گفته قرآن مسلمان بود،آیا حضرت ابراهیم (ع) عرب بود ؟

هیچ کس تعصب بیجا نداره بعضی ها تنفر بیجا نسبت به کلمه عرب دارند.

(۱۳۹۳/۵/۷، ۲۳:۳۷:۰۰ عصر)GreyWolf نوشته است: فکر نکنم 30-40 میلیون مسلمونی که هیچ منفعتی برای اونها ندارن اون قدر مهم باشن که بخوان چهره موجهی از خودشون برای من به نمایش بذارن! من که تابحال هیچ وقت انگلستان نرفتم چه نفعی برای باشگاه X دارم! باید قبول کنیم که اونها به دین ما احترام میذارن!

برای ما نه برای مردم خودشون،اون چهره موجه رو برای ما نمیسارن برای مردم خودشون میسازن،که بگن ما به کل دنیا احترام میزاریم،به کل دنیا کمک میکنیم و ارتش صلح هستیم اما خارج از مزرهاشون هرجور جنایتی بخوان میکنن..
به مردم خودشون میگن امریکا در عراق تروریست ها رو میکشه تا مردم عراق آرامش داشته باشن اما نمیگن که یک میلیون از مردم مسلمان عراق رو کشتن

(۱۳۹۳/۵/۷، ۲۳:۳۷:۰۰ عصر)GreyWolf نوشته است: من بیشتر از 10 ساله که از اینترنت استفاده میکنم. به جرات میتونم بگم که جشنهایی مثل سپندارمزگان و مردادگان و ... 6-7 ساله که مطرح میشن و اتفاقا این اعیاد از همین اینترنت شروع به شهرت گرفتن کردن!
اما از وقتی که خودمو میشناسم عید فطر و غدیرخم و قربان و نوروز و ... رو هم میشناسم! پس اونها عید من هستن نه اعیادی که چند سال اسمشون رو میشنوم

لایک
انجمن روزهای شادی = http://www.happydays.ir

[تصویر:  1407544361.jpg]


[تصویر:  mohammad_za_sig.png]
#8
عزیز شما که اینقدر دقیقی پس یخورده برگرد به عقب تا بفهمی اجدادت کیا بودن و الان داری از کیا دفاع میکنی Wink
#9
(۱۳۹۳/۵/۸، ۱۰:۵۵:۳۷ صبح)Gh-Moradi نوشته است: عزیز شما که اینقدر دقیقی پس یخورده برگرد به عقب تا بفهمی اجدادت کیا بودن و الان داری از کیا دفاع میکنی Wink

یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیر(سوره حجرات،آیه 13)

ای مردم! بی تردید ما همه افراد نوع شما را از یک مرد وزن (آدم وحوا) آفریدیم و شما را قبیله ای بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر بشناسید مسلماً گرامی ترین شما نزدخدا پرهیزکارترین شماست همانا خداوند بسیار دانا وآگاه است.
انجمن روزهای شادی = http://www.happydays.ir

[تصویر:  1407544361.jpg]


[تصویر:  mohammad_za_sig.png]
#10
خیلی عذر میخوام ولی کسایی که میگن این واسه مسلموناست اسلام کاملا یک دین عربی هست و علت عرب بودنش اینه که اعراب احمق ترین و کودن ترین افراد روی زمین بودن که این همه پیامبر به زبان عرب برشون وارد میشه.قبل از اعراب و اسلام و... ما کوروش رو داشتیم که به عنوان پیامبر یکتا پرست قبل از اسلام بر دنیا حکومت میکرده.نمیخوام سیاسیش کنم ولی ما ادعای اسلام داریم و فقط عرب پرستیم.و گرنه این همه ایین بوده توی ایران که خیلی زیبا تر و پاکتر از اعیاد عربی بوده.
مثل عید قربان که ابراهیم خواست بچش رو بکشه و در نظام بشریت کشتن انسان بیگناه دیگه ای دور از انسانیته.
--------------------------------------
یکم دست از جهل برداریم و خودمون رو به فکر کردن مجبور کنیم.بخدا قسم گناه نمیکنیم اگه با فکر کافر باشیم و دانش داشته باشیم تا اینکه جاهلانه و کورکورانه بپذیریم همه چی رو
 سپاس شده توسطGh-Moradi (۱۳۹۳/۵/۸، ۱۱:۳۴:۴۲ صبح) ، Pishro (۱۳۹۳/۵/۸، ۱۹:۲۴:۳۱ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان