هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ده فناوری جالب كه در سال 2013 هم آن‌ها را نخواهیم دید
#1




1- تلفن هوشمند آمازون
پس از فروش موفقیت‌آمیز تبلت‌های اندرویدی کیندل آمازون بعید نیست این غول دنیای فروشگاه‌های اینترنتی اسمارت‌فونی نیز تولید کند که به راحتی با کیندل فایر همگام سازی شود و کاربران را به خرید محتواهای آنلاین تشویق کند. یک خبرگزاری تایوانی گزارش می‌کند که فاکس‌کان تولید این اسمارت‌فون را بر عهده دارد و قیمت تمام شده آن چیزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار و زمان عرضه آن یک چهارم سوم ۲۰۱۳ خواهد بود.
چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ از آنجایی که آمازون اکثر خدماتش را به کاربران امریکایی عرضه می‌کند و بازار تلفن‌همراه در امریکا به شدت در انحصار اپراتورهای این کشور است به نظر نمی‌رسد یک بازیگر جدید در این عرصه شانس زیادی داشته باشد. همچنین هدف آمازون از عرضه کیندل فایر بیشتر فروش محصولاتی مانند مجلات و کتاب‌های الکترونیکی بود چیزی که طرفدار فراوانی روی گوشی نخواهد داشت. علاوه بر این‌ها در حال حاضر اپلیکیشن آمازون به عنوان یک اپ اندرویدی بر روی بسیاری گوشی‌ها نصب شده است و آمازون به جای هزینه برای ساخت یک تلفن هوشمند می‌تواند سرویس‌های جدیدی مانند پخش آنلاین ویدئو را راه اندازی کند.

2- ویندوز بلو Blue
خبرها و شایعاتی حاکی از آن است که مایکروسافت در اواخر سال ۲۰۱۳ نسخه جدیدی از سیستم‌عامل دسکتاپ خود را تحت عنوان Windows Blue یا Windows 9 عرضه خواهد کرد.
چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ مایکروسافت معمولاً هر سه سال یکبار اقدام به عرضه نسخه جدید ویندوز می‌کند و اگر یکباره بخواهد این عادت را عوض کند احتمالاً مانند ویندوز ۷ و ۸ از ماه‌ها پیش نسخه‌های آزمایشی آن را در اختیار برنامه‌نویسان و کاربران قرار خواهد داد و این عمل باعث کاهش فروش ویندوز ۸ خواهد شد. موفقیت مایکروسافت در سال‌های آتی بستگی زیادی به استقبال کاربران از ویندوز ۸ دارد و مایکروسافت به هیچ عنوان چنین ریسکی را نخواهد پذیرفت.

3- نکسوس ۴ با فناوری LTE
با عرضه نکسوس ۴ برخی شگفت زده شدند که چرا گوگل از سریع‌ترین شبکه مخابراتی دنیا در چنین گوشی قدرتمندی استفاده نکرد و به HSPA+ کفایت کرد. برخی انتظار دارند تا گوگل یک نسخه از نکسوس ۴ را با پشتیبانی از LTE برای اپراتورهای مختلف درست مانند گلکسی نکسوس عرضه کند.
چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ از آنجایی که گوگل قصد داشت برای جلوگیری از درگیری و سروکله زدن با اپراتورهای مختلف نکسوس ۴ را به صورت آنلاک شده و بدون هیچ قراردادی عرضه کند و علاقمندان به ۴G LTE می‌توانند اپتیموس جی ال‌جی را با مشخصاتی مشابه خریداری کنند.
البته آرزوی ما این است که گوگل سری نکسوس خود را با قیمت Google Play در کل دنیا به فروش برساند تا بتوانیم تبلت هفت اینچی ۲۰۰ دلاری، گوشی هوشمند ۳۰۰ دلاری و تبلت ده اینچی ۴۰۰ دلاری گوگل را به قیمتی معقول‌تر در ایران خریداری کنیم.




4- تبلت ویندوزی نوکیادو سال از زمانی می‌گذرد که نوکیا با همکاری مایکروسافت ویندوزفون را به عنوان سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمندش انتخاب کرد. حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که نوکیا قصد دارد یک تبلت با ویندوز RT عرضه کند که طراحی شبیه به سری گوشی‌های لومیا داشته و کیبردی شبیه به کیبرد تبلت‌های سرفیس مایکروسافت خواهد داشت.چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ نوکیا در زمینه اسمارت‌فون‌ها به اندازه کافی دشواری و سختی داشته و با وجود تبلیغات فراوان ۶۸۳ میلیون یورو در یک چهارم سوم ۲۰۱۲ از دست داده است. همچنین ویندوز RT با اکوسیستم محدود و اپلیکیشن‌های نسبتاً کم ایده جالبی نخواهد بود و احتمالاً نوکیا منتظر می‌ماند تا ویندوز RT محوبیت بیشتری پیدا کند.

5- تلویزیون اپلشایعاتی مبنی بر عرضه یک تلویزیون بزرگ اپلی با نام iTV سال‌هاست که بر سر زبان‌ها افتاده است. وقتی در اواخر ۲۰۱۱ والتر ایساکسون نویسنده بیوگرافی استیو جابز به برنامه‌های استیوجابز جهت عرضه این تلویریون اشاره کرد و در ۲۰۱۲ نیز مدیرعامل جدید اپل تیم کوک در مصاحبه‌ای به علاقمندی اپل در این حوزه اشاره کرد این شایعات بیش از پیش قوت گرفت.چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ اپل برای موفقیت در این عرصه نیاز دارد تا با تامین کنندگان برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف و همچنین شبکه‌های تلویزیونی Free-to-Air که دو گروه محافظه کار هستند همکاری نزدیکی داشته باشد که معمولاً بر خلاف سیاست‌های اپل است. همچنین رقبای اپل در این عرصه مانند Samsung و LG در حال حاضر بهترین کیفیت‌های پنل‌های تلویزیونی را می‌سازند و اپل برای رقابت نیاز به کیفیت بیشتری نیز دارد.

6- خودروهای بدون راننده گوگلحدوداً دو سال است که گوگل روی پروژه خودروهای بدون راننده کار می‌کند که البته در این زمینه تنها نیست؛ اتومبیل سازان بزرگی مانند فورد، جنرال موتورز و ولوو نیز درحال کار روی پروژه‌های مشابهی هستند. در سال گذشته ایالت‌های کالیفرنیا و نوادای امریکا مجوز تردد خودروهای بدون راننده را صادر کرده‌اند؛ اما آیا بالاخره شاهد فروش عمومی چنین خودروهایی خواهیم بود؟ خیر.چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ پروژه گوگل از دیگر رقبا بسیار به آمادگی نزدیک‌تر است اما از آنجایی که گوگل تولیدکننده اتومبیل نیست پس احتمالاً به تولید و فروش مستقیم دست نخواهد زد. حتی اگر یکی از این کمپانی‌ها خودروهای بدون راننده را بالاخره آماده کند تنها چندین شهر دنیا امکان استفاده از آن را خواهند داشت و چندین سال برای تست کردن و نوشتن قوانین جدید مهلت لازم است.

7- تبلت بلک‌بری پلی‌بوک ۲اولین تبلت PlayBook بلک‌بری در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد؛ از آنجایی که به زودی شاهد عرضه سیستم‌عامل جدید بلک‌بری ۱۰ خواهیم بود و تبلت پلی‌بوک اولیه با مشخصاتی قدیمی مانند وضوح ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل برای آپدیت مناسب به نظر نمی‌رسد احتمال عرضه یک تبلت جدید دور از ذهن نیست.چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ با وجود فروش خیل خوب ۲۵۵ هزار تبلت در یک‌چهارم سوم ۲۰۱۲ کاربران این تبلت چندان راضی نیستند. ریم قصد دارد با عرضه بلک‌بری ۱۰ ابتدا بازار از دست رفته تلفن‌های هوشمند را بازگرداند و بهتر است به جای تلاش برای کسب کاربران جدید همین مشتریان فعلی خود را نگاه دارد. بنابراین احتمالاً ریم در ۲۰۱۳ تلاش خود را معطوف تبلت‌ها نخواهد کرد.

8- یک تلفن فیس‌بوکیچندین سال است که این شایعه تلفن فیس‌بوکی به گوش می‌رسد؛ اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۱ دو گوشی اندرویدی با نام‌های Salsa و Chacha (Status) با یک دکمه فیس‌بوک برای به اشتراک‌گذاری آسان عرضه کرد. همچنین اخیراً فیس‌بوک
[برای مشاهده لینک عضو شوید! ]
یک سرویس مکالمه رایگان صوتی را از طریق مسنجر عرضه کند که شایعات عرضه تلفن فیس‌بوکی را محتمل‌تر جلوه می‌دهد.چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ در ماه جولای ۲۰۱۲ مارک زاکربرگ بنیان‌گذار و مدیرعامل فیس‌بوک در این مورد اظهار بی‌علاقگی کرد. همچنین در حال حاضر اکثر تلفن‌های هوشمند جهان امکانات بسیار خوبی برای کار با فیس‌بوک در اختیار دارند و فیس‌بوک می‌تواند با مکالمه صوتی رایگان کاربران حتی بیشتری را نیز جذب کند؛ پس چرا با ریسک ساخت یک تلفن جدید همکاران و شریکان فعلی را هم از خود برنجاند؟

9- صفحه‌نمایش قابل انعطاف در گوشی‌ها و تبلت‌هاCNet اعلام کرده که سامسونگ قصد به نمایش گذاشتن صفحه‌نمایش‌های قابل انعطاف را در نمایشگاه CES 2013 خواهد داشت. به نظر می‌رسد اولین گوشی‌های هوشمندی که به ان فناوری مجهز می‌شوند گلکسی اس ۴ و گلکسی نوت ۳ سامسونگ باشند.چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ اگر شرکت Samsung Electronics این محصول را در CES 2013 به نمایش بگذارد پس حداقل تا یکسال دیگر این فناوری به گوشی‌ها و تبلت‌ها نخواهد رسید. همچنین برای استفاده از آن بایستی کل بدنه گوشی یا تبلت قابل انعطاف باشد. پس شاید این صفحه‌های نمایش برای محصولات دیگری مناسب باشند.

10- پروژه عینک گوگل برای عمومپروژه عینک گوگل یا Google Glass برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان در اوایل ۲۰۱۳ قابل دسترسی خواهد بود اما این پروژه چقدر تا عرضه عمومی فاصله دارد؟ آیا در این سال شاهد فروش عینک‌های گوگل خواهیم بود؟چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ “سرجی برین” از مدیران گوگل به بلومبرگ گفته است که دوست دارد یک نسخه از عینک گوگل مخصوص استفاده‌کنندگان عادی را یکسال پس از عرضه نسخه آزمایشی توسعه‌دهندگان داشته باشد. پس به نظر نمی‌رسد تا سال ۲۰۱۴ دستمان به یکی از این عینک‌های جالب گوگلی برسد.
پاسخ
 سپاس شده توسطmirzanejad (۱۳۹۲/۷/۷، ۱۳:۳۶:۳۰ عصر) ، firstboy000 (۱۳۹۲/۷/۸، ۱۰:۴۸:۰۵ صبح) ، mohamad m (۱۳۹۲/۷/۸، ۱۰:۵۲:۲۳ صبح) ، adnan (۱۳۹۲/۸/۲۴، ۱۸:۳۲:۲۳ عصر) ، Persia1 (۱۳۹۳/۱/۲۸، ۰۹:۵۴:۲۰ صبح) ، neda300 (۱۳۹۳/۴/۸، ۱۱:۵۱:۱۰ صبح) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۱:۲۷ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۳:۳۶ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۴:۰۱ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان