هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تگ های ساختارBody Head Html
#1
تگ Html

تگ html مشخص کننده ی شروع و پایان یک سند Html به مرورگر وب است.

بدین ترتیب که با <html> شروع شده و باقی کدها را نوشته و در پایان با <html/> سند Html را به پایان می رسانیم. بصورت زیر :

<html>

.

.

.

</html>



تگ Head

تگ head یا معادل فارسی تگ سرانداز! اولین تگ در بدنه تگ html می باشد که حاوی یک سری اطلاعات برای مرورگر و نیز جستجوگر های وب می باشد.

اطلاعات این بخش در قسمت بدنه ی سند html ما نمایش داده نمی شود ولی اطلاعاتی همچون عنوان صفحه ، کلمات کلیدی ، استایل های خارجی و داخلی ، جاوا اسکریپت های خارجی و داخلی ، آیکون صفحه ، توضیحاتی راجع به سازنده و ... را تعریف میکند که برای مرورگر و نیز ایندکس کردن توسط جستجوگرهای وب مانند گوگل و یاهو بسیار مهم است.

تگ های مورد استفاده ی این بخش بصورت زیر است:

<title>, <meta>, <link>, <script>, <style>

در ادامه ی آموزش بصورت کامل این تگ ها را توضیح خواهیم داد.

نحوه ی نگارش آن بصورت زیر است:

<html>

<head>

.

.

.

</head>

.

.

.

</html>



تگ Body

متن و عکس و بطور کلی اطلاعاتی که قرار است در سند html ما به کاربران توسط مرورگرهای وب نمایش داده شود در این بخش نوشته خواهد شد.

این تگ بعد از تگ head قرار میگیرد و تمامی تگ های نمایشی در این بخش نوشته می شوند. روش نگارش و محل قرار گیری آن بصورت زیر می باشد :

<html>

<head>

.

.

.

</head>

<body>

.

.

.

</body>

</html>

نکته ی مهم : یکی از مهمترین مسائلی که برنامه نویسان وب باید دقت کنند استفاده از تگ head و تعریف استایل ها و اسکریپت هایی است که به کم حجم کردن بدنه ی سند html ما در تگ body کمک میکند. بصورت مثال با تعریف یک استایل در تگ head و استفاده از آن در تگهای body از تعریف چند باره ی آن جلوگیری میگردد. در ادامه به این موضوع به طور مفصل می پردازیم .
پاسخ
 سپاس شده توسطheidari (۱۳۹۴/۴/۱۵، ۱۱:۲۲:۴۲ صبح) ، sahar708 (۱۳۹۴/۴/۲۵، ۱۲:۱۱:۱۴ عصر) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۴۹:۱۹ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۱:۳۶ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۱:۲۰ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان