مرجع پارسی MyBB

نسخه‌ی کامل: اینترنت از طریق کابل برق
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در تمام نقاط جهان برق مورد نیاز منازل و سایر اماکن از طریق کابل های هوایی و یا کابل های زیرزمینی تامین می شود. اما در آینده ای نزدیک کاربران اینترنت قادر خواهند بود از طریق همین کابل ها به اینترنت متصل بشوند و با سرعت بالا به سیر در شبکه جهانی بپردازند. این سرویس جدید در حقیقت اینترنت پر سرعت از طریق کابلها و سیم های برق موجود است آنهم در شرایطی که تا چندی پیش کارشناسان به دلیل وجود مشکلات فنی، بهره از چنین تکنولوژی را تقریبا غیرممکن می دانستند.حتی چند روز پیش چند شرکت بزرگ از جمله گوگل و آی بی ام آمادگی خود را برای همکاری مشترک جهت عرضه این تکنولوژی اعلام نمودند. با توجه به اینکه درآمد هنگفتی از طریق این تکنولوژی برای شرکت های برق و مخابرات پیش بینی می شود به همین دلیل این شرکت ها مشتاق هستند هر چه سریعتر به عرضه آن بپردازند. براساس پیش بینی های صورت گرفته درآمد حاصل از خطوط اینترنت پر سرعت از طریق کابل های برق به۱۴/۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ خواهد رسید.
انتشار همین آمار و ارقام باعث شده که بسیاری از شرکتها در آمریکا سرمایه گذاری عظیمی را در این حوزه انجام بدهند تا شاید از ۱۸ ماه تا۳ سال آینده بتوانند این سرویس را به مشتریان خود ارائه کنند.
در حال حاضر این سرویس به صورت محدود در کشورهای اروپایی عرضه می شود اما یک خدمت فراگیر در سراسر جهان به شمار نمی آید. به عبارت دیگر، شرکت های برق اروپایی چندین سال از رقیبان خود در آمریکا پیش هستند. البته طراحی شبکه برق قاره اروپا با شبکه برق آمریکا تفاوت های عمده ای دارد به همین دلیل اروپاییان بهتر می توانند از طریق کابل های برق خدمات اینترنت پرسرعت عرضه کنند.
یکی از فواید این تکنولوژی صرفه جویی در وقت است.به عبارت دیگر، کاربر می تواند چند ساعت پس از عضویت در شبکه از خدمات آن بهره مند شود.گفته می شود سرعت عرضه خدمات این تکنولوژی سه برابر بیشتر از خدمات عادی اینترنت می باشد.
از سوی دیگر برخی از کارشناسان مدعی شده اند این خدمت جدید باعث ایجاد اختلال در امواج رادیویی خواهد شد. البته شرکت های برق اطمینان داده اند که فرکانس های آنان با فرکانس های رادیویی تداخل نخواهد داشت.
همچنین شرکت های عرضه کننده خدمات اینترنت پر سرعت از طریق تلفن، معتقدند سرعت اینترنت آنان بسیار بیشتر از سرعت اینترنت از طریق شبکه برق خواهد بود اما نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که کاربران اطمینان بیشتری نسبت به سرعت اینترنت از طریق کابل های برق دارند. البته سرعت اینترنت بستگی به شرکتی دارد که خدمات را ارائه می دهد با این حال حداقل سرعت اینترنت برقی معادل سرعت اینترنت کابلی از طریق تلفن و DSL خواهد بود.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد قیمت این خدمات است. گفته می شود هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس در حدود ?? دلار خواهد بود. همچنین برای اینکه بتوان کامپیوتر و سایر وسایل الکترونیکی را به اینترنت متصل کرد باید برای هر پریز خانه دستگاه تبدیل به ارزش ۴۰ تا ۵۰ دلار خریداری کرد. با توجه به این محدوده قیمتی پیش بینی می شود مردم از آن استقبال کنند تا تحول بزرگی در عرصه صنعت برق به وجود بیاید