مرجع پارسی MyBB

نسخه‌ی کامل: ایده یک پلاگین | ثبت پاسخ جدید از طریق پاسخ به ایمیل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سلام . همین اول میرم سر اصل مطلب

ایده من اینه
فرض میکنیم که من یک تاپیک جدید باز کردم و یکی به من پاسخ داده . بنابراین انجمن به من ایمیلی میفرسته که حاوی متن پاسخ و نویسنده و کلاً منو اطلاع میکنه که یکی جواب داده . حالا من میام و پاسخ خودم رو در ادامه این ایمیل میدم و ایمیل رو میفرستم یا reply میکنم . خوب . انجمن میاد با پردازشهای لازم پاسخ منو در محل مورد نظر یعنی تاپیک خودم قرار میده و اگه کد bb هم بود تبدیل میکنه .

نتیجه
اول اینکه کسایی که با اینترنت dial up میان و تعدادشون هم خیلی زیاده میتونن بدون مشکلات سرعت باز شدن سایت و از طریق یک کلاینت معمولی شبیه thunder bird جواب بدن و پاسخشون رو ثبت کنن .

دوم اینکه انجمنهایی که خیلی سنگین هستن از نظر تعداد کاربر و کل سیستم و پوسته و اینا که حتی با اینترنت ADSL هم آهسته بارگذاری میشن مفید هستن چرا که کاربر لازم نیست هی منتظر Load شدن صفحات بشه و به راحتی میتونه توی بحثی که باز کرده پاسخ بده .

سوم اینکه اینروزا همه دنبال این هستن که آسونتر به هدف خودشون برسن و اگه پاسخ دادن هدف باشه پس رفتن به محیط کلاینت ایمیل خیلی راحت تر از باز کردن صفحه انجمن خواهد بود .

طریق برنامه نویسی
من برنامه نویسی PHP یا پلاگینهای سیستم Mybb نیستم و زیاد هم سر در نمیارم . من در همچین مواقعی برای برنامه نویسی در زبان C# از راههای شبیه یک خواندن و نوشتن ساده استفاده میکنم .

هر ایمیلی که فرستاده میشه در خط اخریش یک کد وجود داشته باشه که باتوجه به اطلاعات انجمن شبیه محلی که پاسخ داده شده و نام انجمن و کد انجمن و .... و وقتی که من این ایمیل رو با جواب خودم میفرستم سیستم انجمن و پلاگین خط آخر رو بخونه و به محل مورد نظر که تاپیک من یا تاپیکی که عضوش باشم بره و بخش متنی که من به عنوان جواب نوشتم رو اضافه کنه .


حالا این ایده من یک سری چیزهایی هم نیاز داره .
اول یک طراح خوب که بتونه یک پلاگین یا بسته پلاگینی رو بنویسه که از سیستم انجمن به ایمیل و از ایمیل به سیستم انجمن ارتباط پایداری رو برقرار کنه .

دوم کسایی هستن که حمایت کنن و با حمایت بیشتر خودشون هزینه این کار رو پایین بیارن . چرا که نوشتن همیچنی پلاگینی 100% و فروش اون رایگان نخواهد بود و نویسنده باید به تعداد تقاضای کاربران قیمتی رو معین کنه و اون رو بفروشه . حالا هرچی که تعداد کاربران حامی این ایده بیشتر بشه اون طراح قیمت پلاگین رو پایینتر و پایینتر میاره .

حالا من این همه حرف زدم امیدوارم روی یکی اثر بذاره و اقدام به ساخت همیچین پلاگینی بکنه .

باتشکر Tongue
در اصل ما باید تصویر زیر را پیداه سازی کنیم؟ درسته؟ (اطلاعات پست را می شود داخل header ارسال نمود)[attachment=1632]
فایل بالا کل سیستم را نمایش می دهد.
در مورد اینترفیس شک دارم که بتونیم پیادش کنیم بخصوص که پنل های هاست مختلفی وجود داره و همه از یک پنل استفاده نمی کنند.
در موردش فکر می کنم.
طراح شما چیزی هست که من میخوام Big Grin

یک سری تحقیقاتی که کردم فهمیدم روی سیستم phpbb همچین چیزی قابل پیاده شدنه . البته پلاگینش رو فقط gaiaonline داره که خودش نوشته Cool
خوب شما آدرس سایت را بدهید + پلاگین اگر دید تا ببینم سیستم اونا چطوریه!
البته از نظر امنیتی یک سری ایراد هایی داره این سیستم که اونا هم باید بررسی بشه (مثل ایمیل هایی که ممکنه ارسال بشوند و عملا از ایمیل کاربر مورد نظر نبوده باشه)
چون باید از طریق ایمیل کاربر را شناسایی کنیم و نهایتا یک شماره تاپیک !
کد:
http://www.gaiaonline.com/forum

پلاگین رو نمیدونم . اینا خودشون برای phpbb نوشتن .