مرجع پارسی MyBB

نسخه‌ی کامل: مجازی سازی شبکه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در دنیای امروز شبکه های کامپیوتری، وجود تکنولوژی مجازی سازی شبکه (Virtualization) امری اجتناب ناپذیر می باشد. بخش عمده ای از فناوری توسط مجازی سازی سخت افزارها و منابع فراهم می شود.

مهمترین دلایل مجازی سازی شبکه:

در عوض افزایش فیزیکی تعداد سرورها، تعداد ماشین های مجازی را افزایش می دهیم. هر چه تعداد فیزیکی سرورها افزایش پیدا نماید، علاوه بر افزایش هزینه های جاری، نیاز به اتاق سرور با امکانات بیشتر و همچنین برقراری امنیت فیزیکی بیشتری خواهیم داشت.

هر چه تعداد سرورها افزایش پیدا نماید باید به فکر مصرف انرژی آن هم باشیم، تامین برق، تامین UPS و هزینه تامین و نگهداری سخت افزاری سرورها.

قابلیت های High Availability و Fault Tolerance، DRS، Live Migration از مهمترین قابلیتهایی هستند که فقط در شبکه های مجازی سازی شده امکان راه اندازی آنها وجود دارد.

حداکثر سرعت عمل در راه اندازی سرور در محیط های با بستر مجازی سازی مهیا خواهد شد. برای مثال در نظر بگیرید برای تهیه یک سرور و آماده سازی آن برای نصب سرویس مورد نیاز حداقل چه میزان زمان نیاز می باشد.

بحث ما در مورد مجازی سازی صرفا مجازی سازی سرور نیست. شرکت VMware به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده راهکارهای مجازی سازی، محصولات و دوره های تخصصی خود را به صورت زیر گروه بندی نموده است:

Data Center Virtualization

Cloud

Enduser Computing

Network Virtualizain

راهکارهای مجازی سرورها، راهکارهای مجازی سازی دسکتاپ کاربران، راهکارهای Cloud و راهکارهای Network Viertualization دنیای واقعی مجازی سازی می باشد.

رشد سریع و حجم عظیم اطلاعات تخصصی دنیای مجازی سازی موجب این شده که حوزه مجازی سازی شبکه ، خود نیاز به کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف دارد. به جرأت می توان گفت شبکه ای بدون ساختار مجازی سازی در دنیای امروز بی معنی و محال می باشد.مجازی سازی شبکه علاوه امکانات فوق العاده، صرفه های اقتصادی زیادی به همراه دارد. شاید در دید اول راه اندازی یک دیتاسنتر هزینه های زیادی در بر داشته باشد اما اگر با دقت به موضوع بنگریم خواهیم دید بر خلاف انتظار، ایجاد یک ساختار مجازی سازی کامل صرفه های فراوانی برای ما خواهد داشت.

یکی دیگر قسمتهای پرکاربرد مجازی سازی، مجازی سازی دسکتاپ می باشد. به این صورت که دیگر دستگاهی به نام کامپیوتر وجود نخواهد داشت. سرورهای ما علاوه بر میزبانی سرویس های شبکه ای، دسکتاپ کاربران را نیز ارائه خواهند نمود. زیرو کلاینت واسط بین کاربر با دسکتاپش خواهد بود. هیچگونه قطعه سخت افزاری بنام هارد یا رم روی زیروکلاینت وجود ندارد، چرا که این دستگاه هیچ گونه Process ای انجام نخواهد داشت. پروتکل PCoIP که متعلق به VMware می باشد، ارتباط بین زیروکلاینت با دسکتاپ کاربر را برقرار خواهد نمود.

در دنیای Desktop Virtualization دیگر خرابی ویندوز، نصب درایور، اسمبل سیستم، سوختن کامپیوتر و قطعات معنی نخواهد داد. امکانات فوق العاده ای که در مجازی سازی دسکتاپ تعبیه شده خدمات ارزنده ای را برای محیط های شبکه ای فراهم نموده است.

پردیس پارس نیز به عنوان مجری خدمات شبکه سعی در بروزنگه داشتن خود داشته و همزمان با رشد تکنولوژی در این حوزه، دائما در حال یادگیری و آموزش فناوری های جدید می باشد.

در حال حاضر تیم فنی پردیس قادر به ارائه کلیه خدمات مربوط به مجازی سازی شبکه شامل ارائه طرح فنی، مجازی سازی سرورها، راه اندازی و تنظیمات کامل vCenter، راه اندازی VDI و ارائه و خدمات مربوط به کلیه Storage ها می باشد.