مرجع پارسی MyBB

نسخه‌ی کامل: با یک روش بسیار ساده حافظه خود را افزایش دهید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
گم کردن وسایل یک پدیده عادی است و اغلب با کمی فکر و جستجو می‌توانیم آن‌ها را پیدا کنیم. اما چگونه فکر کنیم تا بتوانیم وسیله گم شده را پیدا نماییم؟ برای اطلاع از پاسخ محققین، همراه ما باشید.

روانشناسان اخیرا دریافته‌اند در صورتی که وسیله‌ای را گم می‌کنید، با بستن چشمانتان می‌توانید هرچه سریع‌تر وسیله را پیدا نمایید. برای مثال اگر کلید خودرو خود را گم کرده باشید، می‌توانید با بستن چشمانتان تمرکز بیشتری داشته و هرچه سریع‌تر جای کلید خودرو را پیدا کنید.
روانشناسان آزمایشی را بر روی 178 نفر انجام داده‌اند، بدین صورت که ویدیویی کوتاه را برای آن‌ها پخش می‌کردند و سپس از آن‌ها می‌خواستند تا به سوالاتی در خصوص آن ویدیو پاسخ دهند. برای مثال متن نوشته شده در جلوی خودرو را از وی می‌پرسیدند و نتایج نشان می‌داد افرادی که چشمان خود را بستند، حدود 23 درصد بیشتر از افرادی که چشمان خود را باز نگه‌ داشتند، سوالات را پاسخ داده‌اند.

بنابراین سعی کنید در زمانی که وسیله‌ای را گم کرده‌اید، چشمانتان را بسته و با خود به پرس و جو بنشینید. برای مثال حرف‌ها و کار‌هایی را که انجام دادید را دوباره به خاطر آورید و به زمانی فکر کنید که آن وسیله نزد شما بود و بعد چه اتفاقاتی افتاد. محققین معتقد هستند که چنین کاری باعث می‌شود تا سریع‌تر به جواب برسید.

همچنین آزمایش نشان داده است افرادی که برای یافتن پاسخ چشمان خود را می‌بندند، احساس آرامش بیشتری می‌کنند.

تلفن سانترال