مرجع پارسی MyBB

نسخه‌ی کامل: شکایت ۱۵ میلیارد دلاری فیس بوک را شوکه کرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بی توجهی به حریم شخصی کاربران و تلاش برای جمع آوری مخفیانه اطلاعات از آنان باعث طرح شکایتی ۱۵ میلیارد دلاری از فیس بوک شده است.

بی توجهی به حریم شخصی کاربران و تلاش برای جمع آوری مخفیانه اطلاعات از آنان باعث طرح شکایتی ۱۵ میلیارد دلاری از فیس بوک شده است.

به گزارش فارس به نقل از تلگراف، این شکایت در واقع مجموعه ای از ۲۱ شکایت جداگانه است که تقدیم دادگاه های مختلفی شده اند و حال یک دادگاه فدرال در سن خوزه قصد دارد به همه آنها رسیدگی کند.

درخواست ۱۵ میلیارد دلار غرامت از فیس بوک به علت نقض حریم شخصی کاربران در شرایطی که این شرکت درصدد عرضه سهام خود در بازار بورس است، بحران تازه ای را به آن تحمیل کرده است. مدیران فیس بوک امیدوار بودند با عرضه سهامشان در بورس ۱۶ میلیارد دلار درآمد به جیب بزنند.

فیس بوک تا به حال بارها به علت نقض حریم شخصی کاربرانش تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و در موارد متعددی نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است. اما این اولین بار است که فیس بوک در خطر جریمه چند میلیارد دلاری قرار می گیرد. این شرکت از اطلاعات شخصی کاربران برای پیشبرد سیاست های تبلیغاتی خود بهره می گیرد و در سال ۲۰۱۱ هشتاد و پنج درصد از کل درآمد ۳.۷ میلیارد دلاری آن حاصل تبلیغات بود.

تحلیلگران می گویند در صورت موفقیت شاکیان در دادگاه در آینده فیس بوک برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران و سواستفاده از آن برای کسب درآمد تبلیغاتی و ... با دشواری ها و محدودیت های جدی مواجه خواهد شد.