هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وکیل RAPIDSHARE : بعد از ما به سراغ اپل و گوگل می‌روند
#1
آی تی ایران - رپید شیر Rapishare یکی از محبوب ترین سایتهای اشتراک گذاری فایل است که اینک گفته میشود ممکن است هدف بعدی دولت آمریکا ( پس از دستگیری مدیران و از کار انداختن سایت مگاآپلود) قرار گیرد.

مگاآپلود به خاطر نقض قوانین کپی رایت با یک اتهام ۵۰۰ میلیون دلاری از سوی صنایع سرگرمی آمریکا روبه روست. گفته می‌شود که از کار افتادن مگاآپلود و سایت های مشابه روی ۱ درصد ترافیک اینترنت تاثیر می‌گذارد. حالا سرویسهای دیگری چون فایل سونیک و دراپ باکس نیز با چنین خطری روبه رو هستند.


دانیل رایمر سخنگو و و کیل رپید شیر از جمله مشهورترین این سایتها هم اینک با خطر مسدود شدن روبه روست و گفته می‌شود در لیست بعدی مبارزه با کپی رایت دولت فدرال قرار دارد. رایمر معتقد است که اگر رپید شیر نیز مانند مگاآپلود مسدود شود نوبت به آی کلاد اپل، اسکای درایو مایکروسافت، یوتیوپ گوگل و دراپ باکس نیز خواهد رسید.


آیا فکر میکنید که حمله به مگاآپلود درست بود یا غلط؟
به نظرم این تصمیم با هیات منصفه است که این موضوع را بگوید من قاضی نیستم و نمی توانم نظری بدهم. شاهد بوده ام که آنچه مگاآپلود انجام داد را ما (‌رپید شیر) انجام ندادیم اما نمیتوانم بگویم آنها گناه‌کارند.

آیا فکر میکنید که هدف بعدی بازرسهای فدرال رپید شیر خواهد بود؟
خیر

چرا نه؟
ممکن است تکنولوژی پشت مگاآپلود و رپید شیر شبیه هم باشد اما این یک حقیقت است که تکنولوژی اسکای درایو مایکروسافت و آی کلاد اپل هم با هم چندان تفاوتی با تکنولوژی رپید شیر ندارد. یک فایل آپلود می‌شود و از سراسر اینترنت به آن دسترسی وجود دارد( مثلا دوستان یک فرد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند) . نوع تجارت تقریبا شبیه به هم است انچه تفاوت دارد مدل‌های تجاری مختلفی است که روی آن سوار شده است. آیا شما به دزدان اینترنتی کمک میکنید؟ آیا شما با تشویق دزدان محتوای اینترنتی کسب درآمد میکنید؟ یا شما میخواهید که مشتریانی در دراز مدت با رضایتمندی از سراسر جهان داشته باشید که به شما اعتماد داشته باشند؟ این دقیقا آن چیزی است که ما انجام میدهیم.

این کار پرچالشی است چون شما باید تیم های پشتیبانی قوی و نواوری داشته باشید. همچنین شما باید رابط کاربری خوبی را تعریف کنید . صرف اینکه به دزدان اینترنتی کمک کنید صرفا میتواند در کوتاه مدت موفق باشد اما رپید شیر به دنبال کمک به استفاده های قانونی است و ما به شدت بادزدی اینترتنی برخورد میکنیم.


شما خودتان را با مایکروسافت و اپل مقایسه کردید. در بیانیه ای که شرکتتان این هفته منتشر کرد هم رپید شیر با دراپ باکس و یوتیوپ مقایسه شده است. تلاش میکنید که بگویید که مدل تجاری شما درست شبیه مدل قانونی گوگل ، اپل و مایکروسافت و دراپ باکس است؟
بله

اگر رپید شیر هم مانند مگا آپلود بسته شود آیا تصور میکنید که دراپ باکس، آی کلاد اپل، مایکروسافت درایو و دیگر سرویسهای مشابه هم بسته شوند؟
بله . هم اکنون هیچ کس نمی تواند به من بگوید که دراپ باکس برخلاف قانون و به نفع دزدان اینترنتی کار میکند. ما هم اکنون در خط مقدم مبارزه با دزدان محتوای اینترنتی هستیم. ما اولین شرکتی بودیم که قوانین مربوط به سرقت انلاین را اجرا کردیم. ما اولین سرویسی بودیم که یک جست وجوی کامل در سیستم خود برای پیدا کردن محتوای غیر قانونی راه اندازی کردیم. هم اکنون پاسخ ما به وجود یک فایل غیر قانونی روی سیستم مان کمتر از یک ساعت (‌در ساعات اداری) است. این کاری است که بقیه نیمی از آن را هم انجام نداده اند. مردم روی آی کلاد کمتر محتوای غیر قانونی استفاده میکنند چون تصور میکنند که اپل خیلی چیزها در مورد آن ها میداند . دراپ باکس محدودیت های دیگری دارد مثلا سرعت کم انتقال فایل . اما ما از سال ۲۰۰۵ تا کنون بزرگترین سرویس میزبانی فایل بوده ایم و همه ما را می شناسند شاید به همین دلیل است که ما بیشتر در معرض فایل های غیر قانونی قرار داریم.


در آمریکا اپل و مایکروسافت به بزرگی شهره اند. آنها شرکت های قانونی بزرگی اند درحالی که مگا آپلود و رپید شیر سایت های خارجی محسوب میشوند. از هر جهت آنها برندهای قوی دارند وفرصت های شغلی زیاد تولید میکنند. آیا فکر میکنید این دلیل برخورد با مگا آپلود است ؟ چون شرکتی مثل اپل نیست؟
من نظری در این مورد نمی توانم بدهم. نمیخواهم بازرس های فدرال را به راسیست و ضد خارجی بودن متهم کنم چرا که احتمالا این حقیقت ندارد. اما ما هیچ مشکلی با اجبارهای قانونی در آمریکا نداریم. من بسیار متعجب خواهم شد اگر برای ما مشکلی ایجاد شود . تصور میکنم اتفاقی که برای آنها ( مگاآپلود) افتاد اگر در آمریکا هم بودند برایشان رخ میداد.


در گزارشی که توسط RIAA و برخی اعضای گنگره که روی قوانین ضد سرقت محتوای اینترنتی کار میکنن گفته شده که رپید شیر دارای حجم زیادی از محتوای غیرقانونی است شامل فیلم، موسیقی و سایر کارهای دارای کپی رایت است
چرا شما گزارش سال ۲۰۱۰ را میخوانید و به گزارش ۲۰۱۱ آنها اشاره نمی کنید؟ به خاطر اینکه آنها این موارد را در گزارش جدیدشان تکرار نکردند و این به دلیل این بود که ما این موارد را برایشان توضیح دادیم و آنها دیگر ما را در گزارش سال قبلشان قرار ندادند.


چطوری نظرشان را عوض کردید؟
آنها احتمالا دچار بد فهمی شده بودند و نمیدانیم آن اطلاعات غلط از کجا آمده بود. ما به واشنگتن رفتیم و شرکتهای لابی گری را استخدام کردیم و برای آنها (‌اعضای گنگره ) توضیح دادیم.


چرا rapidshare.de بسته شد؟
سرویس متفاوتی توسط آنها ارایه می شد و به ما ارتباطی نداشت. صاحب آن ابتدا یک شرکتی را در سوییس تاسیس کرد بعد که دید رپیدشیر دات کام معروف است تصمیم به فروختن آن گرفت و چون تعداد کاربر کافی نداشت آن را تعطیل کردند.


بسته شدنش به احضار دادگاه و کپی رایت ربط نداشت؟
نه سرویس آنها قدیمی بود و همه از رپیدشیر دات کام استفاده می کردند.


آیا شما فایل هایی را اپلود می شود از نظر محتوای قانونی بررسی می کنید.
بله و نه.
ما فی لترهای قوی برای تشخیص محتوای غیر قانونی داریم. اگر فایل کاملا شبیه فایل اصلی باشد فی لترهای ما آن را تشخیص می دهند اما اگر یک بیت از آن متفاوت باشد فی لتر قادر به تشخیص آن نیست. پس بله ما فی لترهای مخصوصی داریم اما این آن فی لتری نیست که صنایع تولید کننده محتوا درخواست دارند. آنها فی لتری میخواهند که مثلا روی یوتیوپ استفاده می شود و نرم افزار یک فیلم یا کاراکتر مشخص از یک فیلم اصلی را تشخیص میدهند. فی لترینگ ما متفاوت است.


سایت های جست و جوگری وجود دارند که به کاربران کمک میکنند تا لینک هایی از محتوای غیر قانونی را روی رپید شیر پیدا کنند. تلاش میکنید تا جلوی آنها را بگیرید؟
ما اینکار را انجام داده ایم. تاکنون بیش از ۵۰ دادخواست قانونی برای بستن چنین سایت هایی داده ایم. مشکل این است که اقدام قانونی علیه چنین سایت هایی بسیار دشوار است.

انتشار:آی تی ایران
منبع
پاسخ
 سپاس شده توسطjojome (۱۳۹۰/۱۱/۸، ۰۱:۳۶:۲۲ صبح) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۴۹:۳۶ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۱:۵۱ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۱:۴۰ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان