هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه مخفی کردن فایل ها درون یک عکس
#1
راه های مختلفی برای رمز گذاری و یا مخفی کردن فایل ها و حفظ امنیت اطلاعات شخصی وجود دارد. یکی از این روش ها اضافه کردن فایل ها به یک عکس است. در این روش تنها خود شما می دانید که در داخل فایل تصویر، اطلاعات دیگری وجود دارد و به این ترتیب کسی نمی تواند به اطلاعات محرمانه شما دسترسی داشته باشد.



پیش از شروع مراحل انجام این کار شما به یک نرم افزار فشرده سازی نیاز خواهید داشت. می توانید از نرم افزارهای مختلف فشرده سازی مانند Winrar یا WinZip و یا 7Zip استفاده کنید. برای آشنایی با نرم افزار 7Zip به این مقاله و برای دریافت Winrar به این وب سایت مراجعه نمایید. در این روش شما ابتدا فایل های که قصد دارید مخفی شوند را فشرده کرده و سپس فایل فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید. به این ترتیب اطلاعات محرمانه شما در دل یک عکس مخفی می شوند و زمانی که کسی برروی عکس کلیک کند تنها تصویر را مشاهده می کند و متوجه فایل های مخفی نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که نباید حجم فایل های مخفی شده زیاد باشد چون در اینصورت ممکن است دیگران به دلیل حجم غیر معمول فایل، به آن شک کنند. مرحله اول: یک پوشه (Folder) در درایو C (یا هر مکان دیگر) ایجاد کنید و برای مثال نام آن را Testfile بگذارید. حال فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را درون این پوشه منتقل کنید. همچنین عکسی که قرار است این فایل ها در ان قرار بگیرد را نیز دراین پوشه بگذارید. مثلاًمن فایل های a.txt و b.txt و فایل عکس image.png را قرار داده ام شما می توانید هر تعداد فایلی که دوست دارید را با این روش مخفی کنید. مرحله دوم: هردوفایلی که می خواهید مخفی شوند (a.txt,b.txt) را انتخاب و سپس برروی آنها دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و ازمنوی بازشده گزینه "Add to Archive" را انتخاب کنید، البته شما باید مطمئن باشید که یک برنامه فشرده سازی مثل WinZip or ZipGenius و یا 7Zip را در سیستم خود نصب کرده اید. در غیراینصورت این منو برای شما وجود نخواهد داشت.
مرحله سوم: یک نام برای فایلی که فشرده کردید اختصاص دهید من نام Compressed را انتخاب کرده ام. مرحله چهارم: حال برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتد روی کلید شروع (Start) در گوشیه سمت چپ، پایین صفحه کلیک کنید و CMD را جستجو نموده و آن را اجراکنید. ( در ویندوز XP می توانید کلیدهای ترکیبی Windows+R را فشار داده و در Run تایپ کنید CMD) مرحله پنجم: پنجره خط فرمان باز می شود. برای اینکه به درایو ریشه برویم دستور زیر را وارد نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید:
CD\ مرحله ششم: حال از این دستور استفاده کنید تا وارد فولدر Test شوید:
CD C:\Testfile مرحله هفتم: حال دستور زیر را اجرا کنید تا فایل فشرده (حاوی فایل های محرمانه) به فایل تصویر اضافه شده و در یک فایل جدید به نام Secretimage.png ذخیره شود:
copy /b Image.png + Compressed.rar Secretimage.png



حال می توانید پوشه Testfile رو باز کنید و عکسی که دو فایل متنی درونش قراردارد به نام secretimage را ببینید. دیگر نیازی به باقی فایل ها ندارید، می توانید آنها را پاک کنید. اما برای دیدن فایل هایی که مخفی کرده اید می توانید فایل secretimage را انتخاب و برروی آن دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و از گزینه open with برنامه winrar یا Winzip و یا هر برنامه فشرده سازی دیگر را انتخاب کنید وفایل های مخفی خود را ببینید. روش دیگر این است که نرم افزار فشرده سازی خود را باز نموده و سپس فایل SecretImage را در آن باز کنید. منبع: Guiding Tech
انجمن تفریحی میهن دانلود
پوسته بسیار زیبا برای عید نوروز
برای ساخت چت روم به بنده پیام خصوصی بدید

[/url]
[url=http://www.asalchat.com/]
پاسخ
 سپاس شده توسطهلیا (۱۳۹۰/۱۱/۸، ۱۳:۵۲:۵۳ عصر)
#2
با تشکر از ارسال های شما.

لطفا منابع معرفی شده در انتهای هر خبر را بصورت لینک دار معرفی نمایید تا امکان پیگیری خبر میسر باشد.

Heart
پاسخ
#3
(۱۳۹۰/۱۱/۷، ۱۴:۵۱:۱۵ عصر)geo نوشته است: با سپاس از ارسال های شما.

لطفا منابع معرفی شده در انتهای هر خبر را بصورت لینک دار معرفی نمایید تا امکان پیگیری خبر میسر باشد.

Heart
به جای پست تشکر دادن میتوانید از دکمه تشکر استفاده کنیدBig Grin

انجمن تفریحی میهن دانلود
پوسته بسیار زیبا برای عید نوروز
برای ساخت چت روم به بنده پیام خصوصی بدید

[/url]
[url=http://www.asalchat.com/]
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۴:۰۹ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۶:۰۱ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۷:۵۵ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان