هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silverlight چیست؟
#1
Silverlight چیست؟

شرکت مایکروسافت یک رقیب جدید برای تمامی شرکت های نرم افزاری دنیا می باشد؛ این شرکت تلاش جدی برای به دست گرفتن بازار جهانی نرم افزار دنیا و رقابت شدید با تولید کننده های نرم افزار در تمامی زمینه ها دارد.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مجله فن آوری اطلاعات ، همانطور که نرم افزارهای Internet Security، مثل Kaspersky، Notron و… ارائه کرده است یا در زمینه تولید بازی های کنسولی، XBOX را در رقابت با PlayStation و Wii عرضه کرده است، در زمینه مالتی مدیا تحت وب نیز به نظر می رسد تکنولوژی SilverLight را در رقابت با Flash وارد عرصه وب نموده است و در سطح بسیار وسیعی در حال تبلیغ و مانور بر روی این تکنولوژی می باشد.

در این مقاله مرور اجمالی بر این تکنولوژی، ویژگی ها و قابلیت های آن و ابزار تولید و طراحی برنامه های سیلورلایت خواهیم داشت.






SilverLight چیست؟

SilverLight یک تکنولوژی جدید و شبیه به فرمت SWF مربوط به Macromedia Flash می باشد؛ که از آن برای ارائه برنامه های تحت وب به شکل مستقل از مرورگر (Cross-Browser) و نیز مستقل از سیستم عامل (Cross-Platform) با ظاهری بسیار زیبا یا RIA (Rich Interactive Application) استفاده می شود.


برخی از مهمترین نکات در مورد سیلورلایت:

* از سیلورلایت می توان برای نمایش آنلاین و استریمینگ (Streaming) فیلم و موسیقی استفاده کرد.
* به دلیل حجم کم (کمتر از ۲mb) به راحتی قابل دانلود و نصب بر روی مرورگرمی باشد.
* سیلورلایت به دلیل استفاده بیشتر از منابع سخت افزاری کامپیوتر کلاینت، باعث بهبود ظاهر و افزایش سرعت اجرای برنامه های تحت وب می شود.

* در SilverLight نیز مانند فیلم های Flash می توان از تصاویر برداری (VECTOR-BASED GRAPHICS)، موسیقی، متن و انیمیشن به صورت یکپارچه استفاده کرد.
* طراحان وب، تمام کارهایی که با استفاده از تکنولوژی AJAX انجام می دادند در سیلورلایت به صورت درونی و ساده تر می توانند انجام دهند.
* برنامه نویسان.NET اعم از C#,VB,J# و… می توانند از تواناییهای کسب نموده خود در دنیای .NET برای تولید برنامه های SilverLight استفاده نمایند.
* حتی برنامه نویسان PHP, JSP و دیگر زبان های سمت سرور (Server Side Programming Languge) نیز می توانند از SilverLight استفاده کنند.
* به دلیل تعدد زبان های قابل انتخاب برای تولید برنامه های SilverLight، یادگیری و بکارگیری این تکنولوژی بسیار راحت است.
* از تمام زیبایی Windows Vista به راحتی می توان از LINQ, RSS, JSON و هرگونه وب سرویسی استفاده کنید.
* فایل های صوتی با پسوند WMA و MP3 را می توانید یا استفاده از SilverLight استریم نمایید.
نکته: در ضمن شرکت Novel نیز یک نسخه از SilverLight که با نام Moonlight شناخته می شود برای اجرا بر روی سیستم عامل خود عرضه نموده است.


محیط طراحی برنامه های SilverLight
برای تولید برنامه های SilverLight می توانید از دو ابزار Microsoft Experssion Blend2 و Visual Studio 2008 استفاده نمایید:
Microsoft Experssion Blend2: از این ابزار می توانید برای طراحی ظاهر گرافیکی، Encode کردن فایل های تصویری و صوتی و قرار دادن آن در برنامه های SilverLight استفاده نمایید.
Visual Studio 2008: برای کد نویسی طرف کلاینت و سرور، مربوط به برنامه های SilverLight می توانید از این برنامه استفاده نمایید؛ همچنین این ابزار امکان Debug کردن کدهای برنامه های SilverLight را نیز به صورت کامل فراهم می کند و قابلیت full-Intellisence (منظور Syntax Highlighting, AutoComplete, Syntax Checking و …) آن نیز فعال می باشد.


کلام آخر
با توجه به شدت تبلیغات روی SilverLight و تولید ابزارهای مربوط به آن به نظر می رسد Microsoft تصمیم بسیار جدی در مورد توسعه و جهانی سازی SilverLight دارد.
از آنجا که یادگیری و بکارگیری SilverLight، چندان دشوار به نظر نمی رسد پیشنهاد می کنیم طراحان وب و برنامه نویسان سریعتر به مطالعه و یادگیری این تکنولوژی فانتزی بپردازند تا از قافله علوم مختلف دنیای کامپیوتر عقب نمانند.

منبع:وبگردی2030
انجمن تفریحی میهن دانلود
پوسته بسیار زیبا برای عید نوروز
برای ساخت چت روم به بنده پیام خصوصی بدید

[/url]
[url=http://www.asalchat.com/]
پاسخ
 سپاس شده توسطhichki (۱۳۹۰/۱۱/۷، ۱۶:۲۰:۵۴ عصر) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۴۶:۱۶ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۰۸:۵۸ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۰۷:۵۳ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان