هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
كامل ترين مرجع خطاهای مودم (بخش دوم)
#1
خطاي DUNS 629 :
پورت بوسيله دستگاه راه دور قطع مي شود ( درست نبودن راه انداز مودم يا برنامه ارتباطي ) اين خطا توسط برخي از مشكلات ديگر ايجاد مي گردد .
در مورد كليه نسخه هاي ويندوز : مطمئن باشيد كه نام و كلمه عبوري را كه براي اتصال سيستم شماره گيري DUNS وارد كرديد درست است . همچنين از درست بودن شماره تلفن مطمئن شويد . فراموش نكنيد كه پسوردها از اهميت خاصي برخوردارند و از اين پس چيزي كه شما وارد مي كنيد بصورت ستاره ظاهر مي گردد . وارد كردن پسورد غلط ، راحت و آسان مي باشد . نياز به مرورگر ( browser ) ، پست ( mail ) و ساير كاربردها و امكانات شبكه اي شما و اتصال شبكه dial-up مي تواند توسط برنامه هاي مختلفي به اجرا در آيد كه برخي از آنها ممكن است براي چيزي كه اتصال شماره گيري ( DUNS connection ) استفاده مي نمايد نظير نام كاربر و پسورد ، تنظيمات خاص خود را دارا باشد . ( بويژه ، جستجو گر اينترنت مايكروسافت Microsoft's Internet Explorer ) و ويزارد اتصال اينترنت ( Internet Connection Wizard ) ، Outlook , outlook Express و غيره همگي از امكاناتي براي راه اندازي يك اتصال DUNS برخوردار مي باشند . چنانچه اين خطا باقي ماند با برنامه HyperTerminal مستقيما متصل به مودم با سرور تماس بگيريد ( Using HyperTerminal را ببينيد . پس از اتصال به برقراري ارتباط براي نام كاربر شما و سپس پسورد ، كليه سرورها پاسخ خواهند داد . اين مورد به شما اجازه خواهد داد تا پاسخ هر خطا را از سرور مشاهده نماييد . چنانچه سرور نام و كلمه عبور شما را بپذيرد بايد يك جلسه PPP راه اندازي نمايد . براي كسب بيشتر آن نمي توانيد برنامه HyperTerminal را استفاده نماييد . شما ممكن است كاراكترهاي زايدي را ببيند .

چنانچه اين مورد رخ دهد تلفيق نام كاربر و پسورد بايد توسط (dial-up networking systems) DUNS عملي باشد .اگر با خطايي مواجه شديد با سرويس دهنده خدمات خود تماس بگيريد و به آنها اجازه دهيد تا به اطلاعات حساب شما وارد شوند و آن را امتحان نمايند .

در مورد ويندوز NT 4.0 : چنانچه كليه وروديها براي سرويس شماره گيري ( DUNS ) درست نيست شما ممكن است اين خطا را دريافت نماييد . اين مورد تنظيمات غلطي را براي نوارگردانهاي Basic ، Server ، Script ، Security ، X.25 و DUNS connectoid در بر دارد . تنظيمات براي صحت (authentication) و رمز گذاري ( encryption ) روي نوار امنيتي بايد با نيازهاي ISP شما برابري نمايد . تنظيمات روي حساب سرور يك PPP ، نوع سرور اينترنت را مشخص خواهد نمود . نوع سرور اينترنت ، پروتكل TCP يا IP و فشرده سازي نرم افزار را با ISP خود بررسي نماييد . علاوه بر اين تنظيمات ، در تنظيمات شماره گيري مطمئن شويد . توجه نماييد كه شما نيازي به ذخيره پسورد خود از روي نوار امنيتي نداريد .

در مورد دامين edition ويندوز 98 : چنانچه يك جلسه encryption 128 بيتي را تحت شرايط خاص ايجاد مي نماييد مقاله MS KB Q237419 را مشاهده نماييد .

در مورد ويندوز NT و 2000 : زماني كه در صدد ايجاد يك جلسه PPTP مي باشيد به محض اتصال به ISP خود اين خط ممكن است رخ دهد . مقاله MS KB Q169843 را ببينيد .

در مورد ويندوز 95 و DUNS 1.2b : چنانچه حساب جديد و تغيير پسورد ( change password ) فعال باشد . مقاله MS KB Q191122 را مشاهده كنيد .

در مورد هر نسخه ويندوز : چنانچه با خدمات دستيابي راه دور و مسير يابي ( Routing and Remote Access Service ) با سرور ويندوز NT تماس مي گيريد با مقاله MS KB Q172290 و مقاله KB Q220954 را مشاهده كنيد و يا چنانچه براي encryption 128 بيت با سرور NT تماس مي گيرد زماني كه encryption 128 بيت را نصب نكرده ايد مطلب KB Q172215 را ببينيد .

در مورد ويندوز 95/ 98 : بوسيله نرم افزار يا مودم ايجاد مي گردد كه به درستي پيكر بندي نشده و يا خراب مي باشد همچنين به دليل ID اشتباه كاربر يا پسورد اشتباه ايجاد مي گردد .

در مورد يك proE2 يا Motorola BitSurfPro : مقاله مايكروسافت Q199241 را مشاهده نماييد .

در مورد MSN 2.52-2.6 : مقاله مايكروسافت Q199543 را ببينيد .

در مورد ويندوز NT يا 2000 : اگر سرعت درگاه مودم كمتر از 200/19 مي باشد ، اين خط نمايش داده مي شود . ورودي دفترچه تلفن و يا تنظيمات مودم را از روي control panel/modems درست كنيد . مقاله مايكروسافت KB Q241513 را مشاهده كنيد .

در مورد ويندوز NT : چنانچه خدمات دستيابي راه دور و مسير يابي پيكر بندي نشده اند تا پيغام هايي نظير RAS سرور را دريافت نمايند . Dial-up نمي تواند اتصال به سرور را تكميل نمايد. پيكربندي خود را بررسي نماييد و اتصال را مجددا امتحان نماييد . مقاله مايكروسافت KB 170977 را مشاهده نماييد .

ويندوز NT : همچنين قسمت گره گشايي مشكلات log in را در مقاله MS KB Q161986 ببينيد .

در مورد ويندوز XP : مشكلات ايجاد شده توسط تنظيمات نادرست connectoid مي باشد . همچنين قسمت MS KB Q314445 را مشاهده نماييد .

خطاي DUNS 6XX
Dial-up Networking Systemخطاي 600 ، 601 ، 603 ، 606 ، 607 ، 610 ، 613 ، 614 ، 616 ، 618 ، 626 ، 632 ، 637 و 638 :
يك خطاي داخلي ( سيستم عامل ويندوز ) اتفاق افتاده است . مايكروسافت پيشنهاد مي كند كه كامپيوتر را خاموش يا مجددا راه اندازي نماييد تا مطمئن شويد كه كليه تغييرات جديد پيكر بندي ، تاثير را پذيرفته اند .

چنانچه اين مورد نتواند مشكل را حل نمايد شما بايد قسمت هايي از ويندوز را حذف يا مجددا نصب نماييد و يا مي توانيد ويندوز را مجددا نصب نماييد .

خطاي DUNS 718 :
مهلت برقراري تماس PPP پايان پذيرفته است .

اين خطا نشان مي دهد كه گفتگوي PPP شروع شد اما به پايان رسيد زيرا سرور راه دور ، در يك زمان مناسب پاسخ نداد

اين حالت به دليل كيفيت ضعيف خط يا مشكل سرور (ISP) ايجاد مي گردد . زماني كه مودم شما به ISP متصل مي باشد و نام و كلمه عبور را فرستاده است اين خطا نمايش داده مي شود اما هيچ پاسخي از سوي سرور دريافت نمي گردد .

گاهي اوقات ، ‌شماره گيري مجدد ، موفقيت آميز خواهد بود .

اگر اعتبار حساب ISP شما تمام شود و يا چنانچه نام وكلمه عبوري كه شما به كار مي بريد ، بي اعتبار باشد ، اين خطا رخ ميدهد .

در مورد ويندوز NT و Motorola ISDN Bitsurfr pro E2 مقاله MS KB را مشاهده نماييد .

زماني كه با ويندوز NT 4.0 يا سرور SP2 تماس مي گيريد اين مقاله را ببينيد .

اگر PPTP و ويندوز NT را به كار مي بريد اين مقاله را مشاهده كنيد .

اگر مسير يابي MS و ارتقاي سرور دستيابي راه دور را براي ويندوز NT 4.0 راه اندازي كرده ايد مقاله MS KB را مشاهده نماييد .

در مورد سرور Exchange 5.5 مايكروسافت مقاله MS KB را ببينيد .

خطاي DUNS 711 :
به اجرا در آمدن RasMan (initialization) صورت نمي گيرد . گزارش وقايع را بررسي نماييد .

چنانچه سرويس plug and play صورت نپذيرد اين خطا در مورد ويندوز NT 4.0 رخ مي دهد . اين خطا باعث باز نشدن مودم (modems) از روي controlpanel و همچنين مانع شناسايي مودم براي خدمات دستيابي راه دور خواهد شد .

براي حل اين مشكل سرويس plug and play را از روي control panel/services فعال كنيد .

خطاي DUNS 692 :
سخت افزار در پورت يا دستگاه متصل شده از كار افتاده است .

چنانچه مودم شما بطور كامل وصل نباشد و يا برق مودم بدلايلي قطع باشد اين خطا نمايش داده مي شود . درستي نصب مودم را از طريق controlpanel/modems/driver و خطاياب (diagnostic) بررسي نماييد . اين خطا همچنين مي تواند بدليل سيم سري شل يا اشتباه در مورد مودم هاي بيروني بوجود آيد. چنانچه از سرويسي برخورداريد كه يك dial-tone غير استاندارد ، نظير پست صوتي Telco-provided را فراهم مي كند اين خطا رخ مي دهد .

اين خطا با اضافه كردن كاما (adding cammas) قبل از شماره گرفته شده ، برطرف مي گردد .

اگر برنامه HyperTerminal هم اكنون از پورت استفاده نمايد ، اين خطا در مورد ويندوز NT 4.0 رخ مي دهد .

در مورد ويندوز 2000 يا XP چنانچه برنامه Quicken 2000 را نصب كرده ايد :‌

اين خطا بوسيله برنامه Quicken Download Manager ايجاد مي گردد . مودم را برداريد و آن را مجددا نصب نماييد ، اين كار ، به راه اندازي مودم براي يك جلسه مجزا ، منجر مي گردد . بر داشتن برنامه Quicken 2000 يا غير فعال نمودن برنامه Quicken Download Manager ، راه حل هميشگي اين خطا مي باشد . مقاله Intuit ، چگونگي قطع برنامه Quicken Download Manager را توضيح مي دهد . اين مشكل همچنين در راه حل هاي Dell مقاله KB مورد بحث قرار گرفته است .

همچنين پيغام اين Dell talk را مشاهده نماييد .

Dell Solution KB Article

در مورد ويندوز 2000 و كامپيوسرو يا UUNET : اين مقاله را ( MS KB ) را ببينيد .

در مورد ويندوز NT يا 2000 يا مودم 3Com Impact ISDN : شما به ارتقاي فايل .INF نياز داريد . مقاله MS KB را مشاهده نماييد .

در مورد ويندوز NT و مودم USR Sportster ISDN : شما به ارتقاي گرداننده ( driver ) نياز داريد . مقاله MS KB را مشاهده نماييد .

در مورد ويندوز NT و مودم IBM Mwave :‌ زماني كه از طريق ارتقاي گرداننده IBM ، log on مي نمايد و يا در حالي كه اولين بار يك حساب محلي را log on مي كنيد ، اين مشكل ممكن است حل گردد . مقاله MS KB را ببينيد .

در مورد كامپيوترهاي IBM Value Point 466DX2 : Blos به ارتقاء نياز دارد . مقاله MS KB را مشاهده كنيد .

در مورد ويندوز XP : MS KB 314846 را ببينيد (عملكرد بر مودم ، كابل و پورت اشتباه و مشكلات انتخاب دست دهي) handshaking option problems .

خطاي DUNS 650 ، 651 و 652 :
650 سرور Remote Access پاسخ نمي دهد .650 MSN مودم پاسخ نمي دهد .كليه نسخه هاي ويندوز : چنانچه به سرور ويندوز NT بوسيله PPTP متصل مي باشيد قسمت MS 162847 KB را مشاهده نماييد . اگر مودم يا دستگاه سرور ISP به طور صحيح پيكر بندي نشود خطاي 650 رخ مي دهد .

اگر اين خطا ادامه يافت با برنامه HyperTerminal مستقيما متصل به مودم با سرور تماس بگيريد . تقريبا كليه سرور ها پس از اتصال به برقراري ارتباط به خاطر نام كاربر و سپس پسورد پاسخ خواهند داد . اين مورد به شما اجازه خواهد داد تا پاسخ هر خطا را از سرور مشاهده نماييد . چنانچه سرور ، نام و كلمه عبور شما را بپذيرد سرور بايد يك جلسه PPP را آغاز نمايد . براي كسب بيشتر آن نمي توانيد از برنامه HyperTerminal استفاده نماييد . شما ممكن است كاراكترهاي زايدي را مشاهده نماييد . اگر اين حالت اتفاق افتاد ، تلفيق نام كاربر و پسورد بايد با كمك DUNS عملي باشد . چنانچه با خطايي مواجه شويد با سرويس دهنده خدمات خود تماس بگيريد و به آنها اجازه دهيد تا به اطلاعات حساب شما وارد شوند و آن را امتحان نمايند .

نمونه بارز آن و ساير ISP ها : برخي ازISP ها به سرويس گيرنده اي براي شبكه هاي نصب شده مايكروسافت نيازمند مي باشند كه بعنوان log on شبكه اصلي شما انتخاب مي شوند . ( ويندوز control panel/Networking )

AOL روي سيستم شما: چنانچه روي سيستم خود يك AOL نصب كرده ايد اما آن را استفاده نمي كنيد ، نرم افزار AOL ممكن است با دستيابي به هر ISP ديگر اختلال ايجاد كند.

( ويندوزcontrol panel/Add/Remove programs اضافه كردن و حذف برنامه ها .)

MSN 2.52-2.6 كه اتفاق مي افتد DUNS مي باشد كه بعد از MSN 2.52 نصب مي شود. مقاله MS KB Q192420 را ببينيد . (Dial-up networking system)


خطاي DUNS 651 :
مودم شما ( يا ساير وسايل اتصال دهنده ) خطايي را گزارش كرده است ( خطا ، از طرف مودم بوده است ) .

كليه نسخه هاي ويندوز : چنانچه خطايي در فايل .INF باشد كه براي نصب مودم در ويندوز به كار مي رود و يا چنانچه مودم با فايل اشتباه .INF نصب شده باشد اين خطا ممكن است رخ دهد . اگر اين مورد صورت گرفت ، مودم را با فايل .INF درستي مجددا نصب نماييد همچنين :

Data Race Red Modem Error–MS KB Q122901 Evercom 24E+Error MS KBQ122414 را مشاهده كنيد .

شما همچنين مي توانيد logging شدن را توسط برنامه HyperTerminal آزمايش نماييد . ( به قسمت بالا نگاه كنيد ) .

همانطور كه در قسمت بالا شرح داده شد برنامه HyperTerminal مستقل از فايل .INF مودم عمل مي نمايد

خطاي DUNS 652 :
پاسخ نامشخصي از دستگاه دريافت مي گردد .

كليه نسخه هاي ويندوز : چنانچه خطايي در فايل .INF وجود داشته باشد كه براي نصب مودم در ويندوز به كار مي رود و يا چنانچه مودم با فايل اشتباه .INF نصب شده است ، اين خطا نمايش داده مي شود . اگر چنين موردي صورت گرفت مودم را با كمك فايل .INF صحيح مجددا نصب نماييد .

شما مي توانيد همچنين logging شدن را همراه برنامه HyperTerminal امتحان نماييد . همانطور كه در قسمت بالا توضيح داده شده برنامه HyperTerminal مستقل از فايل .INF مودم عمل مي نمايد .

ويندوز NT 3.5/3.51 : در مورد مودم هاي مگا هرتز خاص ، MS KB Q136034 را ببينيد .

ويندوز براي workgroups 3.11 : در مورد مودم MS KB Q 129426 , Multi Tech MT2834 را مشاهده نماييد .

خطاي DUNS 645 :
Authentication داخلي اشكال پيدا كرده است.

ويندوز 98 / 95 : چنانچه گزينش يا انتخاب پسورد رمز گذاري شده مورد نياز (Require encrypted password) روي جدول Server Types در جزئيات اتصال فراهم شود و يا نام و كلمه عبور اشتباه وارد شود ، اين خطا رخ مي دهد . مقاله MS KB Q199780 را ببينيد .

MSN 2.5 : در صورت استفاده از MSN 2.5 ، اگر آداپتور dial-up يا قطعات از كار بيفتد اين خطا نمايش داده مي شود. مقاله MS KB Q173644 را مشاهده نماييد ( برخي از كاربرها اين موقعيت به كار برده شده را گزارش مي كنند حتي اگر آنها هرگز MSN را به كار نبرده باشند) .

ويندوز 98/95 : چنانچه ميز كار pc( desktop ) به يك pc دستي تحت شرايط خاص متصل شود اين خطا نمايش داده مي شود . مقاله MS KB Q184227 را مشاهده نماييد .

ويندوز 98/95 : اگر در صدد ايجاد يك اتصال VPN ( شبكه خصوصي مجازي ) مي باشيد و VPN به طور صحيح نصب نشده است اين خطا رخ مي دهد . مقاله MS KB Q188141 را ببينيد .

كليه نسخه هاي ويندوز : چنانچه در صدد اتصال به دامين ويندوز 2000 مي باشيد كه از يك log on سرورRRAS (Routing and Remote Access Services) بدون امتيازات اجرايي برخوردار است اين خطا رخ مي دهد . مقاله MS KB 227747 را مشاهده نماييد.

چنانچه از يك مودم انتخاب شده در DUNS connectoid برخورداريد كه به مدت طولاني در كامپيوتر نصب نشده است اين خطا ممكن است نمايش داده شود . مطمئن شويد كه مودم درستي در Connectoid انتخاب مي شود .

خطاي DUNS 680 :
خط تلفن وصل نيست .

كليه نسخه هاي ويندوز : وصل نبودن خط تلفن ، دلايل بسياري براي اين نوع خطا وجود دارد .

ابتدا ، براي پي بردن به اتصال خط و وصل شدن خط تلفن ، با استفاده از برنامه HyperTerminal به كمك شيوه اتصال پورت Com ، قابليت مودم را بررسي نماييد . Using HyperTerminal را مشاهده نماييد. چنانچه به مودم خود ، فرمان AT & FX1 و بعد از آن فرمان dial را داريد تشخيص اتصال خط غير ممكن خواهد بود . اگر هنوز به خط تلفن وصل نشده ايد مودم ممكن است به طور صحيح نصب نشده باشد ( بويژه چنانچه آن مودم يك PCI يا يك soft-modem باشد ) يا سيم از مودم به خط تلفن اشتباه وصل شده است و يا به اتصال دهنده اشتباهي روي مودم نصب مي باشد . سيم خط ديگري را امتحان نماييد و از اتصال LINE-not phone-jack روي مودم مطمئن شويد . يك تلفن عادي را به سيم تلفن روي مودم وصل كنيد و از وصل بودن آن مطمئن شويد . مودم همچنين ممكن است خراب باشد . بسياري از مودم هاي جديد به جاي رله ( تقويت كننده ) الكترومكانيكي قديمي براي استفاده نكردن از وقفه واقعي مودم (off – hook) با يك مدار الكترونيكي عرضه مي شوند . برخي از طرح ها ، اعتبار كمتري را نشان داده اند و بيشتر اوقات آنها در يك حالت وقفه اي (off – hook) قرار خواهند گرفت بنابر اين وصل نبودن و وصل بودن سيم تلفن ممكن است خط را وصل نمايد . در صورت وقوع اين وضعيت ، مودم نياز به تعمير و تعويض دارد . اگر چه مودم ، شماره گيري (X1) را دچار اشكال مي نمايد اما به غير از اين وصل شدن خط را نيز شناسايي نمي كند . احتمالا مشكل در انتخاب و گزينش درست كشور در windows / control panel / telephony يا در نصب نادرست مودم يا فقدان پشتيباني براي كشور شما در گرداننده (driver) مورد استفاده تان مي باشد . بررسي نماييد تا ببينيد كه driver هايي ، براي ارتقاء (update) وجود دارند .

چنانچه مودم با يافتن (X3) در برنامه HyperTerminal به طور صحيح شماره گيري نمايد اما زماني كه DUNS را استفاده مي نمايد صداي شماره گيري را نمي يابد . مشكل مي تواند DUNS ( براي ارتقاء يا نصب مجدد ، بررسي نمايد ) يا پيكر بندي درست و انتخاب مودم براي DUNS connectoid باشد
انجمن تفریحی میهن دانلود
پوسته بسیار زیبا برای عید نوروز
برای ساخت چت روم به بنده پیام خصوصی بدید

[/url]
[url=http://www.asalchat.com/]
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۷:۴۰ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۹:۲۶ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۳:۰۲ عصر)


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  كامل ترين مرجع خطاهاي مودم( بخش 3) mr-m 0 1,372 ۱۳۹۰/۱۱/۷، ۱۳:۲۸:۰۹ عصر
آخرین ارسال: mr-m
  كامل ترين مرجع خطاهای مودم (بخش اول) mr-m 0 1,463 ۱۳۹۰/۱۱/۷، ۱۳:۲۴:۰۲ عصر
آخرین ارسال: mr-m

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان