هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلایل اصلی افت جایگاه سایت در گوگل
#1
آیا سایت شما در گوگل دچار افت شده است؟ آیا سئو سایت شما آسیب دیده است. اگر اینچنین است و میخواهید به جایگاه قبلی خود بازگردید، به مواردی که در زیر اشاره می کنیم دقت کنید و سعی در اصلاح و یا انجام آن داشته باشید تا سئو سایت شما مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل بهینه گردد.

همانطور که در مقالات دیگر بسیار به این موضوع اشاره کرده ایم، گوگل برای بهبود نتایج جستجوی خود، همواره در حال بروزرسانی الگوریتم های خود است و در این بروزرسانی ها بسیاری از وب سایتها هستند که جایگاه خود در صفحه اول گوگل را از دست می دهند! ما در این مقاله به نکاتی اشاره کرده ایم که با رعایت آنها هیچگاه نگران افت سایت خود نخواهید بود.

سایت خود را رها نکنید

بزرگترین اشتباهی که یک وبمستر برای سایت خود می تواند انجام دهد این است که سایت خود را بصورت راکد رها کند! مشاهده شده است برخی افراد پس از وارد شدن به صفحه اول گوگل، به امید اینکه سایت در این صفحه ماندگار است، سایت خود را رها می کنند! این یک سم مهلک برای سئو است و به تعبیری نوشیدن جام زهر برای سایت شماست. شما باید سایت خود را با جدیدترین اطلاعات روز دنیا در رابطه با موضوع سایت خود بروزرسانی نمایید.  همچنین نیاز است گاهی محتوای صفحات اصلی خود را نیز بروز نموده و در صورت نیاز به آن بیافزایید.

در حالت کلی گوگل از وب سایتهایی که پشتیبانی و بروزرسانی خوبی ندارند، خوشش نمی آید و اگر این روند را ادامه دهید جایگاهتان را از دست خواهید داد.

از طرف دیگر نیز ، رقبای شما بیکار ننشسته اند و آنها نیز برای رسیدن به جایگاه شما در تلاش هستند و بهینه سازی را بصورت جدی پیگیری می کنند و دیر یا زود به شما خواهند رسید. این ابتدایی ترین موضوع برای هر  نوع وب سایتی است.
نوسانی کار نکنید

دیده شده است برخی وب سایتها، نیروی کافی برای تولید محتوا و بروزرسانی سایت داشته و محتوای خوب و با کیفیت تولید می کنند. اما نظم کافی در مدیریت سایت ندارند و این موضوع می تواند به سئو سایت شما لطمه وارد کند.

برای مثال شرکت سئو اول ماهیانه 10 مقاله علمی در رابطه با موضوع سئو تضمینی تولید می کند و هر 10 مقاله را یکم هر ماه در سایت آپلود می کند و در ادامه ماه جاری به فعالیت های غیر از سایت می پردازد.

اما شرکت سئو دوم ماهیانه 8 مطلب در زمینه سئو تضمینی تولید می کند و هر هفته دو مطلب را آپلود می کند.

در دو مثال گفته شده در بالا و در شرایط سئو خارجی برابر، شرکت سئو دوم نتیه بهتری در گوگل خواهد داشت.

پس برای اینکه گوگل نیز با شما نوسانی رفتار نکند، شما نیز با سایت خود رفتار نکنید.
محتوای خوب تولید کنید

بارها به این موضوع اشاره کرده ایم. تولید محتوا صرفا نوشتن چند خط متن بیهوده و تکراری نیست. متن ها و محتوای شما باید به نحوی باشد که کاربران از خواندن آن لذت ببرند، به دانش آنها اضافه شود و از خواندن آن پشیمان نشوند.

سعی کنید محتوای شما حداقل 300 کلمه متن داشته باشد و حدالامکان دارای فیلم و عکس کافی باشد.


زیاده روی نکنید

در بسیاری از بخش ها گوگل حساسیت خاصی بر روی موضوعات گوناگون دارد. زیاده روی کردن در بسیاری اصول سئو و بهینه سازی سایت می تواند نتیجه منفی برای شما داشته باشد! برای مثال می توان به لینک سازی برای سایت اشاره نمود. اگر لینک سازی برای وب سایت شما بیش از حد و اندازه انجام شود، منجر به پنالتی شدن کلمه مورد نظر شما از دید گوگل شده و سایت شما از نتایج حذف می شود.

البته این سختگیری در مورد تولید محتوا صادق نیست و شما می توانید محتوای نامحدود تولید کنید اما در نظر داشته باشید محتوای بی کیفیت تاثیری در سئو شما نخواهد گذاشت. همچنین اگر تولید محتوای شما در یک بازه زیاد است بهتر است به یکباره آن را به حداقل نرسانید!


بر روی مطالب جدید و بروز کار کنید

در هر صنفی و در هر زمینه کاری، همواره پیشرفت و ترقی وجود دارد و اخبار آن نیز به گوش شما خواهد رسید. یکی از راههایی که می توانید با استفاده از آن به پیشرفت سایت خود در گوگل کمک کنید، استفاده از این منابع به روز و در اختیار قرار دادن آن است. به زبان ساده، سعی کنید جدیدترین اطلاعات را در زمینه کاری خود کسب نموده و به زبان ساده و صریح در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. با این کار هم به بهینه سازی سایت خود کمک کرده اید و هم مخاطبین خود را مجاب خواهید کرد که باز هم به سایت شما سر بزنند!
پاسخ
 سپاس شده توسطمرتضی (۱۳۹۸/۳/۵، ۰۸:۱۹:۰۹ صبح)
#2
راستی از کجا میتوان رتبۀ سایت در گووگل را دید.
[تصویر:  gamefa-froum-banner-light.gif]
پاسخ
#3
حدود دو ماهه که ورودی سایت های ما تغییر کرده، بعضی از سایت ها 3 برابر رشد کردن و بعضی افت شدیدی داشتند، ایا تغییرات اساس طی دوماه گذشته در الگوریتم های گوگل رخ داده؟ یا گوگل حیوان جدیدی اورده (الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و ... )
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۸:۴۱ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۲۰:۲۷ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۴:۰۶ عصر)


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  وبمستر تولز و جایگاه آن در طراحی وب سایت طراحی وب سایت 0 1,927 ۱۳۹۲/۵/۷، ۱۸:۲۸:۱۸ عصر
آخرین ارسال: طراحی وب سایت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان