هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شرایط و مراحل ثبت تعاونی با موضوع خیاطی
#1
بسیاری از مشاغلی که در گذشته در مقیاس کوچک و به صورت سنتی اداره می شد، امروزه با پیشرفت جوامع و رشد و تکنولوژی با شرایط جدید و به صورت مدرن اداره می شود، یکی از این مشاغل که دارای عمر دیرینه ایی در جوامع بشری می باشد خیاطی است که  امروزه با شکل جدید دارای ظاهر علمی و مدرن در جامع می باشد به طوری که یکی از رشته های پر مخاطب است که در دانشگاه ها ارائه می گردد. بنابراین بر این شرایط هر روزه افراد زیادی مایل به شروع فعالیت در این رشته می باشند.
در این مقاله به ثبت تعاونی با موضوع خیاطی خواهیم پرداخت و شرایط آن را بررسی خواهیم نمود . در ابتدای مطلب لازم است تا به ارائه تعریفی از تعاونی بپردازیم و شرایط آن را بررسی نماییم .
تعاونی چیست ؟
تعاون در لغت به معنای همکاری است، هنگامي كه فردي قصد به انجام کاری دارد و یا طرحي در ذهن خود دارد ، بهترین راه دستیابی به این اهداف همکاری و کار گروهی می باشد. اين شكل از انجام كار به صورت جمعي و سازمان يافته را تعاوني مي گويند .
در واقع تعاوني با ايجاد ارتباط مستقيم بين توليد و مصرف ، واسطه هاي غير ضروري را كنار زده و اشتغال كاذب را از  اقتصادي جامعه حذف مينماید که پيامد منطقي این روند چيزي جز كارآفريني و اشتغال سالم نخواهد بود  . فعالیت های شرکت های تعاونی معمولا مربوط به تولید و توزیع می باشد ،که  البته تنها به فعاليتهاي اقتصادي محدود نمي شود، بلكه در مورد خدمات فرهنگي و اجتماعي نيز  انجام می گیرد در واقع یکی از اهداف تاسیس تعاونی ها  دستیابی مردم به خدمات فرهنگي ، آموزشي ، هنری با هزينه كمتر و با كيفيتي بهتر است.
پس از ارائه تعاریفی از تعاونی به بررسی حرفه و هنر خیاطی می پردازیم:
معرفی شغل خیاطی :  خیاطی هنر و حرفه دوخت انواع لباس و هر انچه قابل دوخت  است می باشد . خیاط فردی است که بنا بر درخواست مشتریان به دوخت انواع لباس وامثالهم می پردازد. برخی از خیاط ها به صورت فردی و برخی در کارگاه های خیاطی یا شرکت های تولید لباس، همراه گروهی از دیگر خیاط ها کار می کنند افرادی که مایل به اقدام به ثبت شرکت تعاونی با موضوع فعالیت خیاطی می باشند در مرحله اول باید نسبت به اخذ جواز کسب از اتحادیه مربوطه و یا مجوز از اموزش و پرورش فنی حرفه ای اقدام نمایند و پس از اقداما ت لازم جهت اخذ جواز می توان به ثبت تعاونی اقدام نمود.
 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تعاونی   
  1-اساسنامه تصویب شده شرکت تعاونی در اولین مجمع عمومی عادی در 4 نسخه
شرکت های تعاونی باید دارای اساسنامه باشند.اساسنامه انواع شرکت های تعاونی به صورت “نمونه اساسنامه”به وسیله وزارت تعاون تهیه شده و در اختیار تشکیل دهندگان شرکت قرار می گیرد
2-دعوت نامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در 3 نسخه
3-صورتجلسه اولین مجمع عادل دال بر تصوویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس و بازرسان
4-رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون در 3 نسخه
5-لیست اسامی و مشخصات و نشانی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسا ن
6-لیست اسامی و امضا ء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی در 3 نسخه
7-صورتجلسه اولین هیا ت مدیره د ال بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره و انتخاب مدیر عامل و تعیین صاحبان امضای مجاز
8-لیست ومشخصا ت اعضای هیت مدیره بازرسان و مدیر عامل
9- صدور مجوز ثبت تعاونی توسط ادارات تعاون شهر ستان ذیربط   
در شرکت های تعاونی ، حداقل شرکا 7 نفر و حداقل هیات مد یره یا مدیران 1 نفر یا بیشتر است
میزان مسئولیت هر یک از شرکا ، در صورت سها می بود ن به میزان مبلغ اسمی هر سها مدار و در غیر سها می ، با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه است .
در صورت تمایل به ثبت  این نوع شرکت تعاونی و نیاز به هرگونه مشاوره با کارشناسان ثبتی کال تماس حاصل فرمایید .

ثبت علامت ثبتیکالhttps://sabticall.com
ثبت برند در ثبت شرکت ثبتیکال
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۴۹:۲۴ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۱:۴۰ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۱:۲۶ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان