هاست هاست

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.12 MyBB منتشر شد



امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ثبت برند بین المللی و ویژگی های آن
#1
برند، نشانه ای است مشخص کننده که می تواند روی محصول قرار گیرد یا همراه با ارائه خدمات یا بازاریابی محصول مطرح شود، کاربرد آن آگاه سازی مردم در رابطه با مبدا صنعتی یا تجاری کالا یا خدمات است. در واقع این گونه علائم، به طور غیرمستقیم ، ضمانتی هستند برای کیفیت ، چرا که مصرف کننده انتظار دارد از کالا و خدمات همراه با علامت تجاری کیفیت را دریافت کند.
ثبت برند با توسعه تجارت بین المللی ابعاد تازه جهانی پیدا کرده است و حمایت از این حقوق جهانی گشته و با مقررات بین المللی حمایت می شود.
اولین اقدام اساسی جهت حمایت بین المللی از علامت تجاری و برخورداری از حقوق مرتبط با ثبت علامت، انعقاد معاهده پاریس بود. به موجب این کنوانسیون جهت حمایت از علائم تجاری در سطح بین المللی، مالک علامت ( شخص حقیقی یا حقوقی ) می بایست به طور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات ثبت کشورهای مختلف عضو، به زبان های گوناگون و با پرداخت هزینه های متفاوت و مصرف زمان طولانی، تودیع نماید. اما در عین حال ماده کنوانسیون پاریس مزبور به کشورهای عضو این اجازه را می دهد که بین خود، موافقت نامه های ویژه ای برای حمایت از مالکیت صنعتی منعقد کنند این موافقت نامه نباید ناقض مفاد کنوانسیون باشد.
معاهدات مزبور می توانند دو جانبه یا چند جانبه باشند.
به همین منظور تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس، جهت تسهیل روند ثبت بین المللی علائم تجاری و تحلیل حقوق ناشی از آن، اتحادیه ای بین المللی را در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و در آن سیستم مادرید را به عنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجاری تصویب نمودند. این سیستم تحت مقررات دو معاهده یعنی موافقت نامه مادرید و پروتکل مادرید قرار دارد.
موافقت نامه مادرید در تاریخ 14 آوریل 1891 منعقد شده و به مورخه های 14 دسامبر 1900 در بردکسل، 2 ژوئن 1911 در واشنگتن ، 6 نوامبر 1925 در لاهه، 2 ژوئن 1924 در لندن ، 15 ژوئن 1957 در نیس و 14 ژوئیه 1967 در استکهلم مورد بازنگری قرار گرفته است. آخرین اصلاحات انجام شده در این موافقت نامه نیز به تاریخ 27 ژوئن 1989 در مادرید تصویب شده و در سال 2000 میلادی وارد مرحله اجرایی شده است.
سیستم مادرید توسط دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO ، اداره می شود. هر کشوری که در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی عضویت دارد می تواند طرف موافقت نامه یا پروتکل، یا هر دو قرار بگیرد، که کشور ایران نیز در سال 1337 عضویت خود را در کنوانسیون پاریس در زمینه حمایت از مالکیت صنعتی و در سال 1382 عضویت خود را در موافقت نامه مادرید و پروتکل آن در مورد ثبت بین المللی علائم همراه با آیین نامه مشترک آن دو ، رسماَ اعلام نموده است.
در حال حاضر، نظام مادرید در جهام بسیار موفق بوده است. بیش از 70 کشور ( شامل کشورهای صنعتی، توسعه یافته و در حال توسعه ) طرفدار و عضو این نظام هستند. تقریباَ نصف این کشورها در ده سال گذشته به آن ملحق شده اند و کشورهای زیادی نیز در حال الحاق به آن می باشند.
به موجب سیستم مادرید، علامت تجاری با توجه به قوانین داخلی هر کشور مورد بررسی قرار می گیرد و سپس وارد طریق بین المللی خود می شود یعنی ثبت بین المللی علائم تجاری در مرحله اول با ثبت ملی دراداره کشور مبدا صورت می گیرد و سپس به صورت اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظر در سطح بین المللی انجام می شود. لذا، امتیاز استفاده از آن در ساده، ارزان و موثر بودن آن می باشد. یعنی تنها به وسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان ( فرانسوی ) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوییس ، تحصیل و تامین حمایت از علائم تجاری یا خدماتی در کشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسر می گردد.
تقاضای بین المللی باید توسط اداره کشور مبدا به دفتر بین المللی تقدیم شود و در صورتی که تقاضای بین المللی مستقیماَ توسط متقاضی به دفتر بین المللی ارائه شود فاقد اعتبار بوده و مسترد می گردد. دفتر بین المللی تقاضانامه را از نظر داشتن شرایط لازم و تطبیق آن با مفاد موافقت نامه یا پروتکل و مقررات اجرایی مشترک به ویژه آن هایی که مربوط به تعیین کالاها و خدمات و طبقه آن ها می باشد و همچنین این مورد که آیا تعرفه ها و هزینه های درخواستی پرداخت شده یا خیر، را مورد بررسی قرار می دهد.
این دفتر در صورت وجود ایرادات ، اداره مبدا و تودیع کننده را مطلع نموده و این اشکالات می بایست ظرف مدت سه ماه تصحیح و مسترد گردد. در صورت نبودن اشکالات در تقاضای بین المللی، علامت در دفتر ثبت بین المللی مندرج و سپس در مجله علائم تجاری بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی به چاپ می رسد و دفتر مذکور آن را به هر یک از کشورهای تعیین شده در تقاضانامه ابلاغ می کند و از تاریخ ثبت بین المللی، حمایت از علامت در هر یک از کشورهای تعیین شده، انجام خواهد گرفت.

  • مدارک لازم جهت ثبت بین المللی برند :
1- ارائه نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علایم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر
2- ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضای شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و در صورت مراجعه به وکیل رسمی ارائه وکالت نامه دادگستری
3- ارائه اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران جهت رویت و کپی آن جهت رویت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری

4- ارائه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضای مدیران و دارندگان حق امضا و با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالت نامه دادگستری
5- تکمیل فرم مخصوص لاتین
6- رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه بین المللی
7- ارائه برگ محاسبه هزینه ها
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
همکاران ما در موسسه ثبتیکال ، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.


ثبت شرکت ثبتیکالhttps://sabticall.com
ثبت برند در ثبت شرکت ثبتیکال
پاسخ
آگهی
طراحی سایت آموزش طراح سایت
#2
ثبت جهانی برند Trips :
ثبت جهانی برند مترادف است با دو واژه "جهانی سازی" و " تجاری سازی " برند است، ثبت جهانی برند بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی WTO و توافقنامه Trips صورت می گیرد. تا به امروز بیش از 160 کشور جهان موافقتنامه Trips را امضا نموده اند و ایران هنوز این موافقتنامه بین المللی را تایید نکرده است !
در ادبیات پارسی به جای واژه برند ، عبارت علامت تجاری به جهت نشان دادن محصول یا خدمات به کار می رود که اعتبار و ارزش اجمالی بسیار زیاد داشته باشد، به نوعی با ادبیات متفاوت تر، علامت تجاری و ثبت آن دارای ارزش اجتماعی است و برند قدرتمند آنهایی هستند که افراد به جهت انتخاب آن کالا یا خدمات حس مالکیت دارند، به عنوان مثال باید بدان مورد اشاره نمود که اکثر مردم بیان می کنند این برند مورد تأیید و دلخواه من می باشد، برند یا علامت تجاری معروف دارای ایجاد هیجان و انگیزش در مصرف کننده می نماید و مصرف کنندگان از برندهای معروف انتظار خلاقیت و ایده جدید در محصولات یا کالاهایشان دارند. 

اصولاً باید بدین امر مهم اشاره شود که با ثبت برند، فرآیند ایجاد سرعت کسب و کار شما بسیار سریعتر خواهد بود . برند از طریق ایجاد حصول و اطمینان برای نشان خدمات و محصول یا ایجاد اجازه به دیگران به جهت ایجاد استفاده از آن ، در صورت اجرای مراحل اداری و ثبت برند و پرداخت هزینه های آن ، صاحب برند محافظت می گردد ، مدت محافظت از ثبت برند متفاوت است و با ثبت برند قابلیت تمدید به صورت نامحدود با توجه به پرداخت هزینه های ثبتی را دارد. از نگاه دیگر برند با ایجاد رسمیت بخشیدن و دادن منافع اقتصادی به مالک علامت در سطح بازار و دنیا ایجاد سرمایه گذاری محسوب می شود ، با ایجاد حفاظت از علامت تجاری مانع تلاش افراد سود جو و رقیبان به جهت استفاده از اعتبار شما خواهید شد. نظام ثبت برند ایجاد سرمایه گذاری و فروش محصولات را در شرایط بازار کشور ایجاد نموده است و از این سو کسب و کار و تجارت در تمام دنیا را تسهیل نموده است.
موسسه حقوقی بین المللی در این مورد می تواند به افراد موسسات و شرکت های کمک نموده و علاوه بر مسائل حقوقی مربوط به آن در ثبت برند جهانی به آن ها کمک کند. این مورد که یک یا گرهی مشاور حقوقی باید در هر موسسه و شرکت که می خواهد فعالیت های تجاری و مخصوصا بین المللی داشته باشند ضروری است تا به آن ها در این حوزه مشاوره داده و کمک نمایند.
https://asialawco.com
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان