هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش های پیشگیری از بارداری
#1
روش های پیشگیری از بارداری
انواع مختلفی از روش های جلوگیری از بارداری وجود دارد که هرکدام آنها مزایا و معایبی دارد. یادگیری در مورد تمام روش ها به شما کمک خواهد کرد که بهترین راه حل مناسب خود را پیدا کنید.
 
- روش های هورمونی شامل قرص های پیشگیری، تزریق، چسب های ضد بارداری، کپسول های زیر پوستی و حلقه واژینال می باشد. استفاده از آی یو دی Mirena به همراه levonorgestrel نیز به عنوان روش پیشگیری هورمونی شناخته می شود. روش های پیشگیری که از هورمون استفاده می شود در جلوگیری از بارداری بسیار موثر هستند.
 
- آی یو دی، وسیله ای است که داخل رحم قرار می گیرد و برای ۵ تا ۱۰ سال بسیار خوب عمل می کند و ایمن است. استفاده از آی یو دی Miren که حاوی هورمون است که می تواند با پریود های شدیدتر و بعضاً توأم با درد همراه شود.
 
- روش های سد کننده(حائل) شامل استفاده از کاندوم، دیافراگم و اسفنج است. به طور کلی، این ابزار به قدرت آی یو دی هورمونی نمی توانند از بارداری جلوگیری کند. روش های پیشگیری حائل باید در هربار مقاربت جنسی استفاده شوند.
 
- روش طبیعی پیشگیری نیز در صورتی که شما و شریک جنسی تان بسیار دقیق باشید می تواند موثر باشد. این روش مستلزم پرهیز از ارتباط جنسی یا استفاده از روشهای سد کننده پیشگیری از بارداری در روزهایی از دوره قاعدگی است که احتمال بارداری بیشتر است.
 
- کنترل دائمی(عقیم سازی)، آخرین راه پیشگیری از بارداری است. عمل عقیم سازی در مردان وازکتومی و در زنان بستن لوله های رحم یا توبکتومی می باشد. عقیم سازی برای افرادی مناسب است که تصمیم ندارند در آینده بچه دار شوند.
 
- روش اورژانسی جلوگیری از بارداری برای مواقعی است که شما پیشگیری را فراموش کرده اید و یا کاندوم در حین مقاربت جنسی پاره شده است.
 
برای اینکه روش های پیشگیری هورمونی یا سد کننده به خوبی عمل کنند، شما باید آنها را دقیقا به همان روشی که پزشک شما و یا دستورالعمل توصیه کرده است انجام دهید. حتی در آنصورت هم ممکن است حوادثی رخ دهد. بنابر این داشتن روشی جایگزین ضروری به نظر می رسد.
 
چگونه می توان بهترین روش را انتخاب کرد؟
بهترین روش کنترلی، روشی است که بتواند در هربار ارتباط جنسی از شما محافظت کند و با توجه به گوناگونی روش های پیشگیری، روشی است که شما بتوانید به خوبی آن را اجرا کنید. برای یافتن روشی که مناسب شما باشد، به موارد زیر فکر کنید:
- روش انتخابی چقدر برای شما موثر است؟ به یاد داشته باشید که جلوگیری از بارداری چقدر برای شما اهمیت دارد و سپس کیفیت هرکدام از روش های پیشگیری را بررسی کنید. برای مثال، اگر شما تصمیم دارید که درآینده بچه دار شوید، شما نیازی به استفاده از روش های بسیار قابل اعتماد ندارید. اگر شما قصد ندارید بچه دار شوید می توانید از روش پیشگیری مطمئن تری استفاده کنید.
منبع: خرید کاندوم
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۴:۵۳ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۶:۴۱ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۸:۵۸ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان