هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت بین تلویزیون های LCD و LED
#1
برای بررسی تفاوت های بین تلویزیونهای ال سی دی و ال ای دی باید این نکته را در نظر داشت که نور بوسیله چند لامپ فلورسنت موجود در پشت صفحات تولید می شود و کریستال نقشی در این زمینه ندارد. در این حد فاصل نواری مشبک با منافذی مرتب وجود دارد که با باز و بسته شدن این منفذها مسیر انتشار نور برای تولید تصویر کنترل می گردد. زمانی که هریک از منافذ با یک فیلتر رنگی ترکیب می شوند، تشکیل یک پیکسل (نقطه نورانی) اصلی را می دهند که بسیار کوچک می باشد، اما با ترکیب تعدادی از آنها یک نقطه رنگی بوجود می آید (همان نقاط رنگی روی نمایشگر). به کمک لامپ فلورسنت تصویر ساخته شده توسط کریستال قابل مشاهده خواهد بود.

تفاوت های بین تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی

تلویزیون های LCD تصاویر با کیفیتی دارند. این محصولات می توانند بسیار باریک ساخته شوند و از آنجا که فضای کمی را اشغال می کنند، مصرف کننده می تواند از آنها در اکثر مکانها استفاده کند واین قابلیت برای خریداران اهمیت خواهد داشت.
نمایشگرهای LED از خیلی جهات شبیه به LCD ها هستند. LED ها نیز از تکنولوژی نمایشگر کریستال مایع بهره می گیرند. تنها تفاوت آنها در منبع نور موجود در پس زمینه شان است که برای LCD ، لامپ فلورسنت و برای LED در واقع دیودهای نورانی led Light Emitting Diodes می باشد. (جهت مشاهده تعمیرات تلویزیون ال سی دی و ال ای دی میتوانید مطالب درج شده در این سایت را مطالعه نمایید).
[font=Arial, sans-serif]آموزش تعمیر دستگاه کپی[/font] ، [font=Arial, sans-serif]آموزش تعمیرات ایسیو[/font] ، [font=Arial, sans-serif]آموزش تعمیرات ای سی یو[/font] ، [font=Arial, sans-serif]آموزش نصب دوربین مداربسته[/font] ، [font=Arial, sans-serif]تعمیرات مانیتور[/font] ، [font=Arial, sans-serif]تعمیرات تبلت[/font] ، [font=Arial, sans-serif]تعمیرات هارد[/font] ، [font=Arial, sans-serif]تعمیرات مادربرد[/font] ، [font=Arial, sans-serif]تعمیرات موبایل[/font] ، [font=Arial, sans-serif]تعمیرات لپ تاپ[/font] ، [font=Arial, sans-serif]تعمیرات مانیتور[/font]
دو نوع روش نوردهی در LED ها وجود دارد که با نام های  انتشار لبه ای و انتشار کامل معروفند. در حالت لبه ای، یک سری led بصورت سری در لبه های بیرونی صفحه نمایش قرار می گیرند و در زمان نمایش تصویر، نور را متناوب در سرتاسر صفحه پخش می کنند. در نوع انتشار کامل، led ها بصورت چند ردیف، تمام سطح پشتی صفحه را نوردهی می کنند. در این حالت کنترل بیشتری روی روشنایی و تاریکی وجود خواهد داشت، زیرا led ها می توانند مستقل از یکدیگر روشن یا خاموش شوند.

در نتیجه نمایشگرهای LED همان LCD ها با سیستم نوردهی جدید هستند. دیودهای نورانی به دلیل ایجاد قابلیت کنترل بیشتر روی اشباع نور، اخیرا باعث توسعه LCD ها شده اند و نیز مصرف توان پایین تری نسبت به لامپ های فلورسنت دارند. LED ها جدیدترین نوع تلویزیون ها محسوب می شوند که معمولا از LCD ها گرانترند.

کسانیکه میخواهند تعمیرات تلویزیون را شروع کنند لازم است که اطلاعات خود را درباره مشخصات فنی دستگاهها بالا ببرند. در دوره آموزش تعمیر تلویزیون کار عملی روی مدارات این نمایشگرهای حرفه ای انجام میدهیم.

تفاوت بین تلویزیون های LCD و LED

LED ها هنوز LCD محسوب می شوند و در واقع نسخه ای بهینه شده می باشند، زیرا از یک سیستم نوردهی جدید در پس زمینه بهره می برند. LED ها از led و LCD ها از لامپ های فلورسنت استفاده می کنند. اگرچه هر دوی آنها هنوز از تکنولوژی کریستال مایع در صفحه نمایش خود سود می برند. تفاوت اساسی آنها فقط در سیستم نوردهی و انتشار نور در پشت صفحه اصلی شان می باشد.

اگر میخواهید تعمیرکار تلویزیون و تعمیرکار مانیتور خوبی شوید لازم است که توانایی خود را درباره مشخصات فنی دستگاهها بالا ببریم. یک تعمیرکار خوب تلویزیون از الکترونیک SMD تا تعمیرات مانیتور و سپس تعمیر تلویزیون را شروع میکند.
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۶:۱۴ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۸:۰۰ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۰:۵۳ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان