هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه از یو پی اس کامپیوتر خود محافظت کنیم؟
#1
تعمیر و نگهداری اصلاحی و پیشگیرانه
تعمیر و نگهداری از یو پی اس شامل تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و اصلاحی می شود. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شامل یک لیست برنامه ریزی از فعالیت ها است. انجام این فعالیت ها UPS را در نظم کاری خوب نگه می دارد و به جلوگیری از خرابی کمک می کند. نگهداری اصلاحی در یک نتیجه یک خرابی انجام می شود. نگهداری اصلاحی مشکل را رفع می کند و واحد را دوباره بکار می اندازد.

یک راهنمایی کلی برای نیازهای نگهداری ماژول ها سیستم های یو پی اس، سوئیچ های استاتیک، و کنترل ها ارائه شده است. اگر چه قطعات الکترونیکی در معرض استهلاک به همان درجه از قطعات الکترومغناطیسی (EM) نیستند، آنها نیاز به نگهداری سیستماتیک نیاز دارند.

یک روش تعمیر و نگهداری استاندارد را نمی توان برای همه انوع و اندازه های واحد های یو پی اس توسعه داد. با کتابچه راهنمای کاربر سازنده باید همیشه به عنوان نیاز تعمیر و نگهداری خاص و دستورالعمل های تشخیص عیب یابی مشورت شود.


ایمنی

بر روی حافظه تکیه نکنید. دستورالعمل های کتابچه راهنمای کاربر را دنبال کنید. چنین رهنمودهایی اقدامات احتیاطی را فراهم خواهند کرد. اگر کتابچه راهنمای کاربر شما تعمیر و نگهداری را که می تواند توسط کاربر ارائه شود محدود می کند، دستورالعمل های کتابچه راهنمای را دنبال کنید مگر اینکه دستورالعمل های کلی با راهنمایی های اضافی تکمیل شده باشند. تعمیر و نگهداری فیزیکی یا عیب یابی تنها باید توسط پرسنل آموزش دیده در سیستم انجام شود. پرسنل عامل اموزش ندیده در تعمیر و نگهداری یو پی اس باید تلاش های خود را به شناسایی علائم یک خطا محدود کنند. همیشه از خطر آگاه باشید، از انجا که ولتاژ ها در ماژول یو پی اس و تابلو برق مرتبط با ان مرگبار هستند.

ولتاژ های کشنده حتی زمانی که خروجی مدار شکن در یو پی اس باز است وجود دارد. باز کردن مدار شکن در پانل های توزیع تغذیه یو پی اس و بای پس قطع کننده مدار یو پی اس و بعلاوه باز کردن اتصال مستقیم (DC) لینک متصل به باتری، قبل از اینکه همه ولتاژ های خطرناک در UPS حذف شوند لازم است. ممکن است نیاز باشد انرژی ذخیره شده در خازن ها تخلیه شود. در هنگام استفاده از تجهیزات یو پی اس برای جلوگیری از آسیب جدی و یا مرگ احتیاط کنید.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

تعمیر و نگهداری دوره ای برای حفظ یکپارچگی و طول عمر باتری نیاز است. تجهیزات الکترونیکی برق نیز نیاز به تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده حتی اگر دستگاه های حالت جامد استفاده شوند دارند. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ممکن است نیاز به خاموش کردن سیستم یو پی اس داشته باشد.

انتقال بار بحرانی که ممکن است قابلیت های افزایش قدرت یک سیستم یو پی اس را فراهم نکند چیزی است که کاربر باید برای به دست آوردن حداکثر قابلیت اطمینان و به حداقل رساندن زمان خرابی و هزینه های تعمیر تحمل کند.


  1. سوابق
تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نگهداری سیستماتیک است. هدف به حداقل رساندن مشکلات تجهیزات عامل و جلوگیری از خرابی با انجام تعمیرات جزئی و یا لازم قبل از رخ دادن مشکلات کاری بزرگ است. شرایط عمومی تجهیزات باید به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار گیرد و سوابق باید برای مقایسه در بازرسی های بعدی حفظ شود. اطلاعات ثبت شده قابل اعتماد تر از حافظه یک تکنسین تعمیر و نگهداری است.
سوابق باید مختصر باشند اما به طور کامل شرایط تجهیزات را توصیف کند. سوابق بازرسی باید اطلاعات کامل در مورد موضوعات زیر ارائه دهد، ترجیحا بر روی ورق های سابقه جداگانه.


(الف) سابقه تجهیزات
این سابقه باید اطلاعات پایه روی خود تجهیزات لیست کند، به عنوان مثال، هویت سازنده، سبک، سریال، اندازه،محل، و غیره  و داده های کنترل موجودی برای قطعات یدکی را ثبت کند. موارد نیاز گارانتی پوشش دهنده شرایط عملیاتی اضطراری باید از کتابچه راهنمای کاربر جدا شود.


(ب) سابقه هزینه تعمیر
این سابقه باید سابقه تعمیر و هزینه های مرتبط تعمیر و نگهداری برای سیستم یو پی اس را فراهم کند. این یک مدرک تشخیصی ضروری برای جلوگیری از مشکلات آینده، به ویژه برای سیستم های مصمم به کیفیت پایین، بطور غلط بکار رفته و یا حاشیه ای برای کاربرد است.


(ج) چک لیست بازرسی
این لیست باید اطلاعات لازم و مربوط در مورد نقاطی باید بررسی شود ارائه می دهد و تاریخ تکرار توصیه شده که این چک کردن ها باید انجام شود را ثبت کند. از آنجا که خاموش کردن ممکن است به یک دوره پنجره کشویی نیاز داشته باشد، میزان زمانی که این درخواست باید از دوره خاموش کردن جلوتر باشد نیز باید گفته شود.


(د) برنامه تعمیر و نگهداری دوره ای
این برنامه یک لیست کامل از وظایف روز به روز، هفتگی، ماهانه و سالانه که باید در همان اساس دوره زمانی بررسی شود به طوری که موقعیت های مشکلزا بالقوه را بتوان در اسرع وقت بررسی و اصلاح کرد فراهم می کند.


(E) سوابق بازرسی نگهداری و تعمیرات
این اسناد و مدارک لازم و حیاتی باید در جزئیات توسط بازرس یا یک فرد اختصاص داده شده در بخش تعمیر و نگهداری تکمیل شود. پرسنل تعمیر و نگهداری معمولا یافته های و اقدام اصلاحی خود را بر روی ورق های وظیفه یا کارت های شغلی گزارش می دهند. سوابق دائمی یک راهنمای مفید برای شرایط عمومی و قابلیت اطمینان هر سیستم یو پی اس است. این مهم است که تکرار و نوع تعمیر و هر چند وقت نیاز به تعمیرات اساسی کامل وجود دارد بدانید.


  1. استفاده از سوابق
این سوابق یک برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه عملی را فراهم می کنند. اطلاعات به دست آمده از بازرسی های دوره ای لازم می توانند به سرعت از دست بروند.
این امر به ویژه زمانی که نتایج آزمون مورد نیاز است صحت دارد. مگر این که سوابق و داده ها در آزمون و عملکرد تجهیزات حفظ می شوند، برنامه تعمیر و نگهداری شکست خواهد خورد. مگر این که سوابق در هر دوره آزمون خلفی به روز شوند، اطلاعات با ارزش از دست رفته است. داده ها از آزمون مقایسه ای بطور قابل ملاحظه ای به متخصص یو پی اس در تعریف مشکلات کمک می کند، به ویژه هنگامی که نتایج آزمون از تنظیمات توصیه شده تولید کنندگان و یا داده های واقعی از آزمون کارخانه متفاوت باشند.
نکته: تغییرات قابل توجه در داده ها از آزمون مقایسه ای می تواند، به طور کلی، به وضعیت تجهیزات مربوط باشد.


  1. برنامه ریزی
برنامه ریزی تعمیر و نگهداری از یو پی اس و باتری به طور معمول بر اساس توصیه کارخانه سازنده است. از آنجا که یک سیستم یو پی اس به بهره برداری از یک عملیات با بارهای بحرانی حیاتی است، ممکن است توصیه شود بازرسی بیشتر از انچه که تولید کننده توصیه کرده در نظر گرفته شود. مواردی خاص در یوپی اس باید روزانه یا هفتگی بازرسی شوند.
این بازرسی می تواند توسط اپراتور دستگاه انجام شود، اما داده ها باید ک از ۵ روز پس از ثبت شدن ثبت و به نقطه تعمیر و نگهداری مناسب فرستاده شوند. تعمیر و نگهداری باتری باید توسط پرسنل تعمیر و نگهداری انجام شود. داده نظارت چشمی باید روزانه برای یو پی اس ثبت شود و اگر برای باتری ثبت شود، اطلاعات ثبت شده باید به صورت هفتگی به کار گرفته و به بخش نگهداری ارسال شود.


  1. چک کردن دوره ای وضعیت سیستم
نظارت مستمر بر وضعیت کاری از هر گونه تجهیزات الکترونیکی تا حد زیادی احتمال این که خرابی ان تجهیزات منع خواهد شد افزایش می دهد. مشاهده روزانه توصیه شده است اما به غیر از چک کردن هفتگی و نه کمتر ارائه می دهد. پرسنل درگیر در نظارت بر وضعیت باید کسانی باشند که بیشترین نگرانی با عملکرد مناسب تجهیزات داشته  باشند.

(الف) سیستم های یو پی اس در اتاق کامپیوتر
پرسنل عامل اتاق کامپیوتر باید با تجهیزات و نشانه های کاری مختلف آن آشنا شوند. آنها باید پرونده در مورد تمام یافته ها و یا وقوع در طول تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نگه دارند. پرسنل عامل باید تمام لامپ ها بر شاخص های تقلید گذرگاه و وضعیت آلارم چک کنند.
آنها باید پرسنل تعمیر و نگهداری را به عوض کردن لامپ های غیر عملی مجبور کنند . همچنین، آنها باید ورودی، خروجی، و ولتاژ و جریان بای پس و تمام قذائت های وضعیت سیستم دیگر را بررسی کنند و آنها را با مشخصات مورد نیاز مقایسه کنید.
یک کپی از الزامات که باید رعایت شود، تجاوز کند یا نه باید به عنوان بخشی از چک لیست بازرسی گنجانده شوند. پرسنل تعمیر و نگهداری باید برای بکار بردن روش های عیب یابی اگر مقادیر غیر طبیعی نشان داده شود خوانده شود. پرسنل عامل همچنین می تواند تهویه مناسب و خنک کردن با چک کردن این که همه فن ها عملیاتی هستند؛ تضمین کردن اینکه تمام دربها، زیر شلواری، و پوشش ها امن هستند؛ و چک کردن برای صداها و بوهای غیر معمول .


(ب) سیستم یو پی اس یو پی اس در اتاق اختصاصی
این سیستم ها به طور معمول صفحه نمایش از راه دور و آلارم خواهد داشت. پانل های صفحه نمایش معمولا مشکلات را تنها تا حدی که آنها عملیات کامپیوتر را تحت تاثیر قرار ندهند نشان  می دهند. خلاصهکردن  آلارم اطلاعات را ساده و آسان برای درک نگه می دارند.
یک سیستم معمول شامل “بر روی باتری”، “باتری نزدیک تخلیه”، “بار بیش از حد” و ” ناهنجاری عامل یو پی اس” خواهد شد. در یک محل که در آن UPS در یک اتاق اختصاص داده شده است، سوابق نظارت دوره ای از سیستم یو پی اس توسط پرسنل تعمیر و نگهداری فراهم خواد گردد. پرسنل عملیاتی اتاق کامپیوتر تنها چرخه باتری، مدت زمان، تخلیه، اضافه بار، و اختلال را ضبط کنند و به پرسنل تعمیر و نگهداری در زمان نشانه های هشدار از مشکل نمایش داده شده توصیه میشود.


  1. بازرسی های اصلی سیستم
اینها باید حداقل سالانه روی سیستم های کوچک به متوسط و شش ماهه در سیستم های بزرگ به بسیار بزرگ انجام شوند. با انجام این نوع از تعمیر و نگهداری بر اساس برنامه ریزی، پیدا کردن و اصلاح مشکلات احتمالی قبل از عملیات سیستم تحت تاثیر قرار بگیرد ممکن است. جدول ۵-۱ راهنمایی کلی برای بازرسی عمده سیستم فراهم می کند، با این حال، توصیه های سازنده باید به شدت دنبال شوند.

  1. بازرسی سیستم صغیر
بازرسی سیستم جزئی باید یا پس از ۵ ماه از یک بازرسی عمده سالانه و یا پس از ۳ ماه از بازرسی عمده شش ماهه فراهم شود مگر اینکه یک نیاز بیشتر مکرر توسط سازنده توصیه شود. بازرسی های سیستم جزئی باید شامل حداقل چهار مورد اول ذکر شده تحت بازرسی عمده شود. تست بار خارج از خط اگر جزء اصلی جایگزین مورد نیاز باشد نیاز است.


امیدوارم براتون مفید باشه 
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۴:۵۱ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۶:۴۰ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۸:۵۵ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان