هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
به کارت‎های HBM2 انویدیا خیلی دل خوش نکنید، GDDR5 هم بد نیست!
#1
احتمالاً شما هم منتظر معماری پاسکال انویدیا و کارت های مبتنی بر آن هستید. این معماری جدید، از دو جنبه جلب توجه می کند، نخست اینکه انویدیا از فناوری ساخت بهینه تر 16 نانومتری استفاده می کند و دوم تراشه های حافظه با پهنای باند بالا HBM2 مورد استفاده قرار می گیرد، طبق معمول انویدیا با هرمعماری جدید، کارایی و بهره وری را بهبود می بخشد. اما همانطور که از مدت ها قبل گفته بودیم، شاید هر کسی قادر به تهیه کارت های مجهز به حافظه HBM2 نباشد.
[تصویر:  PX2GPUs.jpg]
 حافظه HBM2 پهنای باند حافظه به مراتب بالاتر از تراشه های حافظه GDDR5 فعلی ارائه می کند و می تواند بستر لازم برای دست یابی به وضوح تصویر های بالاتر از 4K و 5K را هموار سازد، بله منظور اجرای بازی ها در وضوح فراتر از 5K است! علی‎رغم برتری مطلق تراشه های HBM2 و کارت های گرافیک مجهز به آن، این فناوری جدید، دو مشکل و محدودیت بسیار مهم دارد، نخست اینکه همانند هر فناوری پیشرفته نوظهوری، تولید آن بسیار محدود خواهد بود و برای رسیدن به بلوغ، زمان زیادی نیاز خواهد بود. طبق معمول تولید  محصولاتی با بکارگیری فناوری های پیشرفته جدید، تا پیش از رسیدن به بلوغ، بسیار هزینه بردار خواهد بود، در نتیجه آن کارت های مجهز به حافظه HBM2 بسیار گرانتر از محصولات فعلی خواهند بود.
بنابراین استفاده از تراشه های HBM2  بسیار محدود خواهد بود و طبیعتاً همه نمی توانیم یکی از آن ها را داشته باشیم. این دو محدودیت مهم HBM2 باعث شد تا سازندگان پردازنده های گرافیکی یا به طور مشخص انویدیا و AMD راه دومی را نیز در پیش بگیرند و در برخی از کارت های مبتنی بر معماری های آتی خود از تراشه های ارزان قیمت تر GDDR5 بهره بگیرند. بدون شک برای بسیاری از خریداران، با ورود تراشه های HBM2، کمی خرید کارت های GDDR5 نا امید کننده خواهد بود، به همین دلیل استاندارد تازه ای به نام GDDR5X معرفی شد تا هم از GDDR5 جدیدتر و هم ارزان تر و در دسترس تر از HBM2 باشد.
شاید تا پیش از این؛ همه گمانه زنی های مورد بحث را که در گذشته نیز بارها به آنها پرداخته بودیم، بسیار ضعیف فرض کرده باشید، اما شب گذشته مدیر عامل انویدیا رسماً مهر تاییدی بر این موضع زد و اکنون با اطمینان کامل می دانیم همه کارت های بر پایه معماری پاسکال، به حافظه HBM2 مجهز نخواهند بود. آقای هوانگ شب گذشته Drive PX، برپایه معماری پاسکال را در دست گرفت که به وضوح تراشه های GDDR5  معمولی و به احتمال قوی GDDR5X، درست همانند کارت های گرافیک فعلی، در اطراف پردازنده گرافیکی به چشم می خورد.
طبق آنچه که تاکنون می دانیم، استفاده از حافظه HBM2 تنها به کارت های رده بالا و گران قیمت محدود خواهد شد و در کارت میان رده تر از تراشه های GDDR5X استفاده می شود.
منبع: techpowerup
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۳:۱۲ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۵:۱۲ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۶:۴۲ عصر)


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  داغ داغ: مشخصات کارت گرافیک GeForce X80 TI و GeForce X80 TITAN انویدیا منتشر شد shayans2 0 968 ۱۳۹۵/۱/۳، ۱۸:۲۸:۲۴ عصر
آخرین ارسال: shayans2
  اجرای بازی‌ها بدون داشتن کارت گرافیک دیگر رویا نیست! shayans2 0 1,075 ۱۳۹۴/۱۲/۱۲، ۱۳:۲۳:۳۴ عصر
آخرین ارسال: shayans2

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان