هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت RAID های مختلف
#1
تفاوت RAID های مختلف

شرکت پردیس پارس فعال در زمینه خدمات شبکه، نصب و راه اندازی ایمیل سرورهای گوناگون، پیاده سازی امنیت شبکه های شما، ایجاد ارتباط بین دفاتر، نصب و راه اندازی فایروال ها، راه اندازی بستر مناسب شبکه، نصب و پیاده سازی و راه اندازی سرورها، راه اندازی انواع سرویس های ویندوزی و .... همراه با کارشناسان خبره تجربه ی جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد و تعریف دلچسبی از ارتباطات را برای شما تداعی خواهند کرد.


بنده اشکان پزشکی بعنوان یکی از متخصصین شرکت پردیس پارس شما را به خواندن مقاله ی زیر را که ترجمه شده از سایت urtech می باشد دعوت می نمایم.
توضیحات در مورد RAID10 و RAID50 به ساده ترین شکل ممکن:
برای درک درست از مفهوم RAID- Redundant Array Of Independent Disk – درحالت های 10 و 50 شما قبل از هر چیز باید مفاهیم مرتبط با RAID صفر و پنج را بدانید.
RAID0 یا همان Stripping:
تعداد دو یا چند عدد دیسک و وقتی آنها به یکدیگر متصل می شوند تبدیل به یک دیسک با ظرفیت بالا می شوند. اگر دیسکی خراب شود شما تمام اطلاعات را از دست خواهید داد زیرا تمام دیتا بر روی یک دیسک می باشد.
RAID1 یا همان Mirroring:
تعداد دو عدد دیسک که دیتا به صورت همزمان بر روی هر دو دیسک نوشته می شود همانند نوشتن بر روی یک کاغذ به همراه کاربن !! اگر یکی از هارددیسک ها خراب شود شما دیتایی را از دست نخواهید داد.
RAID5 یا همان stripping with Parity:
Strip حجمی از دیسک ها می باشد (کمینه 3 عدد دیسک) که یکی از دیسک ها بعنوان دیسک چک می باشد بنابراین اگر یک دیسک fail شود، RAID Controller توانایی محاسبه اطلاعات از دست رفته را دارد. در این شرایط RAID شما Degraded نامیده می شود زیرا در حال کار بوده و کنترلر به شدت مشغول محاسبه دیتاها می باشد. اگر شما دیسک خراب را با یک دیسک جدید جایگزین نمایید RAID Controller موظف است تمام اطلاعات از دست رفته را مجددا محاسبه کرده و بر روی دیسک جدید بازنویسی نماید. و این مرحله تا زمانی ادامه دارد که شما به حالت نرمال بازگردید.
تفاوت RAID های مختلف | آشنایی با RAID های هارد دیسک ها
RAID10 همانند RAID1 + RAID0:
RAID10 قابلتی می باشد که به سادگی یک دسته از Mirror استریپ هایی است که با یکدیگر باعث می شوند کارایی بسیار سریع و قابل اعتماد ایجاد شود. در این حالت شما توانایی از دست دادن نیمی از دیسک هایتان را دارید. به این دلیل که آنها Mirror می باشند.
RAID50 همانند RAID5 + RAID0:
RAID50 امروزه بهترین انتخاب برای سازمان ها و شرکت ها می باشد به طوری بیشتر آنها سیستم های خود را این RAID پیاده سازی می کنند. اختصاص فضای بسیار زیادی از دیسک ( 20 عدد دیسک ) به دو ستون پیکربندی می شود و هر مجموعه به 10 دیسک تقسیم می شود تا مانند یک RAID5 اجرا شود. این بدین معنی است که شما 20 دیسک موثر داشته که 18 دیسک قابل استفاده می باشد. بدلیل وجود دو RAID5 از هر طرف یک دیسک بعنوان دیسک Parity درنظر گرفته می شود. گراف زیر کوچک ترین RAID5 ممکن را نشان می دهد که شامل 6 دیسک می شود.
تفاوت RAID های مختلف | آشنایی با RAID های هارد دیسک ها
در مورد Hot Spares بیشتر بدانیم :
یک Hot Spares دیسکی است که توسط RAID در حال استفاده نمی باشد. اما تنظیمات آن طوری می باشد که در حالت انتظار بوده تا اگر دیسکی خراب شد ( Fail داد ) RAID Controller آن دیسک را خاموش میکند و دیسک Spare آغاز به کار کرده و اطلاعات miss شده مجددا محاسبه شده و بر روی دیسک سالم قرار میگیرد.
برای مثال ممکن است نگاهی به DELL یا برندهای مشابه داشته باشیم. 24 عدد دیسک را به صورت array بر اساس RAID50 تنظیم نموده ایم اما فقط معادل 20 دیسک فضای قابل استفاده وجود دارد. از خودتان می پرسید چگونه امکان دارد ؟ در RAID5 و RAID50 به همراه hot spare این امکان وجود دارد.
اگر شما RAID5 را پیاده سازی کنید دو دیسک را از دست می دهید. 1 دیسک برای parity و دیسک دیگر برای hot spare
اگر شما از RAID50 استفاده نمایید 4 دیسک را از دست خواهید داد. 2 دیسک برای Parityها و 2 دیسک برای hot spare
انتخاب با شماست ...
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۴:۵۰ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۶:۳۸ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۸:۵۳ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان