هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه انتخاب شرکت معتبر برای میزبانی سایت
#1
وقتی سایت جدیدی را راه اندازی کرده اید نیاز دارید میزبانی یا هاستینگ سایت خودتان را به شرکتی معتبر بسپارید اما کدام شرکت مناسب است و چه راهکارهایی برای وب هاستینگ سرور وجود دارد؟ به صورت کلی راهکارهای زیر برای هاستینگ سایت‌ها وجود دارد:
میزبانی اشتراکی
سرور مجازی یا وی پی اس
سرور اختصاصی یا  Dedicated server
نخست درباره کاربرد هر یک از اینها صحبت می کنیم و عوامل مهم استفاده از این سرویس ها را مرور می کنیم. میزبانی اشتراکی زمانی است که شرکتی سروری را راه‌اندازی می‌کند و آن را بر مبنای احتیاج های شما به قسمت های مختلفی قسمت می‌کند و به شما با قیمت مناسبی می‌فروشد. این سرویس، برای سایت‌های کوچک تا متوسط می باشد که نه بازدید آنها بسیار زیاد است و نه آنقدری منابع مصرف می‌کنند که نیاز به سخت‌افزار اختصاصی داشته باشند مناسب می باشد. نکته های زیر شما را یاری می کند تا میزبانی معتبری را برای سرویس اشتراکی سایت تان بیابید:
امکان انتخاب طرح‌های مختلف بر مبنای احتیاج های شما
تلاش کنید بر مبنای احتیاج هایتان (به عنوان نمونه میزان فضای میزبانی مورد نیاز یا میزان پهنای باند لازم) پول خرج کنید. بعضی از میزبانها طرح‌های کمی را ارائه می دهند و شما برای یک سایت کوچک مجبور هستیئ طرح بزرگی را خریداری کنید که نه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و نه به کارتان خواهد آمد. 
شرکت انتخابی شما برای میزبانی به صورت قانونی ثبت شده باشد
اگر از جایی سرویس میزبانی خریداری می کنید، حتما آن سرویس، شرکت ثبت شده قانونی باشد. اینطوری اگر در آینده به مشکل ویژه ای روبرو شدید آسانتر می‌توانید رسیدگی کنید.
بکاپ و پشتیبانی از سایت بگیرند!
به سراغ هاستینگی بروید که از سایت شما بکاپ بگیرند و آن را در اولویت قرار بدهند اگر مشکلی برای سایت شما پیش آمد آنها زودی سایت شما را برگردانند
هزینه به صرفه و مناسب
تلاش کنید برای میزبانی سایت خودتان مبلغ و هزینه به صرفه و مناسبی بپردازید. بعضی وقت ها شرکت‌ها هزینه‌های خیلی پایینی برای میزبانی یک ساله از شما می خواهند؛ اگر کمی حساب و کتاب کنیم خواهیم دید که مثلن یک سرور معمولی ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان حداقل هزینه را لازم دارد، اگر این عدد را در ۱۲ ماه سال ضرب کنیم می‌شود ۳.۶۰۰.۰۰۰ تومان. اکنون اگر شما سالیانه ۲۰ هزار تومان سرویس هاستینگ تان را خریداری کرده باشید این شرکت حداقل باید ۱۸۰ سایت دیگر را برروی این سرور معمولی هاستینگ کند تا خرج سرورش را در آورد (فارغ از هزینه‌های نیروهای فنی، سود شرکت و ..) پس امکان دارد دست به Over sell مبادرت کند و به قدری فضای هاستینگ روی آن سرور به فروش برساند که به طور عملی سرعت و قابلیت دسترسی سایت شما به صفر میل کند.
طرح ماهیانه/سه ماهه داشته باشد
از آنجایی که امکان بالا و پایین شدن در هر کسب و کاری وجود دارد، معقولانه آن است که شما سرویس هاستینگ سایت خودتان را به طور ماهیانه یا سه ‌ماهه بخرید که اگر آن شرکت کیفیتش پایین آمد بتوانید به آسانی به شرکت دیگری انتقال بیابید و هزینه بیشتری را از دست ندهید. سرور مجازی سرور مجازی مخفف شده  Virtual Private Server می باشد. در این حالت شرکت هاستینگ، سروری را اجاره می‌کند و برروی آن مجازی‌سازی مانند VMware نصب می‌کند و به شما قسمتی از آن سرور را اجاره می‌دهد. شما اختیار دارید که هر بهره ای که می خواهید از آن سرور (بر طبق قوانین) بکنید. در این گونه سرورها به ایت نکته ها توجه کنید:
منبعها به طور اختصاصی تخصیص یافته باشند
هنگامی که سرور مجازی می خرید، تلاش کنید سرویس‌هایی را بخرید که با عنوان VDS یا Virtual Dedicated Server به فروش می رسند. اینگونه سرویس‌ها منابع را به طور اختصاصی به شما ارائه می‌دهند. اما امکان دارد بعضی از سرورهای مجازی منبع ها را به اشتراک بگذارند و شما در سرویس خودتان پایین آمدن سرعت و کیفیت را احساس کنید.
ابزار Reload و پنل مدیریت تحت وب
اگر بخواهید از سرورتان بکاپ و پشتیبانی تهیه کنید یا سیستم عامل آن را دوباره نصب کنید باید به میزبانی تیکت بزنید و آنها این کار را برای شما انجام بدهند، اما اگر آن شرکت پنل خاصی برای این کار داشته باشد می‌توانید بوسیله وب این کار را خودتان اجرا کنید و احتیاجی به درگیر کردن پشتیبانی نداشته باشید. سرور اختصاصی باید در باره مرکز دیتای که از آن سرور اجاره می‌کنید پرس و جو کنید. اگر از مرکز دیتاهای خارج از کشور سرور خریداری می کنید حتما مطمئن شوید که آیا با ایرانی بودن شما مشکلی دارند یا خیر. بیشتر مرکزدیتاهای آمریکایی با ساکنین ایران نمی‌توانند تجارت کنند (طبق قوانین امریکا). اما در باره مرکزدیتا داخلی، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به webhostingtalk بزنید و ببینید که دیگران چه مشکلاتی با این مرکزدیتاها داشتند و اگر وقتش را دارید، چند سایت را پیدا کنید که روی اینها هاستینگ شده اند و آنها را برای مدت کوتاهی ارزیابی نمایید تا مرکزدیتای با پایین ترین قطعی را پیدا کنید. می‌توانید از سرویس‌های مانیتورینگ سرور بهره ببرید و چندیت سرور متفاوت در مرکزدیتاهای متفاوت را ارزیابی نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۴۹:۳۴ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۱:۴۹ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۱:۳۷ عصر)


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انتخاب کلمات کلیدی برای صفحات سایت Flying Wings 0 1,123 ۱۳۹۹/۲/۱۰، ۰۱:۴۱:۰۵ صبح
آخرین ارسال: Flying Wings

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان