هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکته های بهینه سازی سایت برای بهینه سازی URL
#1
در طراحی سایت باید به url هم توجه داشته باشید. به این خاطر که در بهینه سازی سایت نقش مهمی را ایفا می‌کند. اکثرا فکر می‌کنند که URL فقط برای لینک دادن به صفحه‌های دیگر سایت در فضای مجازی کاربرد دارد و لازم نیست هیچ گونه اصول یا تکنیکی را در آن‌ها ملاحظه کرد. این فکری کاملا اشتباه است، لینک‌ها را این علت درست می‌کنیم که بتوانیم صفحه‌های ایجاد شده در طراحی سایت را بهم ربط بدهیم، تا اینجا کاملا درست است اما اگر این لینک‌ها در دید کاربران و مخاطبان سایت بی‌ربط و عجیب و نامعتبر باشند آن‌ها را کلیک نخواهند کرد و وارد آن صفحه‌ها نخواهند شد. که این باعث ضربه زدن به بهینه سازی سایت خواهد شد. پس باید موردهایی را که باعث بهینه سازی لینک‌ها در طراحی سایت می‌شود را بشناسید و آن‌ها را درست بهینه سازی کنید. اینجا سعی می‌کنیم به مواردی از آن‌ها اشاره‌ای کنیم.

URL باید قابلیت خواندن شدن توسط کاربران را داشته باشد

اگر کاربر نتواند کلمات درج شده در داخل آدرس URL را به درستی بخواند نظرش نسبت به لینک ایجاد شده توسط شما مساعد نخواهد بود و تمایلی برای وارد شدن به صفحه آن را هم نخواهد داشت. این کار او که باعث آن شما هستید بر بهینه سازی سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس اسم گذاری درست و مناسب محتوای درج شده در آدرس URL باید طوری باشد که کاربر به راحتی بتواند آن را بخواند و جذب آن شود و وارد صفحه موردنظر شود.

به کارنبردن Underline

اگر می‌خواهید میان کلمه‌های استفاده شده در URL برای خوانا بودن، فاصله‌ای ایجاد کنید بهتر است آن را با استفاده از dashes یا hyphens، انجام دهید. این نکتهٔ خیلی مهمی است که باید رعایت کنید چرا که موتور جستجوگر گوگل در الگوریتم‌های خود این مورد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قرار ندادن فولدارهای تودرتو در جای مناسب

شما باید صفحه‌های سایتتان را در Root قرار بدهید و این نکته را به یاد داشته باشید که قرار دادن آدرس‌ها و آدرس دهی از طریق فولدرهای تو در تو کار مناسبی نیست و به بهینه سازی سایت شما لطمه می‌زند.

به کار نبردن حرف‌های بزرگ

تا می‌توانید از حرف‌های بزرگ در URL استفاده نکنید چون باعث سردرگمی کاربران سایت شما می‌شود.

لینک ندادن چند لینک URL به یک محتوا و مطلب

کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر باعث ضربه زدن به سایت شما در هنگام جستجوی گوگل می‌گردد. چون مبنای الگوریتم‌های گوگل آن‌ها را تشخیص می‌دهند و خنثی ارزیابی می‌کنند. شما باید سعی کنید چند URL را به یک محتوا آدرس ندهید و این نکته را هم در طراحی سایت خود لحاظ کنید چون عدم رعایت آن تاثیر منفی‌ای بر روی بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.

۳۰۱ Redirect Broken URLs

اگر به هر دلیلی می‌خواهید URL را عوض کنید باید این نکته را به یاد داشته باشید که گوگل قبلا صفحه‌ای را با عنوان URL قبلی ایندکس کرده است و یا از سایر سایت‌ها به آن URL لینک داده شده است. اگر شما URL را تغییر دهید کاربری که به آن صفحه مراجعه می‌کند با صفحه‌ای خالی مواجه خواهد شد و این رتبه بندی شما را پایین خواهد آورد و بالطبع در بهینه سازی سایت شما هم تاثیر بدی خواهد گذاشت. به راحتی شما می‌توانید با افزودن ۳۰۱ redirect از URL قبلی به URL جدید این مشکل را برطرف کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسطشماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۸:۵۲ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۲۰:۳۸ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۴:۱۷ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان