هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش جامع Cloudflare - سایت شما در همه دنیا و همیشه در دسترس. امنیت و سرعت بالا »
#1
من خودم نصب کردم واقعا سرعت سرعت لود سایتم رفت بالا.


خب یه مختصر کوچک در مورد کار Cloudflare.com
dns دامنه به dns ی که Cloudflare میده وصل می کنید .
خب پس هاستتون چی می شه؟
Cloudflare اگر محتویات هاستتون بروز شه از طریق ip هاستتون ، اونها رو میگره و به بازدید کننده ها نشون می ده.
کار اصلیش چیه؟
1- جلوی ورود ربات ها به سایت شما رو می گیره و به نوعی کاربرای سالم را اجازه ورود می ده.
2- محتویات هاست شما را در سرورهای خودش ( که جاهای مختلفی تویه دنیا هستند ) ذخیره موقت یا کش می کنه و اگه شما تویه آمریکا باشید محتویات سایت رو از سروری که تویه آمریکا هست می گیرد. اگر تویه اروپا سایت رو باز کنید محتویاتش رو از یه سرور تویه اروپا دریافت می کنید. اگه تویه آسیا باشید یه سرور تویه توکیو محتویات سایت رو براتون بارگزاری می کنه . یا هر جا که نزدیکتر به شما باشه. اینجوری با سرعت بیشتری سایت رو مشاهده می کنید.
3- جلوی قعطی سایت رو می گیره یعنی وقتی هاست شما ترکیده یا قطعه ، کاربر به راحتی از سایت شما استفاده می کنه. و همیشه آنلاین نگه می داره.
4- خب با این وصف پهنایی باندی از شما مصرف نمی شه یعنی حداقل 60 درصد در پهنایی باند هاستتون صرفه جویی می شه.
و...
آیا قابل اعتماده؟
اینجا یکی از کاربرا زحمت کشیده توضیح داده - توسط کمپانی verisign پشتیبانی و بیمه شده که یکی از معتبرترین و ایمن ترین شرکتهای بیمه سایتهای اینترنتی محسوب میشه
درباره Cloudflare.com :
با Cloudflare امنیت و سرعت سایت خود را افزایش دهید - (ولی نظراتی که اونجا وجود داره رو نخونید چون منحرف می شید)

خب حالا آموزش :

1-وارد سایت https://www.cloudflare.com/sign-up.html شوید. فرم ثبت نام را پرکنید ، جلوی Pick a username هم اسم دلخواه لاتین بنویسید.
2 - در مرحله بعد شما در https://www.cloudflare.com/my-websites.html آدرس سایت را وارد می کنید و روی add this website + کلیک می کنید.
3- سپس به صفحه لودینک your-websites-loading-dns منتقل می شوید ، یک تایمر معکوس شروع به کار می کند پس از پایان روی continue to step 2 کلیک نمایید.

4 - به صفحه دیگری منتقل می شوید. شما در این صفحه یک سری ip می بینید که ماله ftp ، mail ، هاست و ... است. این اطلاعات به شما نمایش داده می شود تا اگر کم و کاسی دارد اضافه کنید. مثلا اگر ip ساب دامینتان را در آنجا مشاهده نکردید ، باید به صورت زیر عمل کنید :

البته در هاست های سی پنل این گونه است :
به Advanced DNS Zone Editor در کنترل پنل هاست خود ( سی پنل ) بروید.
یک سری نام و ip مشاهده می کنید که اگر هرکدومشون تویه cloudflare نبود باید در سایت cloudflare اون ها رو اضافه کنید.
مثال : می خواهید ساب دامینی را که در cloudflare اطلاعاتش نیست را به او بشناسانید:
در کادر اول a (hostname) را انتخاب کنید ، در کادر دوم فقط نام ساب دامین ( مثلا : forum ) کسای که مثل من ساب دامینشون فارسی هست باید اینکودینگشو وارد کنند مثلا xn--mgbc5c3bf یا هرچی که اسمه ساب دامینتونه ولی اونجا قید نشده
در کادر سوم هم آی پی جایی که ساب دامین بهش وصله که معمولا آی پی هاستتونه ( در سی پنل قسمت Advanced DNS Zone Editor معلومه )

اینجا یه نکته داره ، اونم اینه که ساب دامین را یه بار به صورت www.subdomain و یه بار به صورت subdmain وارد کنید.


5- پایین صفحه روی دکمه سبز رنگ I m donw chejing my DNS recorf , continue کلیک کنید.
6 - در صفحه که می اد دوباره نگاهی بیندازید که کمو کسری نداشته باشه و روی دکمه سبز رنگ My setting look good , continue کلیک کنید.
7 - در صفحه بعدی دی ان اس های که دامنه بهش وصله رو بهتون نشون می ده ( Current Settings) و جلوش دقیقا میگه به چی وصلشون کنید .
8 - سریع به کنترل پنل دامنتون مراجعه کنید و اون رو تغییر دی ان اس بدید.
توضیح : برای دامنه های ir که باید بهnic.irمراجعه کنید
برای دامنه های لاتین کام و ... هم که به شرکتی که در اونجا دامنه رو ثبت کردید
برای دامنه های فارسی بین المللی هم باید به https://manage.opensrs.net/ مراجعه کنید. مثلا برای دامنه فارسی xn----omcztlc7kir78gcl.com

9 - کنار ادرس سایتتون در سایت www.cloudflare.com عکس ساعت می اد . هر وقت تیک خورد یعنی دیگه جهانی شدید و کار تموم شد. لذت ببرید

ir یک روز وقت می بره ، ولی دامنه های اینترنشنال معمولا چنددقیقه طول می کشه.

اگر خواستید تست کنید که دی ان اساتون به آی پی های جدید عوض شده یا نه www.who.is بگیرید. من بعد از تغییر دی ان اس ، به این سایت رفتم و گفت 47 ثانبه پیش دی ان اس دامنه آپدیت شده . و دی ان اس های جدید قابل مشاهده بود.

می تونید سرعتش رو تویه http://xn--mgbc5c3bf.xn----omcztlc7kir78gcl.com یا منابع.آزمون-دکتری.com ببیند که چطوری هستش. البته امینتش و پاکسازی ورودی ها به همه چیش می ارزه.

توجه : من نمی تونم بهتون اطمینان بدم اخیتار دسته خودتونه که اینکارو بکنید یا نه. من هم امروز اینکار رو کردم و هنوزم هیچی معلوم نیست چی بشه. ولی خب چیزه خوبیه.

همچنین اطلاع ندارم که ir رو قبول کنه یا نه ، تحریم شه یا نه ، و ...

منبع:http://www.vbiran.ir/thread10782.html
پاسخ
 سپاس شده توسطمحمد محمدی (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۰۰:۴۴:۲۵ صبح) ، mellat (۱۳۹۳/۱۲/۹، ۲۰:۰۷:۱۴ عصر)
#2
دوست عزیز باید به اطلاعت برسونم که این کار تا چند ماه پیش خوب جواب میداد ولی بعد تغییراتی که تو اینترنت این کشور دادن و ملیش کردن و ... سو استفاده هایی که میشد .... حالا دیگه IP هایی که کلود فلر به سایتتون میده اکثرشون توسط برادران فی لترچی بلک شده و DNS تعداد زیادی از ISP ها دیگه با این IP ها پینگ نمیدن . اگه اینکار رو در ایران بکنی حدود 50% بازدیدتو از دست میدی بدون اینکه خودت بفهمی چرا ! چون سایتت با نیمی از ISP های داخلی باز نمیشه جز اینکه یوزر از VPN استفاده کنه . و خودتم اینو تا مدت زیادی متوجه نمیشی ولی به مرور محو میشی . حالا هم خیلی خوش شانسی که من اتفاقی اومدم اینجا و مطلبت را دیدم و اومدم بهت اطلاع دادم .

شما از سرور معتبر و بهینه استفاده کن نیازی هم به پیچاندن لقمه دور سر نداره .

موفق باشی
پاسخ
 سپاس شده توسطmohamadnasre (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۱۴:۰۴:۲۰ عصر) ، hasan2014 (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۱۵:۲۹:۰۳ عصر) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۲۳:۳۶:۵۴ عصر)
#3
من خیلی وقته استفاده میکنم
مشکلی خاصی نداشتم
فقط بعضی روزها ارور میامد هیچ کشی از این صفحه موجود نیست از نسخه انلاین استفاده
کنید
پاسخ
 سپاس شده توسطhasan2014 (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۱۵:۲۹:۲۳ عصر)
#4
(۱۳۹۳/۱۲/۷، ۱۴:۰۴:۰۹ عصر)mohamadnasre نوشته است: من خیلی وقته استفاده میکنم
مشکلی خاصی نداشتم
فقط بعضی روزها ارور میامد هیچ کشی از این صفحه موجود نیست از نسخه انلاین استفاده
کنید


اون ارور یعنی شما سرور اصلیت که هاستت روشه قطعه ولی کلود فلر وصل . شما هاستت DOWN میشه و این خیلی بده چون باعث میشه گوگل تحریمت کنه و ارور سرور برات ثبت کنه و دیگه تا مدتی ایندکس نشی 

مشکلی برای خودت مشاهده نمیشه ولی سیستم کار این کلود فلر اینطوره که هر چند ساعت یک IP از یک کشوری میده به سایتت و چیز ثابتی نیست . حالا ممکنه برای یک کاربر با اینترنت شاتل در استان اهواز بیاد IP از المان بده و مشکلی نداشته باشه برای یکی دیگه تو شیراز که اینترنت پارس انلاین داره IP سایتت رو از امریکا بده و اون IP هم با DNS پارس انلاین باز نشه و سایت برای کاربر ارور مرورگر شامل پیدا نشدن هاست و تایم اوت و کانکشن بده . در عوض چند ساعت دیگه برای این باز بشه برای اون یکی قطع بشه . مثل پورت HTTPS و GMAIL هست اگه دقت کنی بعضی اوقات تا ساعت ها یا روزها یاهو یا جیمیل برات باز نمیشه . به همین ترتیب این مشکل میچرخه بین کاربرات . اونایی که سایتشون بازدید و کاربر زیاد داره اینو بخوبی تجربه میکنن چون کاربرا معمولا خودشون این باز نشدن رو گزارش میکنن ... 

این مشکلم از کلود فلر نیست و از ISP های ایران هست . در همه جای دنیا اوکی هست جز ایران . این مشکل از شرکت های ارائه دهنده ایرانی هست و به IP های این سرویس دهنده حساس شدن و یک رنج از IP ها رو بستن .
پاسخ
 سپاس شده توسطmohamadnasre (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۲۱:۳۶:۳۹ عصر) ، hasan2014 (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۲۱:۴۳:۰۰ عصر) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۱۲/۷، ۲۳:۳۶:۵۴ عصر)
#5
اگه dns هاتونو اینطوری ذخیره کنید فکر کنم مشکل برای باز شدن سایت های ایرانی حل بشه.dns قبلی هارو حذف نکنید:

[تصویر:  m6muid9yv672q6zd56bu.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسطmohamadnasre (۱۳۹۳/۱۲/۸، ۱۱:۵۳:۱۲ صبح) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۱۲/۸، ۱۵:۴۶:۲۳ عصر)
#6
(۱۳۹۳/۱۲/۸، ۰۱:۰۲:۴۳ صبح)hasan2014 نوشته است: اگه  dns هاتونو اینطوری ذخیره کنید فکر کنم مشکل برای باز شدن سایت های ایرانی حل بشه.dns قبلی هارو حذف نکنید:

[تصویر:  m6muid9yv672q6zd56bu.jpg]

فکر نمیکنم اینطور کار درستی باشه

ارورهای زیر برای DNS سایت شما هست :

[تصویر:  67777777.png]

ولی چندان مهم نیست فقط در سئو ممکنه براتون افت ایجاد کنه
پاسخ
 سپاس شده توسطfirstboy000 (۱۳۹۳/۱۲/۸، ۱۵:۴۶:۰۸ عصر) ، hasan2014 (۱۳۹۳/۱۲/۸، ۱۷:۲۹:۴۹ عصر)
#7
خود سایت ویبی ایرانم از این سایت استفاده میکنه.
اینم نتیجه سایت من 

[تصویر:  d0d3355418be6d3fabd69ee49fb9ba3264e6834e.jpg]
پاسخ
#8
(۱۳۹۳/۱۲/۱۲، ۰۶:۳۹:۱۱ صبح)hasan2014 نوشته است: خود سایت ویبی ایرانم از این سایت استفاده میکنه.
اینم نتیجه سایت من 

دوست عزیز مگه VBIRAN چه مرجع معتبری هست که بخواد چیزی استفاده کنه و الگو بشه برای بقیه ؟ اونها از روی ناچاری هست اون بابا نمیخواد سرور مجازی که سایتش روش هست شناسایی بشه چون ویبولتن پولی هست اینا کرک شده نصب کردن و کارشون و هم فعالیتهاشون غیر قانونیه و اگه ازشون به سروری که روش هستن شکایت بشه اکانتشون از طریق سرور ساسپند میشه . به همین دلیل مجبورن به این شکل مخفی کاری کنن و DNS ها را مخفی کنن ( هر چند که هرگز هم نمیتوان کامل مخفیش کرد ) :

http://199.167.138.229

و نکته دوم اینه سرور سایت GT.METRIX در امریکا هست و این طبیعی هست وقتی CDN نصب میشه بر روی سایت ,  موقع تست برای سایت هایی که با IP آن کشور باشند  و یا نزدک تر به سرور GT.METRIX باشند عدد بالایی نشان میدهد . ولی برای یک کاربر در ایران چون شبکه CDN وجود ندارد دور تر هم میشود و پینگ بدتر میشود هیچ تاثیری ندارد 

در ضمن کلود فلر  از یک سری کدها برای فشرده سازی استفاده میکند که شما میتوانید همان کد ها را در فایل .htaccess اضافه کنید و GZIP را هم فعال کنید و همین 99 درصد را داشته باشید

اگر شما مایلید استفاده کنید مشکلی نیست من فقط خواستم اطلاع رسانی کرده باشم که در جریان مشکلات احتمالی باشید

موفق باشید
پاسخ
 سپاس شده توسطmotorola30 (۱۳۹۳/۱۲/۱۳، ۱۶:۴۴:۵۵ عصر) ، HOssE!N-B (۱۳۹۳/۱۲/۱۳، ۱۸:۵۱:۳۱ عصر) ، Shahin X2 (۱۳۹۳/۱۲/۱۳، ۲۳:۵۱:۲۹ عصر) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۰:۱۷ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۲:۲۸ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۲:۲۸ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان