هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ویژه] سیاست راهبردی مای بی بی ایران در محبوبیت MyBB
#1
درود

آنچه در اینجا می‎خوانید، سرنوشتی کوتاه و واقعی اما خواندنی از فعالیت MyBB در ایران می‎باشد! تمامی این موارد شامل خاطرات بنده از سال 1385 تا به امروز در دنیای MyBB و به صورت مستند می‎باشد.


MyBB از کجا به ایران رسید؟
شاید تعداد افرادی که با سایت‎های Webshahr و MyBBoard.ir آشنا باشند به تعداد انگشتان دست هم نباشد!
بله MyBB برای نخستین بار در سال 1385 ابتدا توسط "وبشهر" و سپس توسط "مای‎بی‎بورد" در ایران مورد پشتیبانی حرفه‎ای قرار گرفت. البته نسخه‎های شخصی که  توسط افراد مختلف ترجمه شده بود نیز در فضای وب دید می‎شد.

سرانجام وبشهر:
این سایت در سال 1386 به دلیل نامعلومی که به قول بیشتر وبمستران آن زمان، هک شدن سایت نامیده شد از ادامه فعالیت بر روی MyBB بازماند.

سرانجام مای‎بی‎بورد:
در سال 1387 به دلیل مشکلاتی که مدیران این سایت داشتند فعالیتشان کمرنگ شد و در نهایت این سایت بسته شد. بسیاری از کاربران قدیمی مای‎بی‎بی از جمله اعضای گروه ما با فضای بسیار خوب این سایت لحظات خوش زیادی را گذرانده‎اند.

پس از مای‎بی‎بورد چه شد؟
از دل این سایت، تعدادی از مدیران اقدام به تاسیس سایت MyBBSupport.ir کردند که دوست عزیزمان GreyWolf از مدیران این سایت بودند. اندکی بعد نیز MyBBHelp.ir تاسیس شد که بیشتر فعالیت آن به صورت خصوصی و خدمات غیررایگان بود. موسس MyBBHelp نیز از اعضای مای‎بی‎بورد بودند.

مای بی بی ایران از کجا آمد؟
در سال 1388 کشمکش زیادی در دنیای مجازی بین انجمن سازها در جریان بود. جایی که در ایران انجمن ساز phpBB و در پشت سر آن SMF و در موارد اندکی MyBB دیده می‎شد. پشتیبانی MyBBHelp به دلیل خدمات غیر رایگان تقریبا کم اثر اما پشتیبانی MyBBSupport.ir فعالیت موثری داشت. با این وجود به دلیل عدم رویکرد کلی برای آینده‎ی MyBB در ایران، موفقیتی برای MyBB دیده نمی‎شد. در مرداد 1388 علیرضا نجفی پور که در فضای وب با نام کاربری Pars شناخته می‎شود پس از چند ماه برنامه ریزی برای تاسیس یک وبسایت منسجم و منظم و تنها با سیاست موفقیت MyBB در ایران اقدام به تاسیس MyBBIran.com نمود. در ابتدا دو پشتیبانی MyBBSupport.ir و MyBBHelp.ir روی خوشی به این وبسایت جدید نشان ندادند اما با جمع شدن کاربران قدیمی MyBB در این سایت از همان ابتدا، و تلاش بی وقفه‎ی مدیران سایت، و انتشار جامع‎ترین فارسی ساز ممکن در عرض کمتر از 4 ماه از آغاز فعالیت، مای بی بی ایران تبدیل به محبوب‎ترین پشتیبانی MyBB در ایران گردید.

سرنوشت MyBBSupport.ir و MyBBHelp.ir
پس از موفقیت چشمگیر MyBBIran این دو سایت با خلا کاربر و عدم پشت کار مدیران خود مواجه شدند و در اندک زمانی یکی پس از دیگری برای همیشه تعطیل شدند!

MyBBIran.com در ایران با MyBB چه کرد؟
همانطور که در بالاتر گفته شد، MyBB پس از دو انجمن ساز رایگان و شناخته شده یعنی phpBB و SMF توسط کمتر کسی معرفی می‎شد. سیاست کلان مای بی بی ایران تبدیل کردن این انجمن ساز به محبوب‎ترین انجمن ساز در ایران بود و در این زمینه با استفاده از تیم تخصصی و تلاش شبانه روزی و همکاری با چندین سایت بزرگ در عرض کمتر از 2 سال به هدف خود نایل گردید.جایی که MyBB تبدیل به پیشنهاد نخست وبمستران برای داشتن یک انجمن ساز گردید. در این زمان و در ابتدای سال 1390 تقریبا کمتر کسی به یاد انجمن ساز SMF می‎افتاد. در طول این مدت انجمن ساز های رایگان دیگری نیز در ایران معرفی شدند اما به دلیل عدم استقبال از ادامه فعالیت باز ماندند. در ادامه سیاست MyBBIran، اندکی بعد نام phpBB هم از زبان تمام وبمستران حذف گردید و مای بی بی ایران به هدف نهایی خود یعنی یکه تازی در میان انجمن ساز های رایگان نایل گردید.

وضعیت فعلی MyBB و چالش عده‎ای نوظهور:
با تبدیل شدن MyBB به محبوب‎ترین سیستم انجمن ساز، توجه کاربران زیادی به این سیستم جلب شد. در این میان همیشه عده‎ای هستند ک دست به ناسازگاری و ناسپاسی می‎گذارند. این افراد بعد از اینکه با محدودیت فعالیت در گروه مای بی بی ایران مواجه شدند هر یک اقدام به تاسیس یک پشتیبانی جدید با رویکرد مخالفت و تخریب MyBBIran نمودند. در طول این مدت و از جمله از نیمه‎ی سال 1390 حدود 8 پشتیبانی به این شکل تاسیس شده و تعدادی از آن ها از همان ابتدا بسته و تعدادی در حالت متروک باقیماندند. سیاست کلی مای بی بی ایران، حفظ انسجام داخلی برای رسیدن به اهداف با حفظ آرامش است و به همین دلیل ناگزیر به حذف تعدادی از دوستان شده و خواهد شد.

MyBBIran به کجا می‎رود؟
پس از پشت سر گذاشتن 2 سال سختی برای تبدیل کردن MyBB به محبوب ترین انجمن ساز، اکنون که این سایت در ششمین سال فعالیت خود قرار دارد تنها هدف خود را معطوف به حفظ کیفیت و ارتقا خدمات در شان نام مای بی بی ایران قرار داده است.

سپاسگزاری ویژه از طرف Pars:
در اینجا از تمامی دوستانی که از همان ابتدا در کنار مای بی بی ایران بودند از جمله محمد زنگنه عزیز و دوست عزیزم محمد مدیریت ایران فروم و سایر عزیزانی که از جمع MyBBoard و سپس از جمع MyBBSupport به ما پیوستند قدرانی می‎کنم.

داستان همچنان ادامه دارد...


با سپاس از شما
علیرضا نجفی پور، مدیریت مای بی بی ایران


مردان بزرگ اراده می‌کنند و مردان کوچک آرزو
[تصویر:  1348752239.gif]




اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان که در رسیدن به هدفت موفق بودی.
اگر روزی تهدیدت کردند، بدان در برابرت ناتوانند.
اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست.
اگر روزی ترکت کردند، بدان با تو بودن لیاقت می‌خواهد.

پاسخ
 سپاس شده توسطR. Najafi (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۰:۴۱:۳۹ صبح) ، Pishro (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۰:۴۶:۰۸ صبح) ، amirestiri (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۱:۴۰:۴۷ صبح) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۱:۴۶:۰۱ صبح) ، Doodoo (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۱:۵۸:۲۵ صبح) ، emir.yanliz (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۲:۵۴:۵۸ عصر) ، SAEED.M (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۶:۴۶:۴۹ عصر) ، amir1 (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۹:۴۴:۴۴ عصر) ، mohamadnasre (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۲۰:۲۳:۲۹ عصر) ، Mohammad-Za (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۲۲:۰۱:۴۶ عصر) ، mellat (۱۳۹۳/۷/۱، ۰۰:۴۹:۱۶ صبح) ، Shahin X2 (۱۳۹۳/۷/۱، ۰۱:۰۰:۳۱ صبح) ، محمد تی ام (۱۳۹۳/۷/۱، ۱۶:۰۳:۳۹ عصر) ، mohammadprh (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۶:۰۹:۴۴ عصر) ، باراد (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۹:۵۸:۳۵ عصر) ، motorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۰۴:۵۲ صبح) ، Amin Yaghubi (۱۳۹۳/۷/۱۹، ۰۹:۰۱:۴۲ صبح) ، Mohammad-Mo (۱۳۹۳/۸/۲، ۱۶:۰۱:۴۴ عصر) ، Cancer9003 (۱۳۹۳/۸/۹، ۱۰:۲۶:۴۵ صبح) ، HOssE!N-B (۱۳۹۳/۱۲/۸، ۱۵:۱۶:۴۷ عصر)
#2
جناب پارس من با این جمله ی شما کاملا مخالفم= 

"""جایی که MyBB تبدیل به پیشنهاد نخست وبمستران برای داشتن یک انجمن ساز گردید."""""


خداییش قبول کنید وی بی الان از مای بی بی خیلی بیشتر طرفدار داره....
انجمن= http://x2web.ir/forum/

پاسخ
 سپاس شده توسطPishro (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۰:۴۶:۰۴ صبح) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۱:۴۶:۲۰ صبح) ، mohammadprh (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۶:۰۹:۳۷ عصر) ، motorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۰۴:۴۹ صبح)
#3
(۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۰:۳۷:۱۲ صبح)amirestiri نوشته است: جناب پارس من با این جمله ی شما کاملا مخالفم= 

"""جایی که MyBB تبدیل به پیشنهاد نخست وبمستران برای داشتن یک انجمن ساز گردید."""""


خداییش قبول کنید وی بی الان از مای بی بی خیلی بیشتر طرفدار داره....

دوست من، موضوع بر سر انجمن سازهای رایگان هست. دقت کنید تنها از این انجمن سازها نام برده شده است.


مردان بزرگ اراده می‌کنند و مردان کوچک آرزو
[تصویر:  1348752239.gif]




اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان که در رسیدن به هدفت موفق بودی.
اگر روزی تهدیدت کردند، بدان در برابرت ناتوانند.
اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست.
اگر روزی ترکت کردند، بدان با تو بودن لیاقت می‌خواهد.

پاسخ
 سپاس شده توسطPishro (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۰:۴۹:۱۶ صبح) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۱:۴۶:۱۶ صبح) ، motorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۰۵:۰۱ صبح)
#4
سلام .. مای بی بی ایران الان دیگه هیچی نداره به نظرم ! مدیران اصلیش که خود شما باشید اصلا دیگه پاسخگو سوالات نیستید و کسایی که جواب میدن ، جواب های بیخودی میدن که اصلا  ربطی به مشکل نداره .. به نظرم اگه قراره تیم MyBBiran رو بهترین بدونیم زمانی خوبه که مدیران مثل گذشته به مشکلات حتی کوچیک ترین مشکلات اهمیت بدن و لا اقل یک کسی رو به عنوان پاسخگو انتخاب کنن که علمش رو داشته باشه تا بتونه پاسخ بده نه همینجوری روی هوا یه تیر تو تاریکی بزنه و یه چیزی بگه !
پاسخ
 سپاس شده توسطfirstboy000 (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۲:۳۴:۰۶ عصر) ، Pishro (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۲:۵۲:۳۷ عصر) ، iranshahrsaz (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۳:۵۰:۰۲ عصر) ، wle1036 (۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۶:۵۹:۲۵ عصر) ، mellat (۱۳۹۳/۷/۱، ۰۰:۳۷:۳۳ صبح) ، mohammadprh (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۶:۱۰:۰۱ عصر) ، motorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۰۶:۰۳ صبح)
#5
کاربری که میاد و سوالی مثل این میپرسه که چطور میتونم عرض قالب رو کم کنم؟

این نوع سوالها سوالهای مبتدی هستن که بارها و بارها پرسیده شدن و جوابهای زیادی براشون وجود داره و کافیه کاربر جستجو کنه و به جواب برسه
به هر دلیلی اگه کاربر جستجو نکنه این وظیفه پاسخگو ها هست که راهنمایی کنن
اما وقتی مشکل جدی برای کاربری پیش اومده باشه اگه دیده باشیم 100٪ جواب میدیم!
اما اگه فرضا من بیام و به هر سوال مبتدی جواب بدم باید وقت و تمرکزم رو از مطالعه و کارم قطع کنم و متمرکز بشم روی سوالهای مبتدی و این امر محاله

یا فرضا اگه Mohammad-Za متمرکز میشد به جوابدهی همه سوالها فارسی ساز 1.8 رو چه کسی آماده میکرد؟
پاسخ
 سپاس شده توسطShahin X2 (۱۳۹۳/۷/۱، ۰۱:۰۱:۵۵ صبح) ، Pars (۱۳۹۳/۷/۱، ۰۸:۰۹:۲۸ صبح) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۷/۱، ۱۱:۱۱:۴۴ صبح) ، Pishro (۱۳۹۳/۷/۱، ۲۳:۱۸:۲۲ عصر) ، mohammadprh (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۶:۱۱:۰۶ عصر) ، Rezakashefi (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۰۹:۴۷:۵۵ صبح) ، motorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۱۲:۳۷ صبح) ، Amin Yaghubi (۱۳۹۳/۷/۱۹، ۰۹:۰۳:۱۵ صبح) ، HOssE!N-B (۱۳۹۳/۱۲/۸، ۱۵:۱۷:۵۴ عصر)
#6
(۱۳۹۳/۶/۳۱، ۱۲:۲۶:۴۲ عصر)kordan نوشته است: سلام .. مای بی بی ایران الان دیگه هیچی نداره به نظرم ! مدیران اصلیش که خود شما باشید اصلا دیگه پاسخگو سوالات نیستید و کسایی که جواب میدن ، جواب های بیخودی میدن که اصلا  ربطی به مشکل نداره .. به نظرم اگه قراره تیم MyBBiran رو بهترین بدونیم زمانی خوبه که مدیران مثل گذشته به مشکلات حتی کوچیک ترین مشکلات اهمیت بدن و لا اقل یک کسی رو به عنوان پاسخگو انتخاب کنن که علمش رو داشته باشه تا بتونه پاسخ بده نه همینجوری روی هوا یه تیر تو تاریکی بزنه و یه چیزی بگه !

انتقاد خوبه اما تخریب نه!
اگر واقعا هیچی نداره خب پس بهتر نیست شما از چیز دار ها خدمات بگیرید؟

قرار نیست تا روزی که MyBB وجود داره مدیرانی که از اول بودن پاسخ بدن، در طول زمان خیلی ها میرن خیلی ها میان.

کاربران پاسخگو هم به حدی هستند که پاسخ مسایل ابتدایی را بدهند و در مواردی که پاسخ داده نمیشه با یک جستجو به پاسخ خواهند رسید.


مردان بزرگ اراده می‌کنند و مردان کوچک آرزو
[تصویر:  1348752239.gif]




اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان که در رسیدن به هدفت موفق بودی.
اگر روزی تهدیدت کردند، بدان در برابرت ناتوانند.
اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست.
اگر روزی ترکت کردند، بدان با تو بودن لیاقت می‌خواهد.

پاسخ
 سپاس شده توسطmohammadprh (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۶:۱۱:۰۲ عصر) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۸:۲۵:۲۶ عصر) ، Pishro (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۹:۲۸:۴۷ عصر) ، Rezakashefi (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۰۹:۴۸:۱۷ صبح) ، motorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۱۲:۵۱ صبح) ، Amin Yaghubi (۱۳۹۳/۷/۱۹، ۰۹:۰۳:۴۲ صبح)
#7
من معذرت میخوام پارس عزیز درسته فقط خواستم بگم مدیران بالا هم فعالیت قدیم رو داشته باشن که حرف بالای شما درست در بیاد .. امیدوارم فعالیتتون ادامه داشته باشه و همچنین از افرادی که واقعا علمشون در زمینه مای بی بی زیاده استفاده کنید که واقعا جواب سوال ها رو بدونن .

باز هم پوزش اگه متن من تند بود
پاسخ
 سپاس شده توسطmohammadprh (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۶:۱۰:۵۸ عصر) ، Pishro (۱۳۹۳/۷/۳، ۱۹:۲۹:۰۷ عصر) ، Pars (۱۳۹۳/۷/۵، ۱۷:۰۷:۳۳ عصر) ، motorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۱۳:۰۹ صبح)
#8
  
 
 


مردان بزرگ اراده می‌کنند و مردان کوچک آرزو
[تصویر:  1348752239.gif]




اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان که در رسیدن به هدفت موفق بودی.
اگر روزی تهدیدت کردند، بدان در برابرت ناتوانند.
اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست.
اگر روزی ترکت کردند، بدان با تو بودن لیاقت می‌خواهد.

پاسخ
 سپاس شده توسطmotorola30 (۱۳۹۳/۷/۱۷، ۱۰:۱۳:۱۷ صبح) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۷:۰۸ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۸:۵۱ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۲:۲۸ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان