هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عاقبت پیج رنک گوگل
#1
سرنوشت پیج رنک گوگل چه شد؟

اگر شما هم در انتظار مشاهده تغییراتی در پیج رنک سایت خود و نتیجه زحمات چندماهه هستید، متوجه شده اید که با گذشت ۸ ماه بروزرسانی جدیدی انجام نشده و بنظر میرسد که تلاش و هزینه صرف شده توسط بسیاری از افراد برای بهبود پیج رنک بی ثمر بوده است. تا همین چند ماه پیش پیج رنک بصورت منظم و هر سه ماه یکبار بروزرسانی میشد و معیار مناسبی برای ارزیابی میزان پیشرفت سایت شما و یا مقایسه اعتبار صفحات اینترنتی به شما میرفت. حال آنکه با ورود اسپمرها در این زمینه و روش های متعدد کسب پیج رنک تقلبی توجه گوگل به این بخش کاهش یافته و مدت ها از آخرین آپدیت آن میگذرد.
مت کاتس درباره پیج رنک

صحبت های مت کاتس در پیج رنک گوگل
صحبت های مت کاتس درباره پیج رنک

این مقاله به بررسی یکی از ویدئوهای موجود در بخش وبمستر گوگل پرداخته و نظرات مت کاتس را بعنوان یکی از مدیران ارشد این شرکت بازگو میکند. بعد از اعلام غیر رسمی مت کاتس از طریق اکانت توییتر خود مبنی بر عدم بروزرسانی پیج رنک ها تا سال ۲۰۱۴ در ویدئویی توضیحات تکمیلی در مورد پیج رنک و رویکرد گوگل به آن را شرح داده است:

پیج رنک بصورت دوره ای بروز رسانی میشود و برای مدتی گوگل آن را بصورت مرتب و در بازه های زمانی مشخص آپدیت میکرد، از این پس تنها دفعات محدودی در سال پیج رنک ها آپدیت خواهند شد. با گذشت زمان تولبار نمایش پیج رنک کارایی و ارزش خود را از دست داد زیرا مرورگرهای قدیمی مانند اکسپلورر آن را پشتیانی نمیکردند و گوگل کروم نیز اجازه افزودن تولبار را به کاربران نمیدهد همچنین با توجه به تغییرات دیر هنگام در پیج رنک سایت ها نمیتوان آن را معیار دقیقی برای کاربران دانست.

نحوه بیان مت کاتس ایده حذف پیج رنک برای همیشه را در ذهن وبمستران تقویت میکند. ارائه دلایل عجیبی مانند عدم نمایش آن در اینترنت اکسپلورر را میتوان ناشی از ضعف گوگل در حفظ کیفیت این معیار و عدم پذیرش آن دانست. مت کاتس در ادامه اشاره میکند که پیج رنک یک سایت نشانگر کیفیت محتوای آن نیست با اینکه بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر گذار است. به گفته او پیج رنک تنها نشان دهنده تعداد لینک های ورودی به یک سایت از سایت های دیگر اینترنت است:

ساختار و کدنویسی سایت خود را بررسی کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید. سایت شما باید یک صفحه اصلی داشته باشد و صفحات داخلی مهمتر مستقیما از آن قابل دسترس باشند. این روند را به همین شکل ادامه دهید تا ساختار کلی سایت شما شبیه به ریشه های یک درخت باشد. با این روش صفحاتی که ارزش بالایی در سایت شما دارند باید حداکثر یک یا دو مرحله از صفحه اصلی دورتر باشند. این کار موجب بهبود پیج رنک و جایگاه این صفحات خواهد شد.

برای سایت هایی که بدنبال لینک های طبیعی و بهبود جایگاه خود در نتایج جستجوی گوگل هستند تولید محتوای مفید و با کیفیت بسیار با اهمیت است. محتوای شما باید بقدری جذاب باشد که سایت های دیگر ترغیب به گسترش آن و معرفی صفحات شما شوند. مت کاتس در ادامه میگوید:

تلاش کنید تا افراد بیشتری در مورد محتوای سایت شما بدانند و از اطلاعات آن استفاده کنند. هرچقدر لینک های بیشتری به سایت شما ایجاد شود و این لینک ها از صفحاتی معتبر و با پیج رنک بالا باشند، اعتبار و پیج رنک سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. در واقع پیج رنک بطور مستقیم نحوه نگارش، صحت اطلاعات و میزان کیفیت محتوای سایت شما را بررسی نمیکند ولی با توجه به اینکه سایت های مفید و جذاب توسط کاربران در اینترنت معرفی میشوند و لینک های زیادی دریافت میکنند میتواند به نوعی نشان دهنده میزان محبوبیت و کیفیت سایت شما باشد.

تغییر کاربرد پیج رنک

بنظر میرسد که مت کاتس در این ویدئو به نکته جدیدی اشاره نکرده است و بیشتر وبمستران این اطلاعات را از قبل داشتند. با این وجود نتیجه نهایی که از این مقاله و صحبت های او میتوان گرفت آن است که مفهوم پیج رنک بصورت یک عدد مشخص تا حدی فراموش شده و به کاربران اینترنتی ارائه نخواهد شد ولی ارزش و اهمیت کسب بک لینک های طبیعی و مناسب از سایت های معتبر همچنان حفظ شده و بر رتبه بندی نتایج جستجو تاثیرگذار است. گوگل برای مبارزه با لینک های خریداری شده یا غیر طبیعی الگوریتم پنگوئن را بصورت مرتب بروزرسانی میکند تا ریسک فریب گوگل برای وبمستران هر روز بیشتر شود.
پاسخ
 سپاس شده توسطصالح غلامیان (۱۳۹۲/۹/۴، ۱۰:۵۹:۵۱ صبح) ، Rezakashefi (۱۳۹۲/۹/۴، ۱۲:۲۳:۲۵ عصر) ، K@Z3M (۱۳۹۲/۹/۴، ۱۲:۲۶:۵۳ عصر) ، mohamad m (۱۳۹۲/۹/۴، ۱۲:۵۶:۳۸ عصر) ، mgt1234 (۱۳۹۲/۹/۴، ۱۵:۵۸:۳۹ عصر) ، firstboy000 (۱۳۹۲/۹/۴، ۲۰:۵۰:۱۳ عصر) ، Amin Yaghubi (۱۳۹۲/۹/۴، ۲۱:۲۱:۰۳ عصر) ، wolf144grz1 (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۵:۰۶:۰۱ عصر) ، phenomenon (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۵:۱۲:۲۱ عصر)
#2
سلام

خيلي ممنون از مقاله شما

نويسنده اين مقاله خودتون هستيد

باتشكر
برای کمک در کنار شما هستم 
پاسخ
 سپاس شده توسطemir.yanliz (۱۳۹۲/۹/۵، ۱۱:۳۷:۰۳ صبح) ، phenomenon (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۵:۱۲:۱۹ عصر)
#3
(۱۳۹۲/۹/۴، ۱۲:۲۲:۵۹ عصر)ch2012 نوشته است: سلام

خیلی ممنون از مقاله شما

نویسنده این مقاله خودتون هستید

باتشكر
سلام نه دوست عزیز من نقل قول کردم منبع این مقاله که از زبان مت کاتس(یکی از مدیران ارشد گوگل ) نوشته شده سایت وبسیما به ادرس http://websima.com/blog/%D8%B9%D8%A7%D9%...%AF%D9%84/
پاسخ
 سپاس شده توسطRezakashefi (۱۳۹۲/۹/۴، ۲۳:۵۵:۳۰ عصر) ، phenomenon (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۵:۱۲:۱۶ عصر)
#4
نقل‌قول: سلام نه دوست عزیز من نقل قول کردم منبع این مقاله که از زبان مت کاتس(یکی از مدیران ارشد گوگل ) نوشته شده سایت وبسیما به ادرس http://websima.com/blog/%D8%B9%D8%A7%D9%...%AF%D9%84/

خيلي ممنون از درج منبع

باتشكر Blush
برای کمک در کنار شما هستم 
پاسخ
 سپاس شده توسطemir.yanliz (۱۳۹۲/۹/۶، ۱۴:۰۸:۲۶ عصر) ، phenomenon (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۵:۱۲:۱۳ عصر) ، lab (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۵:۳۶:۵۰ عصر)
#5
رنگ گوگل بعد از مدت طولانی تو اون زمان دوباره تغییر کرد.
ولی نکته ی قابل توجه اینه که رنگ اکثر سایت های ایرانی بعد از هر اپدیت در حال کاهش است...
بازی آنلاین ورزشی فکری فوتبال بازی دخترانه موتور هواپیما تیر اندازی اکشن
بازی فکری مبارزه ا چندنفره ماشین  بازی فوتبال
پاسخ
 سپاس شده توسطphenomenon (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۵:۱۲:۱۱ عصر) ، firstboy000 (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۸:۱۹:۰۳ عصر)
#6
الان الکسا رنگ مهمترین گزینه برای ارزیابی سایته و اصلا هم با پیج رنک تطابق نداره.
پاسخ
 سپاس شده توسطfirstboy000 (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۸:۱۸:۵۹ عصر) ، phenomenon (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۸:۵۸:۵۵ عصر)
#7
الکسا و رنگ گوگل تقاوت زیادی دارند .
الکسا برحسب بازدید هست ولی رنگ گوگل بر اساس نکته های جالبی مدیریت می شد و همواره
یکی از معیارهای متمایز برای صفحه وب بود ولی ارزشش روز به روز کمتر میشه ....

گوگل باید مکانیزم های جدیدی استفاده کنه Confused و احتمالا به همین دلیل بروز رسانی رنک طول کشیده
شاید با قدرت بیشتری ظاهر شد Sleepy
Designs : Mellat Graph - Mellat Modern - Mellat Pro - Mellat Metro - Mybbiran - Assasins - Mellat Special- Mellat 3d - Mellat Ziba - Shahrsaz -Mellat awesome - Mellat Civil - Mellat Slim - Mellat 2014 - Mellat Fun - Mellat Tech - Mellat World - Mellat Electric  - کره تی وی - ایران لیگ - تهران پاتوق -
Translations : Glowing-Drakice-Techorina-Blueshire
---------

Coming Soon :  Flex
سامانه سیتی گرام|CityGram





پاسخ
 سپاس شده توسطphenomenon (۱۳۹۳/۱/۱۸، ۱۸:۵۸:۵۳ عصر) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۷:۴۴ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۹:۳۰ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۳:۰۶ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان