هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چیزهایی که استیو جابز را در گور می لرزانند!
#1
دیگر زمان نسبتا قابل توجهی از فوت استیو جابز گذشته است، دنیا فناوری بدون او گاه کسل کننده به نظر می رسد، شوهای اپل به مانند قبل هیجان انگیز نیستند، دیگر خبری از پرخاش های او با کارکنان اپل یا پاسخ های او شبانگاهی به او ایمیل های دریافتی نیست.

اما آیا روح جابز با دیدن تغییر و تحولات اپل بعد از مرگش، آسوده است؟!

در اینجا ۱۰ مورد از چیزهایی را فهرست می کنیم که احتمالا اگر جابز زنده بود و آنها را می دید باعث خشم و دشنام گویی اش می شد!

۱ سیری: اپل چنان سیری را تبلیغ می کند که گویی سیری یکی از ویژگی های کلیدی آی فون ۴S است و یکی از مشوق های ما برای خرید آن است. در آگهی ها، از جمله آگهی تازه ای که در آن «جان مالکوویچ» شرکت کرده است، این طور وانمود می شود که سیری، آدم فرزانه ای است که حتی می تواند به سؤالاتی مثل مفهوم زندگی هم پاسخ بدهد، در صورتی که عملا این طور نیست.

من مثل خیلی های دیگر یادم رفته که آخرین بار چه زمانی از سیری استفاده کرده ام. سیری یک محصول بتا است و تا تکامل فاصله زیادی دارد.

جابز در زمان حیاتش اندکی با سیری بازی کرده بود و اصلا این محصول مورد توجه اش قرار نگرفت.

تصور می شود که اگر جابز زنده بود، اجازه نمی داد نسخه تکامل نیافته سیری وارد آی فون شود.

۲ آی فونی با صفحه نمایش با نسبت طول به عرض ۱۶ به ۹: در این مورد در یکی از پست های یک پزشک به صورت مفصل برایتان نوشته ام. خیلی ها معتقدند آی فون ۵، صفحه نمایش ۴ اینچی با نسبت طول به عرض ۱۶ به ۹ خواهد داشت.

اما جابز واقعا از نسبت ۱۶ به ۹ متنفر بود، چه برای آی فون و چه در مورد آی پد. او هم به صورت عمومی و هم در کتاب زندگینامه اش به این مسئله اشاره کرده بود.

او اعتقاد داشت که فرمت مناسب برای نسبت طول به عرض صفحه نمایش، همان چیزی است که اپل قبلا پیدا کرده است. به گفته او، این شرکت برای پیدا کردن این نسبت طلایی، سال ها وقت صرف کرده است. او باور داشت که گوشی ۳٫۵ اینچی، مناسب ترین و راحت ترین اندازه ای است که یک گوشی می تواند داشته باشد. او حتی به شوخی گفته بود که گوشی های اندرویدی ۴ اینچی شبیه اسکیت بورد هستند!

۳ راه دادن مدیران پروژه و تأمین کنندگان مواد خام و قطعات به جلسات داخلی اپل: با ریاست «کوک»، امکان ورود این افراد به نشست های اپل فراهم شده است، اما تا وقتی جابز زنده بود، روی خوش به آنها نشان نمی داد و اعتقاد داشت این مدیران خارجی نباید در کار مهندسان و طراحان نابغه اپل، دخالتی کنند. او نمی خواست که هیچ چیزی خدشه ای به روند خلق محصولات اپل وارد آورد.

۴ مذاکره با گوگل و عروسک خیمه شب بازی اش، یعنی سامسونگ: جابز اعتقاد داشت که اندروید یک محصول دزدی است، او فکر می کرد که اریک اشمیت به او و اپل خیانت کرده است، از می خواست هر کاری را برای متوقف کردن اندروید انجام دهد. از نظر او مذاکره با گوگل هیچ معنی ای نداشت و هیچ پولی جبران این اهانت را نمی کرد. به باور او مذاکره به دزد ها، کار درستی نبود!

۵ طراحی رابط کاربری تلویزیون اپل: جابز از رابط کاربری اپل تی وی متنفر بود. بر اساس اظهارات یک طراح، او پنج سال پیش این رابط کاربری را رد کرده بود. اما حالا که جابز رفته، دیگر کسی نیست جلوی آن رابط کاربری را بگیرد.

۶ ساختن گجت های تازه ای که در بعضی از جنبه ها نسبت به مدل قبلی، ضعیف تر باشند: آی پد جدید، کمی نسبت به آی پد ۲ ضخیم تر است و وزن بیشتری دارد، از لحاظ شارژ هم گفته می شود، یک ساعت کمتر شارژ نگه می دارد، از زمان ۶ ساعته برای شارژ کامل آی پد تازه هم که مطلع هستید.

اینها عقب نشینی های خیلی جزئی ای هستند و صفحه ریتنای چشم نواز آی پد تازه شاید ما مصرف کنندگان را قانع کند که این عقب نشینی ها جزئی را به حساب نیاوریم.

اما اگر جابز زنده بود، بعید بود این موارد را قبول کند و آنقدر به مهندسان و طراحان فشار می آورد که این عیوب هم برطرف شوند.

۷ حمایت از خیریه ها: متأسفانه جابز علاقه ای برای حمایت از برنامه های خیریه نداشت، او فقط در یک مورد با یک سازمان غیرانتفاعی مبارزه با ایدز که خواننده گروه U۲ بونو حمایتش می کرد، مشارکت کرد. تازه، جابز در این مورد هم متقاعد به همکاری نشده بود، اما وقتی فهمید که با این همکاری می تواند، باعث همکاری U۲ برای تبلیغ آی پاد و بازاریابی موفق تر شود، موافقت کرد.

اما برنامه جدید اپل، حمایت از خیریه ها بدون هیچگونه چشمداشتی است. تا به حال اپل ۵۰ میلیون دلار کمک به خیریه ها انجام داده است. تیم کوک حتی موافقت کرده است که در صفحه خانگی وب سایت اپل، نشان سازمان RED که کارش مبارزه با ایدز است، قرار بگیرد. اپل سابق بر این تنها در دو فاجعه بسیار بزرگ انسانی یعنی سونامی ژاپن و زلزله هاییتی دست به کار مشابه زده بود.

۸ تقسیم کردن سود سهام اپل: جابز بعد از بازگشت به اپل شرایط بحرانی را تحمل کرد، این شرکت در آن زمان حتی تا مرز سقوط هم پیش رفته بود. این مسئله تأثیر بدی روی جابز گذاشت، طوری که او از دادن حتی یک سنت سود هم به سهامداران اپل متنفر بود.

او دوست داشت سرمایه شرکتش صرف سرمایه گذاری های کلیدی آتی و یا خرید های راهبردی شود.

۹ درز کردن اطلاعات از اپل: اگر جابز زنده بود، هیچ کس جرأت حرف زدن در مورد محصولات آینده اپل را نداشت، حتی اگر آن شخص، رئیس شرکت فاکسکان باشد. گرچه حرف های رئیس شرکت فاکسکان که حاوی اطلاعاتی ناچیز در مورد اپل تی وی بود، تکذیب شده است، اما اگر جابز زنده بود، احتمالا نینجاهایی به سراغش می فرستاد!

۱۰ اشکالات جزئی که در رابط کاربری محصولت اپل وارد شده است: جابز در زمان حیات، با دقت همه زوایای رابط کاربری را بررسی می کرد، او رابط کاربری دوست داشت که از سوی کاربر قابل فهم باشد و از نظر زیبای شناسی بدون عیب باشد. اما در فاصله چند ماه از فوت جابز، مواردی از تسامح به چشم می خورد.

مثلا به اپلیکیشن تقویم نگاه کنید. در نگاه اول ممکن است بی عیب باشد، اما وسط چین نبودن عدد ۱ و روزهای هفته، چیزی بود که جابز قطعا متوجه اش می شد.

در پایان یک مورد دیگر را هم اضافه کنم، تصور کنید که روح جابز مطلع شود قرار است اشتون کوچر در فیلمی در نقش او بازی کند!
پاسخ
 سپاس شده توسطDoodoo (۱۳۹۱/۳/۲۰، ۰۹:۳۴:۰۳ صبح) ، amin_blog (۱۳۹۱/۳/۲۰، ۱۴:۰۹:۱۴ عصر) ، irrayaneh (۱۳۹۱/۳/۲۳، ۰۹:۵۳:۳۴ صبح) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۷:۲۹ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۹:۱۲ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۲:۵۱ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان