هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علی حاجی محمدی در گفت و گو با مهدیکا
#1
مهدیکا: آقای علی حاجی محمدی عزیز، اکثر افرادی که با وردپرس فارسی کار می کنند همیار وردپرس رو به خوبی شناخته و از خدمات آن بهره مند شده اند، بسیاری از این افراد پیشخوان وردپرس را پنجره ای همیشه باز به همیار وردپرس دانسته و برخی نیز به جهت رتبه خوب این سایت در سرچ واژه های وردپرسی با آن آشنا شده اند، سایت های زیادی در این زمینه کار می کنند اما علت اینکه شما بیشتر به چشم آمده و موفق تر هستید چیه؟
علی حاجی محمدی: عرض سلام و احترام خدمت همه دوستان عزیز، بنده سایت رو با هدف گسترش وردپرس فارسی راه اندازی کردم، طوری که سایت کمک کننده به جزئیات وردپرس در کنار وردپرس فارسی (wp-persian) باشد.
بنده پس از چندین بار تغییر سی ام اس وردپرس را قوی و منعطف دیدم و بخاطر همین حدود سه سالی روی این سیستم کار کردم
اطلاعات کسب شده از این سیستم با توجه به نیاز مشتریان باعث شد که تشویق بشم در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، wordpress98 رو با نام همیار وردپرس ثبت و فعالیت خود رو از تیرماه آغاز کنم.

مهدیکا: بنده دنبال تفاوت شما با دیگران هستم آقای حاجی محمدی، چیزی که wordpress98 رو از سایر سایت های آموزشی وردپرس متمایز میکنه و رمز موفقیت همیار وردپرس هست، در این مورد دقیق تر توضیح میدید؟
علی حاجی محمدی: برای رسیدن به موفقیت هنوز خیلی راه داریم و در این راه به کمک کاربران نیازمندیم اما بنده رمز موفقیت رو همکاری با بزرگان و باسابقه های وردپرس میدونم. یعنی برخی سایت ها فقط برای به زمین زدن فلان رقیب اقدام به افتتاح سایت و فعالیت میکنند اما من تصمیم گرفتم با اعضای وردپرس فارسی (که مسولیت گروه با آقای گناهکار هست) همکاری کنم و قوانین آنها رو قبول کنم و دلیل دیگر هم اینه که بنده هدف خودم رو از همان ابتدا مشخص کردم و این قضیه رو برای تمام اعضا و کاربران سایت هم جا انداختم

مهدیکا: شما سه ساله که با وردپرس کار می کنید، به نظر میاد رشته شما مهندسی نرم افزار یا فناوری اطلاعات باشه که اینقدر در زمینه وردپرس سابقه دارید، درست حدس میزنم؟
علی حاجی محمدی: متاسفانه یا خوشبختانه بنده رشتم دانشگاهیم هیچ ارتباطی به نرم افزار نداره.

مهدیکا: پس رشته دانشگاهی شما چیه؟
علی حاجی محمدی: بنده در رشته مهندسی مواد – گرایش متالوژی صنعتی در حال سپری کردن دوران مقدس دانشجویی هستم.

مهدیکا: جالبه، من دانشجویان نرم افزار زیادی رو دیدم که تجربه راه اندازی یک وبلاگ ساده رو هم ندارند…
شما فرمودید که قبل از وردپرس با چند سی ام اس دیگه کار کردید، می تونم بپرسم با چه سی ام اس هایی و دلیل اصلی شما برای انتخاب وردپرس چی بوده؟
علی حاجی محمدی: خب بنده با نیوک و دیتالایف کار کردم اما توی این سیستم ها هم ضعف پشتیبانی دیدم و هم محدودیت طوری که خیلی از کارهای پیش پا افتاده که میخواستم پیاده سازی کنم هم هزینه جدا میخواست و هم اینکه خود اصل این سیستم ها در بین سایر زبان ها آنقدر محبوب و رضایت بخش نبود و با توجه به شهرت جوملا و وردپرس و تست این دو سیستم تصمیم به انتخاب وردپرس نمودم.

مهدیکا: آیا وردپرس مزیتی داره که اگه جوملاکاران به اهمیتش پی ببرن جوملا رو رها کنن؟
علی حاجی محمدی: هر سیستم یه مزیتی داره و یک سری معایب، وردپرس انعطاف پذیری زیادی داره اما برای این انعطاف منابع خوب فارسی نیست اما جوملا هم کتاب چاپ شده دارد و هم سی دی های آموزشی در بازار و اکثر دانشجویان نرم افزار هم با جوملا آشنا میشوند، اما بنظر بنده انتخاب سیستم نمیتواند تعصبی باشد و باید با توجه به هدفی که برای سایت دارید سیستم را انتخاب کنید.

مهدیکا: آقای حاجی محمدی عزیز، همیار وردپرس اولین سایت شماست یا سایت های دیگری هم داشتید؟ در صورت داشتن سایت های دیگر لطفا اشاره بفرمایید.
علی حاجی محمدی: اولین سایت بنده پی سی کلیک بود که با توجه به علاقه ام به ضمیمه جام جم – کلیک، افتتاح کردم
پس از چندین سال کار روی این سایت تصمیم گرفتم اونو بفروشم، بعد هم سایت شخصی خود رو افتتاح کردم و به طراحی وب پرداختم و بعد از آن هم تصمیم به افتتاح سایت همیار وردپرس کردم البته در کنارش هم چندین سایت داشتم اما متمرکز روی اونها نبودم

مهدیکا: در زمان ثبت دامنه همیار وردپرس، چرا بعد از wordpress از عدد ۹۸ استفاده کردید؟
علی حاجی محمدی: قصد داشتم فارسی زبان و ایرانی بودن رو نشون بدم اما دوست نداشتم از Iran, Pars, Fa و امثال اینها استفاده کنم، تصمیم گرفتم کد ایران را بعد از آدرس بگذارم، شاید متناسب نباشه اما چاره به ذهنم نرسید اون زمان!

مهدیکا: خیلی جالب بود اصراری که برای نشون دادن هویت ایرانی خودتون داشتید، شما متولد کدوم شهر از این مرز و بوم هستید؟
علی حاجی محمدی: اصفهان

مهدیکا: بسیار عالی، آقای حاجی محمدی عزیز، جهت انتخاب یک پوسته مناسب برای وردپرس چه راهنمایی هایی دارید؟
علی حاجی محمدی: در ابتدا از همه دوستان وردپرس خواهش میکنم برای انتخاب قالب دست از سایت ها ریپ کننده و نال کننده ( میتونم به صراحت دزد نام ببرم ) بردارند ما در همیار وردپرس قالب های رایگان و مجاز خوبی فارسی سازی کردیم اما در کل یک قالب باید هم از کد نویسی جدید برخوردار باشه و هم ظاهرش خوب باشه و با نوع سایت همخونی داشته باشه و در ضمن تا حد امکان از امکانات وردپرس از جمله ابزارک، فهرست و … پشتیبانی کند.

مهدیکا: اگر بخواهید یک افزونه خوب و کاربردی رو به وردپرسی ها توصیه کنید، از چه افزونه ای نام خواهید برد؟
علی حاجی محمدی: افزونه خوب زیاد هست اما بنظرم Advanced Custom Fields برای معرفی مناسب هست، این یک افزونه خوب برای جایگزین کردن زمینه دلخواه در وردپرس است چون این افزونه خیلی ساده تر و کار کردن با آن بهتر است البته به زودی در همیار وردپرس معرفی خواهد شد

مهدیکا: شما هم به معرفی بهترین افزونه ها می پردازید و هم کدهای کاربردی وردپرس رو آموزش میدید، در جایی که بتوان برای انجام یک کار از بین هر دو راه حل یکی رو انتخاب کرد، کدومش رو پیشنهاد میدید، کدهای کاربردی و یا استفاده از افزونه رو؟
علی حاجی محمدی: بنظر بنده کد خیلی بهتره اگه کارایی مثل هم دارند کد بهتره چون همه چیز واضح و مشخص و به راحتی قابل گسترش هست.

مهدیکا: بعضی شرکت های میزبانی وب مدعی هستند که ما هاست مخصوص وردپرس داریم، در این مورد توضیح میدید؟
علی حاجی محمدی: هاست مخصوص وردپرس در اصل معنایی نمیده اما خود وردپرس هسته نسبتا سنگینی داره و افزایش افزونه و کد و بازدید این امر رو تشدید میکنه بله باید هاست قوی باشه اما مخصوص بودن فقط یک شعار تبلیغاتی هست بهتره بگن سازگار با وردپرس

مهدیکا: اگر از شما بپرسم یکی از رایج ترین اشتباهات وردپرسی ها چیه، چی جواب میدید؟
علی حاجی محمدی: استفاده از قالب های دزدی

مهدیکا: در قالب جدید همیار وردپرس که اخیرا رونمایی شد، قسمتی تحت عنوان مدرسه همیار وردپرس وجود داره، چه برنامه ای برای این بخش دارید؟
علی حاجی محمدی: ضعف آموزش وردپرس و نیاز کاربران به وفور در سطح نت دیده شد و تصمیم گرفتیم در این نسخه آموزش کاملی در رابطه با وردپرس قرار بدیم در اینجا قرار است از الف تا ی وردپرس آموزش داده شود البته نیاز به برنامه ریزی مستمر در این زمینه داریم که تا کنون به نتایج مثبتی نیز رسیدیم

مهدیکا: آقای حاجی محمدی عزیز، اگر کسی از شما سوال داشته باشه بهترین جایی که میتونه سوالشو ارسال کنه و سریع جواب بگیره کجاست؟
علی حاجی محمدی: فعلا فقط کامنت در جای مخصوص به خودش و در آینده نزدیک بنده در انجمن همیار وردپرس هم حضور پیدا میکنم.

مهدیکا: اخیرا متنی در رابطه با گوگل پاندا منتشر کردید، فکر می کنید با توجه به حضور پاندا، بک لینک همون ارزش سابق رو در سئو داره یا خیر؟
علی حاجی محمدی: بنظر میرسه که ارزشش کاسته شده چون گوگل میخواست با ارتباط مدیران سایت ها با هم و امتیازی که به آنها میده رابطه دوستانه ای بین مدیران هم سطح ایجاد کند اما با توجه به سو استفاده از این جریان و فروش بک لینک و ارتباط پیدا کردن سایت های رانک بالا با سایت های نوپا ارزش بک لینک رو کاست تا راه های اصولی دیگری برای پیشرفت وبمستران معرفی کند تا حق کسی ضایع نگردد.

مهدیکا: برای کسی که میخواد اطلاعاتش رو در زمینه وردپرس بالا ببره چه منبعی رو برای مطالعه معرفی می کنید؟
علی حاجی محمدی: بنده فقط wordpress.org رو معرفی میکنم چون تنها منبع خوب و واضح همین سایت هست

مهدیکا: بسیار ممنونم از جنابعالی و متشکرم از وقتی که در اختیار مهدیکا قرار دادید.
علی حاجی محمدی: خواهش میکنم، فقط در آخر مصاحبه میخوام از دوستان و همراهان سایت خودمون تشکر کنم مخصوصا آقای گناهکار (مسول فارسی سازی وردپرس) حسین همتیار , مجتبی درویشی و پوریا عزتی عزیز که واقعا بی منت بنده رو همراهی کردن و هیچ وقت تنهام نگذاشتن
[تصویر:  user.png] [img]http://mybbiran.com/1/user.png[/img] [b]تهیه کننده:[/b] حمید توکلی کرمانی
علی حاجی محمدی، اصفهانی است، اگر می خواهید بدانید همشهری او چطور توانسته از فلاپی ۸ اینچی به سئو برسد مصاحبه با امیر حیدری را مطالعه بفرمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسطFunSeT (۱۳۹۱/۲/۷، ۰۹:۱۴:۲۳ صبح) ، f.gh1372 (۱۳۹۱/۲/۷، ۱۴:۵۳:۳۶ عصر) ، Mdl (۱۳۹۱/۲/۱۹، ۰۵:۰۳:۰۶ صبح) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۳:۳۷ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۵:۳۳ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۱۷:۱۲ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان