هاست لینوکس

آخرین بسته‌ی MyBB: نسخه‌ی 1.8.27 MyBB منتشر شد


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش رفع مشکل هدر انجمن
#1
Information 
سلام! امروز قصد دارم تا یک آموزش کوچک اما مفید خدمت شما ارائه کنم. این آموزش برای کسانیکه با قالب های مای بی بی سر و کار دارند مفید است.

من تعدادی از انجمن های مای بی بی را دیده ام که از قالب های با عرض ثابت که بر پایه قالب پیش فرض ساخته شده اما بر خلاف قالب پیش فرض که عرض آن متغیر است ، استفاده میکنند. اگر شما قالب های با عرض ثابت را که برای مانیتور های 1024 ساخته شده در مانیتور های 1280 یا بیشتر از آن نمایش دهید متوجه میشوید که عرض انجمن چقدر کم است و یک فضای بلا استفاده زیاد در دو طرف آن وجود دارد. خوب فکر میکنید دلیل این امر یعنی ساخت قالب با عرض ثابت چیست؟ من احتمال زیاد میدهم که دلیل آن لوگوی است که صاحبان این انجمن ها در هیدر این قالب ها استفاده میکنند. مثل لوگوی همین انمجن MyBBIran.

اگر چنین لوگوی را در قالبی با عرض متغیر و برای مانیتور های 1024 بسازید و آنرا در مانیتورهای عریض تر مشاهده کنید می بینید که لوگو از قسمت سمت چپ به اندازه زیادی کم است چیزی در حدود 276 پیکسل برای مانیتورهای 1280. و اگر لوگوی عریض تر برای مانیتور های عریض تر بسازید و آنرا در مانیتور 1024 مشاهده کنید می بینید که بد تر از حالت قبل لوگو از محل مناسب بیرون زده و قالب هم حالت بهم ریخته دارد. من اینقدر توضیح دادم تا شما متوجه شوید که من چه میخواهم آموزش دهم.

من برای حل این مشکل تکنیک را استفاده کردم که تا حد زیادی این مشکل را بر طرف ساخت و خواستم تا این تکنیک را با شما به اشتراک بگزارم تا قالب های با عرض ثابت خود را بدون تشویش به متغیر تبدیل کنید.

کارکرد این تکنیک اینطور است که شما یک لوگوی عریض ( حالا هر چه قدر که میخواهد عرض آن باشد) برای قالب با عرض متغیر میسازید و بعد این لوگو را که در مانیتور های عریض نمایش دهید مشکل کمبودی بوجود نمیاید و زمانی هم که در مانیتور های کم عرض تر مشاهده کنید از محل مناسب خود بیرون نمیزند که باعث به هم ریختن قالب شود یعنی قسمت سمت چپ آن که اضافه تر از جای مناسب است پنهان میشود. نمونه آنرا هم در همین قالبی که در امضایم هست استفاده کردم که میتوانید جهت درک بهنر موضوع آنرا امتحان کنید.

خوب حرف زیاد شد. اصل آموزش:

بروید به این آدرس:
Templates < Templates & Style > قالب مورد نظر > Header Templates بعد قالب Header را باز کنید.

کد زیر را بیابید:
کد php:
<div id="header">
            <
div class="logo"


حال آنرا به این شکل تغیر دهید:

کد php:
<div id="header">
            <
div class="logo" align="center" style="padding-bottom: 15px; overflow: hidden;"

کد padding-bottom: 15px فاصله بین لوگو و شی زیرین آنرا تعین میکند که میتوانید به دلخواه کم و زیاد کنید.

کوشش کنید که متون معرف انجمن خود را در محدوده 920 پیکسیلی سمت راست لوگو قرار دهید تا مخفی نگردد.

نکته ای که شاید برای بعضی سوال خلق شود اینست که چگونه عرض ثابت قالب را میشود به متغیر تبدیل کرد؟ جواب آن ساده است.
متغیر width زیرمجموعه container را در global.css جستجو کرده و مقدار آنرا از رقم ثابت فرضاً 920px به فیصد فرضاً 95% تغیر دهید! مثل حالت زبر:

کد php:
#container {
    
background#fff;
    
width95%; 

موفق باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسطMt edition (۱۳۹۰/۲/۱۰، ۲۲:۲۴:۴۱ عصر) ، lord legolas (۱۳۹۰/۲/۱۵، ۰۱:۱۰:۱۰ صبح) ، Ardeshir (۱۳۹۰/۴/۲، ۲۰:۴۶:۰۸ عصر) ، iran2fun (۱۳۹۰/۴/۵، ۲۰:۵۷:۴۵ عصر) ، mihanforum (۱۳۹۰/۴/۵، ۲۲:۲۲:۲۱ عصر) ، arta (۱۳۹۰/۶/۲۷، ۲۰:۳۱:۴۶ عصر) ، aaaaaaaayay (۱۳۹۰/۷/۲۲، ۲۰:۲۲:۴۸ عصر) ، kavian (۱۳۹۰/۸/۲۱، ۱۳:۱۸:۳۳ عصر) ، lawyer (۱۳۹۲/۲/۶، ۰۱:۲۲:۳۶ صبح) ، irancook (۱۳۹۳/۹/۹، ۰۱:۲۲:۴۸ صبح) ، شماره مجازی (۱۴۰۱/۸/۲۶، ۰۱:۵۵:۴۶ صبح) ، گراف مسنجر (۱۴۰۱/۱۰/۳، ۰۴:۱۷:۳۳ صبح) ، چارتر ۴۲۴ (۱۴۰۲/۹/۱۲، ۱۵:۲۰:۱۲ عصر)


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان