مرجع پارسی MyBB

نسخه‌ی کامل: پلاگین ورود/ثبت نام با Facebook
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
[تصویر:  plugin_add.png] پلاگین: FBConnect for MyBB
[تصویر:  name.png] دانلود: http://mybbmodding.net/forums/showthread.php?tid=180
[تصویر:  version.png] نسخه: 1.6.1
[تصویر:  user.png] نویسنده: Nayar
[تصویر:  user.png] ترجمه: GreyWolf
[تصویر:  info.png] عملکرد: با استفاده از این پلاگین کاربران شما دیگر نیازی به پر کردن چندین فیلد غیر ضروری و تکراری و ثبتنام و فعالسازی اکانت خود نیستند. تنها با چند کلیک با نام کاربری و تصویر پروفیل فیسبوک خود در سایت شما عضو میشوند!

[تصویر:  wrench.png] نصب: ابتدا توضیح ساده‌ای در مورد نحوه ارتباط این پلاگین با فیسبوک مینویسم، شما باید در فیسبوک یک اکانت Developer داشته باشید و توسط یک Application ایجاد کنید و پلاگین را به آن App متصل کنید!
و اما برای داشتن اکانت Developer چه کار باید کرد؟
در اولین قدم باید یک اکانت (پروفایل فیسبوک) Verify شده (تایید شده) داشته باشید، برای این کار به اکانت فیسبوک خود وارد شوید، Account Settings > Mobile کلیک کنید و سپس دکمه Active text messaging را کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز شد لینک کشور و اوپراتور های ما وجود نداره به همین دلیل روی لینک add your phone number here. کلیک کنید. حال پنجره دیگری باز میشود کد کشوری را انتخاب کرده و شماره مبایل خود را وارد کنید. و دکمه Continue را کلیک کنید.
پنجره دیگری باز می‌شود و از شما میخواهد کد فعال سازی فرستاده شده به مبایلتان را وارد کنید. (که البته جدیداً به ایران نمیفرسته!!)

دومین قدم اگر به هر نحوی قادر به فعالسازی مبایل خود و تایید اکانتتان شدید یا از قبل اکانتتان را فعال کرده‌اید (مثل من) میتوانید این مرحله را ادامه دهید. به این لینک بروید http://developers.facebook.com در بالای صفحه دکمه سبز رنگ Register Now وجود دارد. در اینجا به عنوان یک Developer در فیسبوک ثبتنام می نمایید. حال وقت ایجاد یک App هست ولی باید بگم که اگر در ایران هستید نمیتوانید!! چون توسط United States تحریم شدید (البته کشورتون تحریم شده!)

سومین قدم چگونه تحریم را دور بزنیم!؟ خوب تقریبا ساده است! به پروفایل خود رفته و تمامی مشخصات مربوط به ایران (شهری که زندگی میکنید زبان فارسی و ..) رو حذف کنید و یک کشور و شهر خارجی انتخاب کنید. به همین سادگی

قدم چهارم به لینک https://developers.facebook.com/apps/ رفته و روی Create New App کلیک کنید در پنجره کوچکی که باز شده 2 فیلد ورود وجود دارد، فیلد اول App Name هست که باید نام برنامه رو وارد کنید (یک نام دلخواه که آزاد باشد) فیلد دوم App Namespace هست و این هم آدرس برنامه رو تعیین خواهد کرد (نام دلخواه). سپس روی Continue کلیک کنید. کلمه موجود در صفحه رو وارد کنید و ادامه دهید
در صفحه ای که پیش رو دارید، در مجموعه Basic info یک فیلد هست به نام App Domains در این فیلد نام دامنه ها رو وارد کنید
در قسمت Select how your app integrates with Facebook چندین بخش وجود داره، اولین قسمت یعنی Website with Facebook Login رو کلیک کنید و در فیلد Site URL آدرس انجمنتان را وارد کنید. حتما http یا https رو هم وارد کنید
مثال: http://raminnajafi.ir

خوب save changes رو که در پاییت صفحه قرار گرفته کلیک کنید.

قدم پنجم حال شما باید پلاگین را بر روی انجمنتان نصب کنید. قبل از رفتن به انجمن خود در همین صفحه ای که الان هستید نیاز دارید 2 کد رو کپی کنید. در بالای صفحه زیر عنوان (یا نام) Application دو کد وجود داره، اولی App ID و دومی App Secret. برای اتصال انجمن خود به فیسبوک به این دو کد نیاز خواهید داشت.

فایل های پلاگین را در انجمن خود آپلود کنید. (فولدر fbcore و inc باید در محلی که انجمنتان نصب شده آپلود شوند. یعنی در روت انجمن)
به محیط مدیریت Mybb رفته و پلاگین را فعال کنید. یعنی در قسمت Plugins دو فایل FBCore و FBConnect رو فعال کنید.

حال به Settings رفته و مجموعه FBCore رو باز کنید. دو فیلد موجود رو پر کنید (کدهایی که در سایت facebook کپی کردید)

در آخرین قدم باید یک متغیر به قالبتان اضافه کنید تا دکمه ورود با فیسبوک برای مهمان ها نمایش داده شود.
به Templates بروید و قالبی که استفاده میکنید را انتخاب کرده، مجموعه Header Templates رو باز کرده و تمپلیت header_welcomeblock_guest را باز کنید و متغیر زیر را به این تمپلیت اضافه کنید (طوری که کنار کادر ورود به انجمن قرار گیرد)
کد php:
{$fbconnect

فایل زبان:
[attachment=7268]

این فایل را در پوشه inc/languages/persian آپلود کنید


نمونه پلاگین در سایت من نصب هست:
http://raminnajafi.ir/greywolf

امدیوارم آموزش کامل بوده و مورد استفاده دوستان قرار گیرد
موفق باشید Smile
سلام مرسی از اموزشتون

ولی متاسفانه سرور بنده اجازه اجرای دستور get functionرو نمیده

خواستم بگم اگه ارور بالا سایت دوستان دیدن احتمالا مشکل منو داشته باشن

یا حق
قابل توجه کاربرانی که اکانت فیسبوکشون verify شده نیست و نیاز دارند به دریافت کد فعال سازی اکانت از طریق موبایل
چند روزی هست که مشکل ارسال SMS از طریق فیسبوک رفع شده و اس ام اس های ارسالی از فیسبوک میرسه دست کاربران

تا فرصت هست اکانتتون رو طبق آموزش بالا فعال کنید و از امکان Facebook Login و سایر امکانات ویژه فیسبوک استفاده کنید Smile
درود

بعد این کار کاربرانی که با اکانت فیس بوک وارد میشن براشون در انجمن ما نام کاربری ایجاد میشه؟

مثلا انجمن دارای 100 کاربر هستش بعد این که یک نفر از فیس بوک وارد بشه تعداد اعضا میشه 101؟
هیچ فرقی با ثبتنام معمولی نداره!
اطلاعات ضروری مثل نام کاربری و رمز و ایمیل از فیسبوک دریافت میشه و یک نام کاربری در سایت شما ایجاد میکنه. پس تنها فرقش با ثبتنام معمولی اینه که کاربر رو با پر کردن کادر های متعدد درگیر نمیکنه!
جناب نجفی برای توییتر و گوگل چکار باید کرد؟
فارسیش موجود نیست؟ سواد انگلیسیمون پایینه!

ولی بازم ممنون همینم کار راه میندازهWink
واقعا چی میشد اگه فایل رو همینجا پیوست میکردید؟!Big Grin
اون لینک باید توش ثبت نام کنیم تا بتونیم دانلود کنیم ثبت نامم که میکنیم ایمیل فعالسازی برامون نمیفرسته،دوتا ایمیل رو تست کردم چیزی نمیفرسته،کسی اگه فایل رو داره آپلود کنه! ممنون
هیشکی به فایل دسترسی نداره؟!!!Huh
صفحه‌ها: 1 2